anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 11 mars 2013

En helt underbar dag idag:D

Av anaby - 11 mars 2013 23:10

Tja, vart ska jag börja!!! Jag fick 10 timmars sömn och har sovit som en stock  Dagen började verkligen på allra bästa sätt!! Sedan var det kring +-0 grader ute och sol...igen!!! HÄRLIGT!!!
Efter jag åt frukost satte jag mig för att se på SM i hoppning. Har sett både junior och senior och har bara unga ryttare kvar nu. Men jag hann inte med att se det idag!!! Man blir så otroligt inspirerad av att titta på alla fina hästar och duktiga ryttare  

Sedan blev det lite fix här hemma med städning innan jag gick ner till stallet för att rida. När utrustningen var på och jag satt i sadeln kändes det riktigt bra!!! HÄRLIGT igen!!! Hi hi!!

Direkt vid första traven insåg jag att dagens ridtur skulle bli RIKTIGT BRA!!! Lugn häst som INTE låg på någonting i handen och bara lyssnade HELA TIDEN=BRA FÖRUTSÄTTNINGAR  

Lika fin när vi vände och travade tillbaka. Lite skritt och trav förbi stallet och förbi grannen i det röda huset. Skritt och sedan trav mot kyrkan. Hur lugnt som helst  Men tanke på att han var så pass lugn tänkte jag "utmana ödet" lite idag  MOOOHHHHAAAHHH!!!! Vi fortsatte att trava uppför backen till kyrkan. Ingen grävmaskin igång idag...hmmm!! Bra förutsättningar att fortsätta skritta mot kyrkan. Vilket vi gjorde. Det blev ett tvärstopp när T fick syn på gravstenarna vid sidan av vägen  Han tittade bakåt på mig och tänkte väl...DU ÄR INTE KLOK MATTE!! DET DÄR BITS!!! Sedan skrittade han storögt förbi...Hi hi!! Jag hörde inga kyrkklockor så vi fortsatte att skritta på vägen mot kyrkan. T var lite skeptisk...men skrittade på...vi passerade en taxibuss som stog vid sidan av vägen och sedan en bil. Nu stog vi precis mittemot kyrkan!! HELT OTROLIGT!! Det trodde jag aldrig  

Det blev ingen bild idag då han var lite för spänd för att jag skulle vilja plocka fram mobilen...men nästa gång...då blir det bilder  Vände och skrittade tillbaka och även det gick jättebra och fortsatte nerför backen. ÄR VERKLIGEN JÄTTENÖJD och glad att han inte var mer spänd eller brydd idag  

Skrittade färdigt innan det blev dags för trav igen. Nu blev det dags att sitta ner lite och jobba ihop traven. Jag kan säga att när magneterna på mina säkerhetstigbyglar....börjar smattar och klicka...då VET jag att han jobbar bra för steget blir så luftigt och härligt      DET KLAPPRADE HELT TIDEN!! Hi hi!!


 

Nu blev det dags att sitta ner och rida lätt omvart annat och växla tempo. Inga som helst problem!! Travade förbi stallet och fortsatte mot växthusbacken och han var lika fin här!! Tala om att bara kunna sitta och njuta med ett stort leende på läpparna  Gissa om det blev mycket beröm och hästgodis när jag gjorde halt?? JAPP!!!

Sedan skrittade vi upp mot bostadsområdet och skrittade hemåt!!!

När vi kom fram till vårt hus provade jag att sitta kvar när T skulle gå över "knixen"...han var lite tveksam men efter lite övertalning gick det fina fisken!! De 2 utmaningarna jag utsatte honom för idag...klarade han galant 

Atlas börjar bli van att vi går över gården nu...han tittar bara på oss och "gillar läget"  Och tänker: Matte är galen!!! Hi hi!! Skrittade sedan nerför backen mot stallet på en riktigt lugn och fin häst  

VI HAR HAFT EN RIKTIGT BRA OCH TREVLIG RIDTUR IDAG!! ÄR SÅ OTROLIGT NÖJD MED T!!!

Väl hemma blev det mat, magneter och fleecetäcke.....medans jag trampade ner hö, mockade och fyllde på vatten. Jag hittade boll nr 2 som T hade grävt upp under natten  


 

Nu har T hittat igen både den gröna bollen och fotbollen UNDER all snö!! Måste nästan anses som en befrift  Något säger mig att han vill börja leka med sina bollar igen  

Har pratat med pappa om att skotta bort snön från hagen. Vi ska se HUR det ser ut nästa vecka annars blir det veckan därpå. Men nu är det snart på G!! Känns fantastiskt bra!! För då kan jag både rida i hagen igen och tömköra  Så framöver blir det både barbacka och med Westernsadeln och bettlöst!! Det har jag saknat MYCKET!!!

När allt kring T var klart gick jag in för att packa det sista av höet. Det blev 4,5 hösäckar. Ska höra om vi kan köra in en bal senast till helgen. Blir fina fisken!!!

Sedan var det bara att ta sitt pick och pack och gå hem...nöjd och glad  Och lite svettig  

Efter middagen blev det lite fix här hemma och sedan kändes det otroligt skönt att få sätta sig och chilla i soffan!!!

Har pratat lite i telefonen också...och tvätta och donat på.

Snart är det dags för bädden och jag gissar att jag kommer att sova gott även inatt!! Eller hoppas  


Jag har inte svarat på era trevliga kommentarer som jag fått under helgen! Ber om ursäkt och fixar det imorgon vid frukost!! Så jag har inte glömt bort er!


Ha en fortsatt jättebra sen måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  



 
 
marianne

marianne

12 mars 2013 10:51

Jag tror inte han tyckte gravstenarna var farliga, jag tror han frågade dej om du såg de som satt på dom ;) Och varför dom satt där.....hihi.

http://marresmams.blogg.se

anaby

12 mars 2013 13:03

Exakt!! Han tänkte väl...WHATA...vad händer här!! Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

12 mars 2013 14:56

Åh vilken kanondag!
Det är så härligt när man är så nöjd med hur dagen har varit och vad man har hunnit med.
Jag är precis inne och äter mellanmål, men nu ska jag ut igen. Solen skiner och jag behöver fixa ännu mer med staket, vi har tyvärr en notorisk rymmare just nu. Hingst dessutom och det går ju inte att ha det så...

http://stallskogalund. blogg.se

anaby

14 mars 2013 22:39

Vädret gör otroligt mycket!! Man laddar energi på riktigt:D Jag har haft tur med vädret och ridturerna hela veckan!! Känns fantastiskt bra:D

Skönt att du får i dig mellanmål!! Jag är dålig på det...därför tyckte jag att ett litet förråd i stallet var bra;)

Hoppas att det löste sig med hagen!!! Inte roligt att ha en hingst lös:O

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

13 mars 2013 08:21

Ha ha, skrattar åt Mariannes kommentar, klockrent! ;)
Vad härligt att han sköter sig och att ni kan ta tag i nya utmaningar allt eftersom. T har aldrig kunnat få ett bättre hem!! ♥

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

14 mars 2013 22:51

Visst var Mariannes kommentar härlig;) Hi hi!!

Han är helt underbar just nu min kära T ♥ Vilken häst säger jag bara!! Jag är så tacksam att jag fick ta hem honom och "prova på" OM de gick att få ordning på honom:D Tacksamhet kan man nog säga att jag känner!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards