anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2012

Vecka 42 "To-do-lista"!!!!

Av anaby - 18 oktober 2012 23:15

Japp!! Nu fortsätter det!!!


  • Rida T 4 ggr - CHECK 15/10, VILA, VILA, VILA, 19/10, 20/10, 21/10
  • Mocka hage - så fort det torkat upp!!
  • Mocka paddock - så fort det torkat upp!!!
  • Mocka vindskydd - CHECK 15/10 + 1 hö, 16/10 + 1 hö, 17/10 + 1 hö, 18/10 + 1 hö, 19/10 + 1 hö, 20/10 + 1 hö, 21/10 + 1 hö
  • Köpt 1 torvmix + 2 spån - CHECK lagt in 1 torv + 1 spån 17/10
  • Fylla på vatten i hage + paddock - CHECK 15/10
  • Fylla på vatten i vindskyddet - CHECK 15/10, 16/10, 17/10, 18/10, 19/10, 20/10, 21/10
  • Fylla på hösäckar - CHECK 15/10 6 st, 19/10 5 st
  • Skotta om sanden framför ingången till vindskyddet - Påbörjat förra veckan!
  • Måla det blå på vindskyddet - Så fort det slutar regna!!! fredag
  • Städa bilen - Så fort det slutar regna!!! Helgen
  • Rensa ur garderober -
  • Städa - CHECK 17/10, 18/10
  • Storhandla mat - CHECK delvis 17/10 & 18/10
  • Tvätta - CHECK 16/10, 17/10
  • Brodda på 2 brodd runt om på T - CHECK 17/10
  • Sy och laga T:s regntäcke fram i bogen -  CHECK 16/10
  • Tvätta, sy och laga regntäcke nr 2 - CHECK - Tvätt 17/10 och sy 21/10....alla täcken är nu hela igen!!!
  • Rensa i rabatten och göra iordning inför vintern - helgen
  • Städa ur kaninburen här hemma och göra iordning inför vintern - CHECK 16/10
  • Ta ner vissa grejer till stallet som kommer att behövas när vi flyttar ner igen - CHECK 16/10
  • Kolla på transporten VAD som behöver bytas ut och VAD som kan åtgärdas själv - under veckan
  • Pyssla och fixa med sånt som jag inte hunnit med som gäller T bla spikmattetäcke, spikmattenackband, reflexhuva, göra pannband!!!
  • Se vad MER som ska säljas och lägga ut på bloggen.
  • UMGÅS MED NÄRA OCH KÄRA UNDER LÅNGLEDIGHETEN   CHECK ALLA DAGAR  

Mvh anaby 

 
 
marianne

marianne

19 oktober 2012 08:56

Migrän verkar vara ett rent h-e, jag som knappt har vanlig huvudvärk kan nog inte ens föreställa mej. Jag har hört att det knappt finns medicin som hjälper helt.

Ibland har man ingen ork/lust att rida och då tror jag det bästa är att avstå....ialla fall om man har en känslig häst som läser av en på nolltid och reagerar på det.

Jag skickade tillbaka det oöppnat, kryssade över mitt namn och skrev "åter avs"
Jag har gjort så med den där j-a reklamen från postkodslotteriet oxå, det tog ganska lång tid innan jag slutade få därifrån men nu har jag inte fått nåt på evigheter....skönt!

http://marresmams.blogg.se

anaby

19 oktober 2012 13:19

Vi har MYCKET migrän i släkten:( Mamma och hennes systrar är drabbade alla 5:O Även min mormor, faster och syster är drabbade...jag har däremot mirakulöst klarat mig från migrän!!! Och så klart "gick det över" till sonen istället:( Jag har heller aldrig haft migrän utan "bara" vanlig huvudvärk. Säger precis som du....man kan nog inte föreställa sig hur hemskt jobbigt det är förrän man drabbas av det själv. Har också fått uppfattningen att det tyvärr INTE är så lätt att häva migränanfall när de blir större....

Jo, det var precis så jag kände igår. Varken lust eller ork var på topp och då gör jag verkligen INTE T någon tjänst som sätter mig upp på ryggen:S Bättre att vänta någon dag så att jag piggnar till och orkar med istället:D Skönt att vi tänker lika!!!

Jag pratade med mamma om dessa brev!! Hon har fått dem i flera år och har t.o.m sett ett repotage på TV om det. De som målar vykorten får bara en spottstyver av summan....det är "högdjuren" som får in stogkovan av vinsten:( Hon har helt enkelt INTE betalt in och INTE heller skickat tillbaka breven. Har inte fått någon påminnelse eller liknande de senaste 3 åren. Jag tycker förövrigt att det är märkligt att man ens får skicka ut en betalning till folk som INTE har gjort en beställning?? Usch!! Säger jag bara....får se om jag skickar tillbaka det oöppnat som du brukar göra. Verkar inte allt för krångligt:) Kanske får de sig en tankeställare och slutar skicka till mig....kan man ju hoppas;) Tack för tipset!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards