anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Hektisk dag:O Har hunnit med mycket!!!

Av anaby - 29 januari 2013 20:05

Jag har än en gång sovit som en stock inatt!! Är otroligt tacksam att jag sover så bra på natten  En del som jobbar natt får nämligen STORA problem med sömnen...jag har klarat mig otroligt bra med tanke på att jag har jobbat natt i 14 år nu!!! Bara att vara nöjd, glad och tacksam  

Jag och katten chillade på fm och sedan tog jag med mig ett nytvättat brunt schabrak, en ny huva och lite annat ner till stallet. Idag var det några + grader ute!! HELT OTROLIGT!!!

Gjorde iordning T och sedan begav vi oss iväg på ridtur!! Tjjjooohhooo!!! Idag har vi endast träffat på 3 människor med hundar och de har stannat och stått stilla så att vi har kunnat skritta förbi=bra för alla inblandade  

T har skött sig superduperjättebra idag  Han har verkligen lyssnat på allt!! Det enda jag egentligen kan klaga på är att han vid vissa tillfällen legat på lite i handen men allt annat har varit jättebra  

Redan vid första traven mot älvutsikten kändes han lugn och fin  När jag gjorde halt, framdelsvändning för att vänta tillbaka och skritta framåt innan vi skulle trava...väntade T tills jag ville trava   Fortsatte att trava och skrittade sedan en kort bit vid jordkällaren och travade till grannen i det röda huset. Skritt till växthusbacken....trav mot kyrkan...kalastrevlig  Framdelsvändning igen och vände hemåt. På sista travsträckan kunde jag sitta ner och jobba honom lite mer. Idag blev det inte lika lång travsträcka utan jag hade bestämt mig innan OM han är lugn och fin idag kortare jag ner sista traven. Vilket jag gjorde!! Mycket beröm och skrittade hemåt  

VILKEN HÄRLIG RIDTUR VI HAR HAFT IDAG  


 


Hittade ett fint brunt schabrak med ljusblå kant nere i källaren  



En helt nu brun huva från Hööks rean förra vintern!!!


     


 


En lätt uttråkad häst  



T var knappt svettig...endast lite varm på halsen. Han fick mat, magnettäcke och "fleece-halsduk" på sig idag. Sedan var det bara att trampa ner hö, byta höhäck vid trädet, fylla på vatten och mocka. Innan jag gick hem tog jag av allt utan magnettäcket och magnetpaddarna på bakbenen. De får sitta kvar tills jag kommer tillbaka och lastar av spånet!!! Skynda hemåt för att svida om kläder och åka iväg med sonen till Granngården för att handla spån och torvmix. Det blev 4 spånsäckar och 1 torvmixsäck. Det ska räcka i 1 månad för oss!!!

Sedan vidare till ÖB för att handla lite...dock endast till hemmet...inget hästrelaterat den här gången  Vidare till Rusta och sist landade vi på Frasses för middag!!! Skjutsade sedan Henrik till en kompis i samma område och jag körde hemåt. Lämnade spånsäckarna i stallet och tog av magnettäcke och paddar. Hem för att lämna av torvmixbalen i pappas garaget. Torvmixen fryser nämligen ihop helt när det är - grader ute  Är därför smidigare att ha den torvbmixen hemma och ta ner med bilen vid behov istället för att behöva ta hem den för att tina upp den först och sedan ner till stallet. Blir alldelens för jobbigt  

Lasta ur det jag shoppat och sedan sätta igång med hemmet!! Tvätten....styrka gardiner och sätta upp....rensa bland reklam och räkningar....så nu ser det skapligt ut!!! Får fortsätta imorgon igen och ta det sista  

Nu sitter jag i soffan framför TV....katten och Peppis ligger i soffan och Atlas nedanför  Här är man aldrig ensam hemma  Jag har faktiskt gjort iordning 1 vinglas och 1 stor tekopp också som jag ska dricka ikväll  

Nej, nu ska jag se OM det är någonting roligt på TV eller om jag ska se på en film....det lär ju visa sig  

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

29 januari 2013 22:38

Dutti pålle!! :)
Blev ett litet glas vin här till middagen. ;)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

30 januari 2013 17:59

Han har verkligen varit jätteduktig senast veckan!! Otroligt samarbetsvillig:D Längtar tills det blir vår och varmare ute nu!!

Klart du ska ha 1 glas vin till middagen:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

30 januari 2013 08:39

När jag jobbade natt hade jag svårt att somna om jag la mej efter ett...men annars vad det aldrig några problem, vad jag minns.
Men brunt? Skulle det inte vara orange i februari? Eller har jag blandat ihop allt?

Sv: Jag har oxå en väg med öppna fält, det är så vackert där, men väldigt kallt om det blåser....
Det jobbiga är att alla möbler i rummet måste ut eller täckas om taket ska målas om :( Och jag mår direkt illa av att ha det rörigt....han har ju bara jobbat ett par timmar på vardagar och så en dag på helgen, så det har varat länge nu...dessutom hände det en annan sak som han var tvungen lägga energi på mitt i så....jag har inga illusioner om att det ska bli klart inom den närmasta tiden heller så jag får bara bita ihop och försöka ha skygglappar :(

http://marresmams.blogg.se

anaby

30 januari 2013 18:11

En del som jobbar natt har både svårt att somna på morgonen efter de slutat jobba och sedan även på kvällen. Jag går ofta och lägger mig vid 00.00-tiden och då funkar det bäst för mig. Går jag och lägger mig innan snurrar jag bara runt i sängen:S Hi hi!!

Jo, det stämmer att det blir orange i februari...men vi har "bara" januari än;)Snart är det dags för orange:D

Förstår att det blir jobbigt att täcka över allt när taket ska målas. Det är inte roligt när det är stökigt hemma:( För oss tog det lång tid också...försäkringsbolaget renoverade badrummet men köket och hallen gjorde vi själva. Och precis som du säger så blir det att jobba efter ordinarie jobb och på helgerna..vilket tyvärr tar tid!! Det kommer att bli jättebra i er hall när det är klart:D Det är "bara" lite kvar nu!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards