anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 29 september 2012

Karl´n, höet och älgköttet är nu hemma!!!!

Av anaby - 29 september 2012 21:38

Nu har allt och alla kommit hem igen  2 höbalar är nu hemma och förhoppningsvis klarar jag mig med 12 st. Har 2 st som väntar hos "Mamma Mu" OM jag skulle behöva mer  

Det blev kring 30 kg älgkött den här gången. Av det är 14 kg köttfärs och resten kött i olika valörer  



Jag har vägt och packeterat köttfärsen. Så den är klar att läggas i frysen nu  


   


L-O har ganska mycket jobb kvar med att putsa senor och hinnor från köttet....när allt är klart bestämmer vi vad som blir wokkött, torkkött och annat. Vi brukar märka upp påsarna så är det lättare när man ska hämta det kött som man ska ha  

Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

30 september 2012 15:51

Det är alltid så skön känsla när man styckat, malt, packat och slutligen lagt ner i frysen. Visserligen har vi inget vilt, men vi har ju haft lammen och så köper vi en eller två highland cattle kalvar per år. Vilket påminner mej om att det kanske är dags nu strax igen :-p

Om det tog 4 månader för T att landa hos dej, tycker inte jag att det tog lång tid...visst är det roligt att påminna sej om allt men gått igenom och all glädje för även de små små framstegen?

Jag tror både du och Tabasco blir nöjda med sporrarna, jag har bara använt dom två gånger och älskar dom redan och har bestämt att dom ska få vara med på de flesta träningspassen.

http://marresmams.blogg.se

anaby

30 september 2012 22:15

Det känns väldigt bra när man är klar med allt jobb och allt ligger i frysen:D Vi har numera en hel del i frysen....fågel, fisk, kött, hare....hmmm!! Tror inte det var något mer;)

Då har ni en hel del jobb framför er med kalvarna. Men skönt att ha i frysen under vintern:D

Det var rätt så jobbiga 4 månader med mycket testning från hans sida men sedan märktes från vecka till vecka hur han började slappna av. Så under första året hände det mycket med honom:D Sedan rullade det på!!! Det känns väldigt bra att ha så mycket på film ända från början....nyttigt att gå tillbaka och se HUR DET VERKLIGEN VAR DÅ och inse att det har hänt otroligt mycket med honom!! Får i princip tårar i ögonen när jag ser på första ridfilmen från okt 2007 när jag tänker på hur han var då och hur han är nu:D MYCKET GLÄDJE kan jag säga!!!

Det låter jättebra att du tror att sporrarna kommer att funka på T!!! Blir en utvärdering sedan när jag provat dem:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards