anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 28 februari 2013

Av anaby - 28 februari 2013 22:44

Innan jag gick och la mig ringde jag till min veterinär på telefontiden (se separat inlägg) och efter det gick jag och la mig för att se på Grey´s Anatomy....tills jag blev medvetslös och somnade  3 timmar senare ringde väckarklockan så då steg jag upp..eller jag öppnade ögonen och fortsatte se på resten av Grey´s och ett avsnitt av Body of prof när jag ändå var igång  Piggnade till allt eftersom och vid 14.30 var jag så pass iordning att jag orkade ta bilen ner till stallet och fixa med T. Gick fort idag då det bara var att mocka, trampa ner hö och fylla på vatten som skulle göras  Lite mys innan jag åkte hem. Sedan var det bara att ta en dusch och bege sig iväg!! Första stoppet var ICA för att hämta ut Höökspaketet  Sedan Granngården för att köpa 2 spånbalar och 1 torvmixbal....vidare till Apoteket och hämta ut T:s örondroppar. Nu var det också dags för middag!! Det blev en grillad korv med mos och en halv räksallad  Nu börjar jag känna mig någorlunda iordning och passade på att gå in på ICA och kolla bokrean när jag ändå var på plats!! Hittade 3 böcker....Hungerspelen inkl. 2 böcker till så hela trilogin för endast 69 kr!! Dessutom inbunden   

Då jag var lite tidig till mötet ringde jag för att höra att Inga var hemma?? Japp det var hon så det var bara att komma förbi  Nattmötet var riktigt bra!! Skönt när bara vi nattare kan sitta och prata emellanåt  

Har nu landat hemma och känner att jag har lite "grus i ögonen" eller som om "John Blund" när som helst ska göra ett besök  Gissar att jag kommer att sova som en stock inatt!!! Men imorgon är en ny dag med nya möjligheter som tur är!!

Ha en fortsatt jättebra sen torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 28 februari 2013 08:22

Direkt jag kom hem från jobbet satte jag igång att ringa min "husveterinär" på hans telefontid för att rådfråga honom om en "typ av finne" som T fått i ena örat. Jag har smort med cortison ett tag nu men det har inte blivit bättre men inte heller sämre...vilket i och för sig känns bra!! Men man vill ju se en förbättring för att man ska kunna slappna av själv   Nu känns det som om det är dags att rådfråga min veterinär. Det är bara i ena örat och "den stora" är ca 0,5 cm i omkrets och några små på pluppar någon mm bredvid. Jag klurar på om det kan vara någon typ av öronskabb?? Ska åka och köpa örondroppar för hund som han trodde skulle funka. Skönt att kunna rådfråga och få tips och råd!! Han är alltid lika trevlig när man ringer..spelar ingen roll om man bara vill rådfråga om något eller om man behöver ha ut honom på ett besök. GILLAS SKAPRT   Jag börjar dock bäva för när han ska gå i pension då jag har haft samma veterinär i 30 år nu!!! Vill inte ens tänka tanken känner jag  Går det inte över är det bara att ringa igen så får vi klura på en annan behandling  

Nu är det dags för bädden och sova några timmar!!

Ha en fortsatt jättebra torsdag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 28 februari 2013 02:21

Våren verkar komma hit till Norr med stormsteg!!! Det ska bli kallare om några dagar men det känns ändå som om det har gått rejält fort då vägarna och åkrarna har tinat upp rejält under förra veckan och denna veckan  

Jag behöver ett par vår & höstskor istället för jodphurs som är för tunna att rida i och när det är blött blir de INTE roliga att ha på sig  Därför beställde jag ett par bruna vår & höstskor från Hööks....ett par billiga bruna short chaps och ett par bruna tunna handskar då de jag har nu är helt utslitna!! De har redan kommit och jag ska försöka hinna med att hämta ut dem på fredag  Passade på att beställa när de hade fraktfritt  

Jag och qvinnen har tänkt åka till IKEA under våren. Nu blev det senare än beräknat så vi åker inte förrän i maj!! Så nu är jag jätteglad att jag redan beställde skorna så att jag kan använda dem under våren  Ibland tänker man rätt och ibland tänker man fel....man vet aldrig förrän efteråt hur det blir  Och ibland kanske det är lika bra att inte veta resultatet Bilder kommer på skor, chaps och handskar  


Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards