anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av anaby - 16 mars 2013 15:40

Jag fick lite tips av Katarina (Tusen tack!!) vad det ev. kunde vara i T:s öra. Sökte vidare på det jag fick och hittade att det mest troligt kan vara någonting som heter: aureal plaque. Det betyder som jag förstår: vårta i örat. Man gör ingenting åt de små om de INTE växer eller besvärar hästen. T har haft sina "små" vita prickar i säkert 2 år nu. Den här som har vuxit till 0,5 cm i omkrets har vuxit under vintern. Det är pga att den blivit större som jag nu vill ta ut veterinären och titta på den. Får se vad det blir för typ av behandling. Det som känns bra är att den blivit mjukare av örondropparna och att T inte är lika irriterad när jag smörjer dem!! Alltid någonting åt rätt håll. Tja, nu får jag se vad som händer när vet. kommer ut under nästa vecka!! Det är första gången jag har varit med om någonting sånt här i örat på en häst  

Fortsättning följer!!!
Mvh anaby  

Av anaby - 16 mars 2013 00:02

Det går nog knappt att beskriva den underbart härliga känslan när jag klev ner i badtunnan  Det var över 1 år sedan jag badade sist!! Och det beror på mina blödningar som jag hade tidigare....och sedan även min operation som jag gjorde i mars 2012. Men var det äntligen det dags igen!!

Det var helt fantastiskt skönt!! Vi brukar ha kring 38-40 grader varmt...lagom  

Nästa gång blir imorgon  

Nu väntar en dusch och sedan bädden!! Kan knappt hålla ögonen öppna längre  

Jag kommer definitivt att sova GOTT inatt!! Hi hi!!

Sov gott!!
Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards