anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 19 februari 2013

Jag har haft en riktigt, riktigt bra dag idag:D

Av anaby - 19 februari 2013 21:46

Idag sov jag inte lika länge på morgonen....måste ju sova inatt också  Hade bestämt med mamma att vi skulle åka och shoppa idag. Ringde för att höra så att hon inte blivit sjuk eller liknande?? Nej, då hon mådde bara bra och var på språng!! Hon frågade om jag fått svar när jag frågat efter fler restaurangchanser...men tyvärr inget napp. Så jag ringde till ridklubben för att höra OM de ev. hade kvar några häften som jag kunde få köpa?? Hade tur då det var min förra hopptränare som svarade. Jo, det fanns häften kvar!! Bara att komma och hämta  Vi åkte på en gång och hämtade upp 4 st till!! Blir att köpa fler nästa gång de kommer ut...det är alltid några "eftersläntare" som vill köpa när man redan har hämtat ut häftena  

Sedan åkte vi iväg för att äta lunch och använda de första kupongerna från Restaurangchansen. Det blev pasta med räksås..fantastiskt gott och lagom kvinnomat på dagen Sedan blev det att besök till Rusta där jag hittade  några "fusk" blommor i lavendel som var billiga. De ska stå i fastun...är så smidigt att han fuskblommor där...är ju kallt större delen av året och på sommaren är det som en bastu där...så det är svårt att få någon blomma att leva där 

Vidare förbi Apoteket för att köpa magnesium (har tappat en hel del hår i och med mina envisa blödningar och i och med operationen i mars 2012. Magnesium har hjälpt till att stoppa hårlossningen) och värktabletter. Ett besök in på Coop blev det också och är köpte jag ingenting!!! Innan vi åkte vidare gick vi in på Kapp-ahl och där hittade jag en riktigt fin jacka i Petrolblå på rea  Inte så tjock utan mer en vårjacka med glansigt tyg  




Det är lite svårt att ta kort på jackan men färgen är nästan rättvis här!! Tror att den kommer att passa bra till T:s turkosa set i mars...bra brytning med lite mörkare jacka  Mamma tycker jag är galen som ska ha den i stallet  Och jag håller med delvis....lite tokig är jag nog trots allt  Men det kommer att bli så fint!!! Hi hi!!


 

Jag gillar när det är rejäl rea! Vad tycks om att jacka kostade 100 kr på rea och normalpris var 599!! Rätt så bra eller hur??


Hittade även en ogräsgrävare eller vad man ska kalla den. Fick ett tips om att man kan dra ut höet ur höbalen med

en sån här. Hittade den här för 10 kr på Coop. Ingen katastrof om det inte funkar! Men om det funkar är det ju jättebra!! Utvärdering kommer  


 


 
 

Sedan vidare till Jula där jag köpte klistermärken till soptunnan. Men jag har tänkt använda de till transporten och klistra över hakkorset när jag målat över det...tror nämligen inte att jag kommer att kunna måla över hakkorset så att det blir riktigt bra. Klistermärkena är i form av blommor...rosor och annat. Så det känns ju rätt ok att sätta på transporten...ganska neutralt trots allt  

Vidare till Willys och idag har jag anmält mig till "Willys +" !! Himla fiffigt och bra!! De har verkligen tänkt till då man bara behöver lämna fram körkortet för avläsning och slipper en massa andra kort  Man kan även få det kopplat till Visakortet om man vill. Jula har likadant...man lämnar bara fram körkortet så scannar de av  Man har ju en babiljon med kontokort ändå som man ska hålla reda på  Och körkortet har man ju alltid med sig  

Så idag fick jag en himla massa rabatt för att jag hade "Willys +"...gillas skarpt  De har otroligt bra priser på ALLT ändå men nu blev det ännu mer!!!

Och sist men inte minst ett besök på ÖB!! Där handlade jag mascara och eyeliner till halva priset. Jag målar mig inte ofta men det är ju färskvara så det kan ju vara bra att byta ut de emellanåt  

Sedan blev det lite av varje i matväg och lite fikabröd....
innan vi åkte raka vägen hem!!

Packade upp allt och börjar dola på här hemma med tvätt och disk och sedan blev det att börja med middagen. Och efter middagen tog jag sparken ner till stallet och T   Det var inte så mycket att göra idag men skönt att kunna göra det i lugn och ro  Sedan tog jag sparken hem och har hängt lite mer tvätt!! Det sista är tvättat nu för några dagar framöver  Sedan blev det chill framför TV.

Så både dagen och kvällen har varit hur bra som helst!! Och imorgon är en ny dag!!! HÄRLIGT!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Maria

Maria

20 februari 2013 09:16

rejäla reor gillar man skarpt :-)
vilken härlig dag ni haft :)
Babiljon var ett bra ord "fniss".

http://onlyjag.blogspot.com

anaby

20 februari 2013 11:18

Håller med!! Reor gillas skarpt:D Hi hi!!

Dagen var helt fantastiskt bra!! En sån där dag när man bara lagrar energi för att fortsättningen på veckan ska ännu bättre:D

Min syster började säga babiljon;) Hi hi!! Hon har sagt i flera år: Jag ska minsann vinna en babiljon kronor så jag kan göra vad jag vill!! Och jag tyckte att det var så bra uttryck så jag har fortsatt säga det i olika sammanhang;) Fniss

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

20 februari 2013 09:21

Skönt med lite hästfritt vissa dagar oxå, behöver man. Jag skulle vilja ha det lite mer regelbundet. Eller bara slippa vissa saker vissa dagar. Toppen med ogräsrensaren, man sliter ju både på handskar o händer när man river i höbollarna annars.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

20 februari 2013 11:14

Det är jätteskönt att vara hästfri och kunna göra annat någon gång emellanåt:D Jag och mamma brukar åka iväg på en "heldag" under den veckan jag är långledig. Det är jätteskönt!!! Ingen stress och ingen tid att passa...det behöver man!!! T vilar 2 ggr i veckan men det är inte alltid jag åker iväg på någonting de dagar han vilar. Men under långledigheten ser jag till att göra det:D

Jo, jag hoppas också att ogräsrensaren ska funka!! Är rätt slitigt med handskar och händer när man ska riva ur höbollarna:S Utvärdering kommer!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ylva

Ylva

20 februari 2013 13:32

Det blev ju en del fynd. :)
*Är det ngn som har klottrat på transporten?

http://www.ylvablom.se

anaby

20 februari 2013 21:31

Det blev en del fina fynd:D Är jättenöjd!!

Jo, någon har ristat en ett hakkors med en nykel eller dyligt på ena sidan på transporten:( Ca 25 cm stor:S Man kan ju hålla sig för skratt.. Vet inte riktigt hur det kommer att se ut när jag har målat över det så därför tänkte jag förbereda med några trevliga blommor att klistra över:D Kostar bara 39 kr för 2 ganska stora ark med blommor.

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards