anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

Ringt för att rådfråga veterinären nu på morgonen!!

Av anaby - 28 februari 2013 08:22

Direkt jag kom hem från jobbet satte jag igång att ringa min "husveterinär" på hans telefontid för att rådfråga honom om en "typ av finne" som T fått i ena örat. Jag har smort med cortison ett tag nu men det har inte blivit bättre men inte heller sämre...vilket i och för sig känns bra!! Men man vill ju se en förbättring för att man ska kunna slappna av själv   Nu känns det som om det är dags att rådfråga min veterinär. Det är bara i ena örat och "den stora" är ca 0,5 cm i omkrets och några små på pluppar någon mm bredvid. Jag klurar på om det kan vara någon typ av öronskabb?? Ska åka och köpa örondroppar för hund som han trodde skulle funka. Skönt att kunna rådfråga och få tips och råd!! Han är alltid lika trevlig när man ringer..spelar ingen roll om man bara vill rådfråga om något eller om man behöver ha ut honom på ett besök. GILLAS SKAPRT   Jag börjar dock bäva för när han ska gå i pension då jag har haft samma veterinär i 30 år nu!!! Vill inte ens tänka tanken känner jag  Går det inte över är det bara att ringa igen så får vi klura på en annan behandling  

Nu är det dags för bädden och sova några timmar!!

Ha en fortsatt jättebra torsdag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

28 februari 2013 21:56

men vad kan det vara? hjälper droppar mot öronskabben?
det går undan med snön här oxå, jag ser inte direkt fram emot den leriga tiden som kommer strax. ...

Sv: jag brukar skritta av en längre tut dagen efter en hård träning, men så sa Sofia att det var bra med lösgörande oxå så då gjorde jag det....jag som inte tränar regelbundet (hårt ) har aldrig tänk på det, så man lär så länge man lever :)

http://marresmams.blogg.se

anaby

3 mars 2013 18:58

Veterinären var inte riktigt säker på att det var öronskabb...han tyckte inte att det verkade så på beskrivningen. Vi får se om det hjälper annars blir det något annat medikament.

Förstår att det känns motigt med den leriga tiden...ni får ju snart den!! För oss dröjer det nog in i april innan det börjar tina upp ordentligt och torka upp på åkrar, vägar och andra ställen.

Är nog vettigt att göra lite lösgörande också dagen efter när de har träningsvärk. Man lär så länge man lever och det är ju tur:D Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ingen bild

Sari

2 mars 2013 00:11

Hej! Intressant att läsa om att hund örondroppar kan användas till häst.
Min ena häst har klåda i sitt högra öra. Jag ser inget konstigt i örat, har haft gasbinda på fingret och kliat honom i örat och det ser rent och fint ut.
Det kanske vore bra att testa örondroppar ifall det hjälper?
Vad heter det som du testade?
Med vänlig hälsning, Sari

anaby

3 mars 2013 15:39

Visst är det intressant att man använder läkemedel till annat än de är tänkt!! När T hade svår mugg hösten 2011 fick jag andra örondroppar till hund som "tar det mesta"!!! Liten flaska och otroligt dyr. Den här gången blev det andra örondroppar. Har tyvärr flaskan nere i stallet och kommer inte ihåg vad de heter. Kollar upp det senare under veckan!! Dock vet jag inte om just de när örondropparna funkar på klådan till din häst. Man kan alltid ringa och rådfråga veterinärer de brukar ha många tips och råd på hur man ska göra med diverse åkommor:D I somras när T fick sin svåra mugg igen behandlades den övervägande med Hibitane ( en vaginalkräm) istället för kortisonsalva!! Det funkade jättebra!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards