anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 9 februari 2013

Rolig jämförelse i samband med "resans gång" del 5:) Bonusinlägg!!!

Av anaby - 9 februari 2013 14:00

Tänkte lägga in den här på nytt i dagens datum för dem som inte har följt oss så länge. Men det här är en del filmer från vår resa tillsammans   

Jag tänkte att jag skulle vara lite klurig och lägga in lite före och efter filmer på min och Tabascos resa 

Efter filmerna kommer tillbaka senare....lägger in dem nu bara för att ni ska se skillnaden på honom från början och nu 


Vi börjar med en film från 2007-10-23. Här har T varit i ca 1 månad hos mig.



Och fortsätter med ett kliopp från 2007-12-03.



Och ytterligare en utefilm innan vi börjar med ridhusfilmer. Den här är från 2008-02-11.



Nu börjar jag med ridhusfilmerna!!!!


2009-11-03  och första besöket och ridturen i ridhuset för T:s del  

och fortsätter med...



2010-03-19 och trav i ridhuset på 8-volt  Förövrigt mitt favoritklipp!!!

Och  en film från  filmningen hemma...

... på åkern 2011-06-28 med min favoritutrustning Sensation Ride G4:a bomlös dressyrsadel och Rambo Micklem träns    Dyra grejer inköp men VÄRD VARENDA KRONA FÖR OSS  Ångrar inte en sekund att jag satsade på den sadeln och tränset  


Några galoppfilmer måste ju också få vara med...så klart!!



 

Den första uppsuttna galoppen september 2008. STOR LYCKA DEN DAGEN!!!


Galoppjobb maj 2010 i samband med en hoppträning:



 


 2 filmer från augusti 2012.





 


Barbackafilmer:




 
Från juni 2012. 
 


Mvh anaby  

 
 
Malin

Malin

22 juli 2011 10:01

SV: Tack så mycket.

http://www.kyro.blogg.se

anaby

22 juli 2011 11:33

Varse god:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

12 februari 2013 12:47

Roligt att se filmer ända från starten :-) Jag ser att du red T med grimma i början, hade han någon aversion mot att ha bett i munnen eller hur kom det sig att du inte hade det?

Jag hade fått för mig att du inte hade börjat galoppera T ännu...undrar vad jag fått det ifrån :-P

http://stallskogalund. blogg.se

anaby

12 februari 2013 21:07

Det är ju en viss skillnad på honom när han hade kommit och nu:D Det känns väldigt roligt att titta igenom dem och inse att det har hänt mycket med honom:D

Från början red jag mest på Bitless Bridle och i inhängat område. Sedan hade jag ett stångbett som han accepterade. Detta bettet bytte jag sedan ut till ett "vanligt" rakt bett som också funkade bra. Sedan våren 2008 har jag endast ridit på raka bett eller bettlöst på honom. Jag kan tyvärr INTE rida ut på bettlöst då han ibland "får för sig" att han INTE ska lyssna på mig:S Har hänt bla både på åkern och paddocken. Han stegrar och håller på och tjafsa. Så fort jag byter till bett funkar allt klockrent;) Men jag vill absolut INTE råka ut för något sånt på vägen bland folk...så därför rider jag alltid med bett vid uteritter. På inhägnat område blir det gärna bettlöst för där funkar han på bägge alternativen:D

Vintertid är det svårt att galoppera efter vägen då man har så dålig sikt och det ofta kommer MYCKET folk. Det känns alldelens för "farligt" för både mig och andra människor:( Så därför blir det "bara" trav än så länge. Dock har pappa varit snäll och skottat med traktorn på åkern så under nästa vecka är tanken att jag ska börjar galoppera där igen:D Det ska bli väldigt roligt!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards