anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Snö, snö och mycket mera snö :S

Av anaby - 16 december 2012 17:01

Det hade snöat rejält inatt upptäckte jag när jag steg utanför ytterdörren till jobbet imorse!!! Just som jag började sopa av bilen kom en traktor och skulle skotta vår parkering på jobbet. Dock verkade karl´n som skottade INTE ha sett att jag var på väg hem...för han tog INGEN som helst hänsyn till att jag var på väg därifrån. Körde ut från parkeringen och fick ställa mig ca 15 meter bakom honom för att vänta då han skottade både här och där  Efter en stund börjar han backa....hör att back-inikatorn går igång då den börjar tjuta....tror ni han stannar?? Nej, då han fortsätter och backa mot mig  Där står jag med 1:ans växel i och mot mig kommer en traktor i hög fart!! WHATA??

Fick skynda mig bokstavligen och slänga i backen och köra bakåt. Får man verkligen betee sig hur som helst när man röjer snö?? Usch!! Säger jag bara  Stog sedan 30 meter bort och väntade...hade ingen större lust att bli ÖVERBACKAD och karl´n i fråga verkade ju ha lämnat glasögonen hemma  Till slut så svänger han allafall höger och ställer traktorn där och står stilla. Ok, då är ju frågan....ska han fortsätta skotta och börja backa just som jag är på väg dit. Finns ingen annan väg att ta sig från jobbet så det är inte så mycket att välja på...tyvärr!!!

Vid det här laget var jag GANSKA uppretad och tänkta att jag chansar väl med att köra förbi eftersom han ändå står stilla. Fick köra över några snöhögar för att komma fram. Sedan var det allafall lugnt med plogbilar och traktorer efter vägen  Eftersom min pappa har snöröjt hela min uppväxt så VET jag på ett ungefär hur "det funkar" när det skottas snö....dock verkar en del förare INTE förstå att även de måste ta lite hänsyn och SE sig för när de backar....

Nu jobbar jag allafall inte igen förrän på lördag och kommer att slippa alla traktorförare förutom pappa fram till dess Det ska jag säga...känns MYCKET BRA  

Väl hemma en aning sen....somnade jag ganska omgående. Steg upp 3,5 timmar senare när väckarklockan ringde....lätt mosig  eller svårt...det beror på hur man ser det  

Tog det lite lugnt här hemma innan jag gjorde iordning älgköttet till grytan. Det ska puttra på låg värme i några timmar för bästa resultat  Sedan gick jag ner till stallet. Eftersom det kommit så mycket snö idag fick jag tyvärr välja bort att rida och skotta snö istället.

Så idag har jag skottat:

Utanför ingången till vindskyddet.

Mot dyngstacken.

Spåret till stora höhäcken och till utbyggnaden.

Runt stora höhäcken.

Vid grinden...ingången till hagen.

Och slutligen ett spår RUNT HELA HAGEN!!!

Ca 1,5 timmar senare var jag klar  

Less?? Ja!!

Ont i kroppen?? Ja!!

Nöjd? JA MYCKET!!! KÄNNS SKÖNT ATT HA GJORT BORT DET DÄR  

Och medans jag ändå var sjöblöt i både svett och snö....kollade jag hur mycket snö det var på elbanden? Ingen åtgärd idag då det var minimalt med snö=HÄRLIGT!!!

Dags att mocka!!! Tog ut en del kiss från bädden idag med. Väntar dock med att fylla på med spån tills imorgon. Kommer att fylla på med en torvmixbal också får att kunna gräva ut mer från de 2 kisställena och kunna fylla på rejält med nytt och torrt  

T tyckte att jag var superduperjättetråkig men ibland har man bara såna tråkiga måsten som måste göras  

Har nu landat hemma och ska ta mig en dusch innan det blir dags att äta middag...älggryta...tillsammans med gäster  

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 
 
marianne

marianne

17 december 2012 09:21

Han kanske inte hade vaknat ännu? Det är otäckt med de där stora maskinerna när man sitter i sin lilla bil.

Härhar allt regnat bort :( is och sörja överallt....men vattnet i stallet har kommit tilbaka :)

http://marresmams.blogg.se

anaby

19 december 2012 21:54

Tja, antingen hade han jobbat hela natten eller så hade han just "gått på"....har ingen aning men obehagligt var det allafall:(

Usch!! Vad jobbigt att snön har regnat bort:( En fördel för dig som måste bära så mycket vatten är allafall att vattnet i stallet är tillbaka!! Förstår att du är nöjd:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards