anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av anaby - 12 februari 2013 22:07

Nu har vi ätit första semlan för i år!! Hi hi!!! Och på RÄTT tisdag också  Inte illa!!!

Ikväll har jag varit och hämtat ut Restaurangchansen som gäller i 1 år. Det är min förra tävlingsklubb som säljer och då passade jag på att boka in några stycken ( har flera kompisar som också ville köpa) av en kompis som är medlem i klubben. Känns bra att kunna stödja klubben lite allafall även om jag inte är medlem eller rider där längre.


 


Man köper 2 middagar med betalar bara för 1. Superbra när man vill gå ut och äta middag med sin man eller lunch med en kompis!! Den här gången var det HUR många erbjudanden som helst + flera rabatter på både Kapp-ahl och andra butiker och hårsalonger!! FANTASTISKT BRA för endast 200 kr  


   

Självklart har McDonalds några erbjudanden också  

Som jag förstår finns de här häftena i massor av städer. Om man söker på:

Restaurangchansen 2013

kommer det upp en massa länkar till olika städer och där finns alla erbjudanden att titta på också. Så att man vet vad man köper så att säga  

Det här häftet kommer att få bo i handväskan så att jag har det nära till hands när jag är på språng i framtiden  Då kan man äta både lunch och middag vid behov...inte illa alls!!!

När jag ändå hade bilen igång och hämtade häftena så passade jag på att åka ner till stallet och fylla på med varmvatten i Termobaren och ta av magneterna. Sedan hem och äta semla och titta på Farmen och sedan nya serien Arrow på 5:an  

Min kära man skrek till kl. 21.18 ikväll!!!! Han funderade på OM jag var ledig eller OM jag jobbade!! Jag är ledig sa jag...Ok, pust hörde jag då...annars hade du varit sen säger han då   Skönt att jag har koll på när jag jobbar  Nu är jag ledig i 2 nätter och det ska bli så skönt att få sova på natten igen!! På torsdag har jag möte på jobbet på dagen i några timmar och sedan jobbar jag torsdag, fredag och lördag...men sedan är jag långledig igen  Just nu känns det riktigt bra...bara 3 nätter kvar att jobba på mitt underbara jobb och sedan få vara ledig i 9 dagar innan jag jobbar igen!! Jag kan bara konstatera att jag har tur  

Nu ska jag lägga mig i planläge och rugga under filten tills L-O kommer hem från kvällsprommisen med hundarna!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Av anaby - 12 februari 2013 16:14

Natten på jobbet var bra och jag har sovit ca 3 timmar idag. Vaknade före väckarklockan och steg upp istället för att somna om och vara ännu tröttare när jag skulle vakna 30 min senare  Kände mig ändå "lätt-medvetslös"  Hjärnan är ju inte riktigt i fas när man har sovit så pass lite men för att jag ska kunna "ställa om" dygnet och sova i 2 nätter nu måste jag kliva upp...hur jobbigt det än känns....det brukar lätta efter några timmar när man varit igång ett tag  

Tog sparken ner till stallet och kände redan på vägen ner att orken började återvända!! Frisk luft är guld värd  

På med utrustning och iväg på ridtur!! JJIIIPPIIIEE!!!

T kändes riktigt trevlig redan på första traven....låg på lite men var ändå reglerbar så det är dumt att klaga  

Vände och travade tillbaka....lite skritt och trav förbi stallet. Idag travade jag förbi grannen i det röda huset och fortsatte att trava för att hinna förbi ponnyerna i stallet innan vägen smalnade av. De var snäll och stannade så jag kunde skritta förbi...bättre för alla inblandade om man skrittar istället för travar förbi andra hästar....det gick fina fisken och jag och T fortsatte trava mot kyrkan  Vände vid bordet och skrittade hemåt. Mötte ponnyerna igen och skrittade förbi dem innan vi började trava hemåt. Kortade ner T och gick på lite med höger skänkel då jag tyckte att han tryckte ut bakdelen mot höger....då blev det en bakut spark?? Hmm!! På med skänkeln igen...och fick ett OK av honom och sedan var det inga problem  Klart att man måste prova vad som händer om man INTE vill eller orkar lyssna på matte just då  Tur att han är lätt att övertala  

Travade förbi grannen i det röda huset och satte mig ner och red lätt om vart annat...och ökade och minskade tempot...inga problem!! T var med på noterna  WOW-känslan infann sig och likaså mitt leende  

Red lätt förbi stallet och satte mig ner när vi kom ut på plan mark igen....kortade upp honom ännu mer...inga problem där heller!! Red lätt en bit och satte mig sedan ner sista biten och då kändes han kalastrevlig även i munnen/handen...lätt och fin i både steg och mun  Halt!! Mycket beröm och en hästgodis  

Och avskrittning innan vi begav oss hemåt!!! ÅHHHH!! VILKEN HÄRLIG RIDTUR!!!

Det är bara att tacka och ta emot och vara otroligt nöjd och glad över att man har en häst som är så otroligt trevlig att rida så gott som varje dag nu förtiden!! WOW säger jag bara!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Innan vi kom ner på vägen för att rida fick T syn på en skoter som stog bredvid vägen mot hans hage. Den var MYCKET läskig och hans ögon var mer åt "fotbolls-hållet-i-storlek" och han stannade först en gång och stirrade med stora ögon som om han tänkte: Men VAD är det där?? Sedan en till gång när jag manade på honom precis som om han tänkte: Men hallå kvinna...du tror väl INTE att jag tänker gå förbi det där???

Men det ville jag ju självklart att han skulle göra  Och så blev det även om han gick på snedden förbi med STORA ögon  Men förbi kom vi och jag nöjde mig med det tills vidare. Tänkte istället ta itu med det när vi kom tillbaka efter ridturen. Sagt och gjort!! När vi kom tillbaka efter ridturen hoppade jag av och gick fram till skotern. Jag upplevde att det egentligen inte var själva skotern som han reagerade på utan kapellet som täckte den....


 

Klart det de blev läskigt  

Allafall så hoppade jag av och gkci fram till skotern med T i släptåg....lätt skeptisk...visslar lite lätt....det tog inte många sekunder innan han började lukta på den och fick sin första hästgodis  Han fortsatte och lukta lite överallt och för varje gång han "tog på skotern" fick han en hästgodis...sedan gick vi vidare till pulkan...samma sak där...varje gång han "tog på den" fick han en hästgodis. Inga problem alls!!! Hur lugn som helst..men så stog jag ju bredvid också  Gick därifrån och kom "från" stallet och gick mot skotern...inga problem...raka spåret mot och "tog på den" och fick sin hästgodis  Provade som sista test att gå till vindskyddet och komma den vägen mot skotern som varit mest läskig för honom. Inga problem!! Han gick raka spåret mot skotern och "tog på den"   Mycket beröm och sedan gick vi till hagen igen. Måste säga att är fantastiskt härlig när han "gillar läget" så pass snabbt med tanke på att han varit väldigt skeptisk från början. Så idag blev det lite "miljöträning"!! Nu blir det intressant att se imorgon om han går RAKA SPÅRET FRAM TILL SKOTERN...eller om han väntar på vad jag vill göra....det återstår att se  

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag kände mig otroligt mycket piggare EFTER ridturen än före....fick en ordentlig "adrenalin-kick" av ridturen idag som "fixade" kropp & knopp med besked   

T fick mat, magnetbehandling och fleecetäcke och jag satte igång med att dra ut det sista ur stora höhäcken, mocka hage + vindskydd och till sista hämta vatten och byta ut allt i Termobaren. Tog sedan av fleecetäcke och lät magneterna vara kvar i någon timme till. Ska ner och fylla på med varmvatten på någon timme och även hämta ut några Restaurangchanser som jag har köpt...både till mig och några kompisar  

Sitter och håller på att tina upp lite och ska snart äta middag!!!

Kvällen blir nog ganska lugn men imorgon räknar jag med att få MYCKET gjort både här hemma och i stallet!! Min enda ledig dag från jobbet den här veckan så det gäller att utnyttja den maximalt  

Jag tackar än en gång för alla trevliga kommentarer  Svarar på dem lite senare ikväll!!!

Nej, nu måste jag lägga på en rem för att hinna med lite!!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards