anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 17 februari 2013

Av anaby - 17 februari 2013 17:05

Jag hade en bra sista natt på jobbet och åkte direkt hem för att sova imorse. Det blev ungefär 3,5 timmars sömn innan jag steg upp före väckarklockan idag  Ringde sonen och sa att jag var på väg ner till stallet och skulle ringa igen när jag satt i sadeln. Så slipper han vänta så länge på mig. Jag är så tacksam och glad att han kan och vill filma så då får man underlätta så mycket som möjligt för den som ska filma  

Ringde ingen när jag satt i sadeln och var på väg till åkern. Skrittade 4 varv och ringde igen och då hann han ner lagom till vi skrittat klart de andra 4 varven. Pga all snö så kan man tyvärr inte stå i mitten på åkern och filma utan vi fick göra så gott det gick och det innebär att vissa sekvenser blir lite långt borta och i en kurva är det en snöhög i vägen så där ser man inget men, men vi är filmade och jag är väldigt nöjd att jag får se HUR han ser ut nu. Det blev betydligt bättre än jag trodde att det skulle bli med tanke på att det blir att zooma en del  

Vi började i vänster varv och jag är inte riktigt nöjd med det varvet men när jag ser filmen ser det MYCKET bättre och trevligare än jag själv upplevde det. Det känns ju bra!!! I det här varvet saktar jag av till skritt och går nerför en liten backe då jag upplever att det blir lite för mycket nerför för att kunna trava bra. Så det blir skritt en kort sträcka och sedan när han känns lugn blir det trav igen.



 

Efter uppvärmning i vänster blir det då dags för höger varv. I det här varvet är det lite lättare att rida honom mycket pga att jag kan trava hela varvet runt då den lilla backen i det här varvet är så liten att det knappt känns när man travar. T försöker sig på en liten galopp...men inte idag!! Det blir någon annan dag i veckan istället. Och sista varvet när jag sitter ner halkar han till men stannar så vi klarar upp situationen. Fortsätter lugnt att trava vidare sedan...han är härlig den här hästen  

Efter att jag sett filmerna är jag riktigt nöjd med vår ridtur!! Tycker att han går bra i formen...var lite orolig att han skulle gå mycket "under lod" men jag tycker att han ser bra ut och kändes lika fin att rida. Det enda som jag kan vara missnöjd med är att det är lite svårt med tempoväxlingar pga underlaget. Är glad att jag inte ökade och minskade mer med tanke på att vi höll på att gå omkull på slutet. Det är lite "klibbsnö" idag och jag tror att det kan vara det som "spökar" i skorna på T   Han har snösulor men när det för mycket "klibbsnö" kan det fastna lite snö ändå. Men vi redde ut det bra och jag är nöjd med ridturen  Nu ser jag VAD jag ska jobba på hos både T och mig själv. Det är så otroligt nyttigt att bli filmad så att man får se HUR man rider!!!!



 

När ridturen var klar blev det lite fotografering  


 


Finaste   



  


 


  


   


Efter 3,5 timmars sömn....en härlig ridtur i ett fantastiskt väder och en långledighet som hägrar....kan man inte vara annat än glad  


Sonen gick hem och vi skrittade av på spåret. T är ju en annorlunda häst...som brukar bajsa och kissa på åkern på sommaren. Vintertid blir det endast att bajsa men idag....kissade han för första gången på vintern  



Självklart går en "uppfostrad häst" åt sidan och pinkar brevid spåret  


 


Det blev en aning STÖRRE OCH MER urin än när hundarna gör sina behov  


   


Sedan skrittar vi lugnt vidare igen  


T väntar med att bajsa tills vi kommer tillbaka till vindskyddet igen  Man måste ju bara älska den här hästen  


  Jag har som jag skrivit tidigare "tränat" att T ska gå och ställa sig vid krubban så att han står redo när jag kommer med maten. Både igår och idag har han gått och ställt sig direkt jag har dykt upp med "mathinken"   



T blev lite svettig idag...tror att det mest berodde på att det var + grader ute. Han har ju rejält mycket päls!!! Så han fick på sig magnettäcke och fleecetäcke idag...en stund medans jag fixade klart med allt annat   


   
  Jag är jätteglad att jag tänkte på att börja använda det här "gamla" fleecetäcket!! Det var i princip helt oanvänt och nästan 20 år gammalt!! Nu har vi använt det till och från under vintern...jag har altinerat med det rosa som jag sydde tidigare med helhals Nu framöver kommer jag dock mer och mer övergå till att endast använda den rosa "halsduken" då det börjar bli varmare ute.


 


Efter att jag trampat ner hö, mockat hage + vindskydd och fyll på vatten i Termobaren....var det bara att ta av täckena och gå hemåt!!!

Nu väntar en varm dusch och en god middag  

LÅNGLEDIGHETEN HAR BÖRJAT OCH JAG KÄNNER MIG OTROLIGT NÖJD OCH GLAD  

Ha en fortsatt superduperjättebra söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards