anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

Ridit, joggat och snart jobba:D

Av anaby - 27 februari 2013 20:10

Idag har det blåst grymt mycket...suck!! Jag hade redan bestämt mig för att rida på åkern. Det kändes skönt!!!

På med utrustningen och iväg ut på åkern!! Underlaget var inte optimalt idag på spåret på åkern. Det var lite för isigt för att kunna trava så vi skrittade bara idag. Känns ändå helt ok med tanke på att han har gått 3 ordentliga pass i rad och kan nog behöva ett lite lugnare och sedan vila imorgon. På fredag blir det uteritt  

Efter att ha skrittat runt på spåret...både jag och T blev ganska uttråkade  Men samtidigt är det bra för honom att röra på sig bara i skritt också!! Hoppade av och gick tillbaka till stallet och medans T åt sin mat passade jag på att kratta vid stora höhäcken. Det har tinat otroligt mycket sedan igår så jag fyllde en skottkärra med gammalt blött höboss som kommit upp under snön  Fortsatte sedan att kratta från grinden till vindskyddet. Där var det inte lika mycket men jag fick bort en massa spån och hö som var blött. Ser betydligt trevligare ut när man krattat  När jag ändå höll på att kratta var det bara att fortsätta runt spåret där en del små bajsbitar nu tinat fram. Började med att ta bort högarna som var och när det var klart krattade jag ihop småbitarna som kommit fram. Det blev jättebra att få bort det och ser så mycket trevligare ut även där. Skönt att passa på när man inte har så mycket annat man ska göra i stallet  Sedan var det bara att mocka vindskyddet och fylla på nytt vatten i Termobaren kvar!!!

Det gick i en grisblink  När allt var klart med T och vindskyddet gick jag in för att byta till det turkosa schabraket och göra iordning utrustningen tills på fredag när det är NY månad!!! Det blir några bilder på fredag  

Sedan hem och sätta igång och tvätta och kyla ner lite innan jag skulle ut och jogga. Igår när jag vaknade hade jag lite träningsvärk i låren men inte mycket alls. Inte så att jag inte kunde gå eller göra något utan mer att jag konstaterade att ok...jag har lite träningsvärk och sedan fortsätter man med dagen  

Efter lite vila klädde jag om till joggingkläder och begav mig ut på 2:a joggingturen för veckan. Spännande att känna OM det skulle kännas lika lätt som i måndags?? Man vet ju aldrig förrän man sätter igång....


 


Måndag...


 


...tisdag...


 


....och onsdag och idag!! Det har tinat upp otroligt mycket bara på 3 dagar  


Satte igång och springa och det gick lika lätt idag som i måndags. Inte tungt eller någonting!! Det känns helt otroligt skönt och fantastiskt!! Jag börjar förstå VARFÖR folk joggar när det går så otroligt lätt att springa  

Det blev samma sträcka idag...2 km....helt lagom sträcka för mig än så länge  

Idag när jag nästan hade sprungit klart kom en äldre kvinna med en liten hund som var lös...hunden tyckte att jag var jätteläskig så jag stannade och då kom den fram och hälsade på mig och sedan blev den lugn  Medans hunden luktade på mig säger kvinnan: Springer du utan häst idag?? Jo, jag måste få lite bättre kondis för att orka med att rida mer säger jag. Sedan kommer jag på att hon måste ha träffat på mig när jag varit ute och ridit eftersom hon kände igen mig!! Hi hi!! De är så trevliga en del människor man träffar på efter vägen  

När jag kom hem blev det att stretcha ordentligt för att inte få så mycket träningsvärk i varken lår eller vader till imorgon...bara att hoppas att jag lyckades  

 Efter ett tag knackade det på dörren och är stog svärmor och svärfar!! WOW!! Det var ett tag sedan vi träffade dem  

Vi har haft en jättetrevlig kväll med trevlig sällskap!! Har nyss bytt om till jobbarkläder...hade redan packat matsäcken till jobbet så allt var klart!! Skönt att kunna sitta och umgås i lugn och ro  

Nu ska jag snart åka till jobbet och det blir endast att jobba 1 natt och sedan jobbar jag inte förrän på söndag. Känns helt ok för då behöver jag inte sova så länge imorgon  Har nattmöte på kvällen men jag kan ta dagen i lugn och ro och T ska vila. Så det känns bra ändå!!

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards