anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av anaby - 11 januari 2013 22:08

Jag har sovit bra inatt. Skönt att vakna utvilad och någorlunda pigg  Jag och katten har myst i soffan under värmefilten och haft det riktigt bra  

Sedan var det dags att gå ner till stallet för att rida. Det var bara några - grader så jag skippade chapsen idag  

Vid första travsträckan var det mötte vi några hundar som vi skrittade förbi...vände och travade tillbaka. Skrittade förbi hundarna och fortsatte trava....mötte 1 skidåkare PÅ VÄGEN och T var lugn som en filbunke  Redan vid första traven kändes han riktigt fin i handen  Travade igen fram till grannen i det röda huset och där mötte vi ingen  På nästa travsträcka "tog jag igenom" förhållningarna ordentligt..funkade bra efter en kort bit!! Gissar att jag "hade igen" det jag "tog tag i igår" under samma sträcka   Han är så klok min häst  

Sedan blev det MER folk, joggare,  hundar, cyklister och barnvagnar efter vägen...T skötte sig otroligt bra!! Inga problem att sakta ner och gå förbi. Sedan kom det 1 par som gick i bredd. De sa jag till att de INTE skulle gå i bredd förbi!! Och faktiskt så var de så pass vettiga att de lyssnade på mig   Vill inte riskera att T flippar ut fullständigt när han känner sig trängd. Tack vare att de gick på led skrittade T förbi på lång tygel hur lugn som helst  Sedan travade vi igen och mötte 1 hund igen...så vi saktade av och skrittade förbi dem. Det är JÄTTEBRA när vi måste sakta ner till skritt och gå förbi...blir många avsaktningar och ingångsättningar och T är med  på allt  

Sista travsträckan och nu kom det 1 bil bakom oss!! Jag gjorde halt och ställde T på sidan av vägen...men bilen stannade. Så vi fortsatte trava istället. Där kändes han kalaslugn och fin..jag kunde sitta ner och bara njuta av hans stora luftiga trav  WOW-känslan infann sig och leendet i ansiktet likså  Mycket beröm när vi gjorde halt!!! Kan säga att det var nog den bästa uteritten jag någonsin har haft på T med tanke på att vi mötte så mycket olika typer av folk och annat efter vägen och han var helt obrydd  Det kändes fantastiskt bra!!!

Skrittade av honom och han var lite svettig idag. Mest varm...har ju en del päls så det är klart att det blir varmt när man travar en hel del vid ridning  Jag är rejält svettig själv  Enda gången han snubblade idag var när jag skrittade av. Han har fått lite, lite längre broddar i trakten...får se OM han fortsätter snubbla så kommer jag att byta till de kortare broddarna fram men bak får vara. Hoppas att det ska funka!! Får se hur han är under nästa vecka  Kan vara så att han behöver en liten "övergångsperiod" för de nya broddarna!!! Jag får se!!


 

Min fina och underbara STORA bruna  





T fick mat, magnetbehandling och fleecetäcke med hals på sig. Jag fyllde på sista hösäcken i höhäcken. Och satte sedan igång och mocka ur vindskyddet. Hade nämligen bestämt mig för att "skotta ut kisset" rejält idag och lägga in torvmix och spån. Tror att det blev 3 skottkärror med enbart kiss och det kändes helt ok  Gick sedan hem och tog bilen med torvmixbalen ner till stallet och fyllde på i vindskyddet + 1 spånsäck. Det blev jättebra!!

Gick sedan och öppnade höbal nr 5 och rev ur nästan hela balen  Blir att packa några säckar imorgon!!

Kollade VAD som skulle hem och tvättas den här gången.....och vad som ska  hem och torkas.

Tog av T magneter och täcken. DAGS ATT ÅKA HEM!!!

Satte igång tvättmaskinen på en gång och gick sedan upp för att chilla en kort stund innan jag tog en dusch. Jag brukar sätta mig i 15-20 min och kyla ner innan jag duschar om jag är svettig. Vill inte eftersvettas....och har upptäckt att detta funkar väldigt bra för mig  Sedan blev det en dusch och så var det bara att sätta igång och "avpälsa" kläderna  Det känns som om det är HUNDHÅR PÅ ALLA KLÄDER JAG ÄGER OCH HAR  Men till slut gick det skapligt att sanera...som tur var!!

Då var det bara att åka till Allstar och äta middag!! De har grymt god mat  En av Fredriks kompisar med familj skulle också äta middag med oss. Vi hade väldigt trevligt  God mat och trevligt sällskap!! Det kan inte bli så mycket bättre!! Hi hi!! Jag åt förrätt, varmrätt och efterrätt...och några cider  Kan säga att jag verkligen var PROPPMÄTT efteråt  Det känns som om jag skulle kunna somna direkt  

Fick även ett samtal från tjejen som ska komma och titta på G4:an. Det blir imorgon!! Spännande att höra vad hon tycker om den  

Nu ska jag dricka lite te och njuta av de sista timmarna av detta underbara dygn  

Sov gott och ha de jättebra gott folk!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 11 januari 2013 11:44

Japp!! Idag har paketet anlänt till sin nya ägare  Härligt att det hann fram innan helgen!!


 


Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards