anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Lugn och bra dag här hemma:D

Av anaby - 21 mars 2013 18:44

Jag somnade ganska omgående när jag la mig i sängen igår  Vaknade med TV på och fjärrkontrollen på golvet 9 timmar senare Hi hi!! Det var otroligt skönt att få sova ut!!!

Idag har jag varit rejält seg....gissar att det kommer från gårdagen. Så jag och katten tillbringade fm i soffan och jag passade på att se på några serier jag spelat in men inte hunnit med att se på  

Sedan svidade jag om och gick ner till stallet. Idag blåste det rejält....och var kring -4 grader ute.

Planen var att rida den "kortare" sträckan idag. Och när jag började trava var T superlugn och väldigt trevlig  Vände och travade tillbaka och lika fin här!! WOW!!! Lite skritt och sedan trav igen och här kunde jag växla tempo....sedan skritt igen innan vi travade mot kyrkan. Här fick jag för första gången göra förhållningar men han lyssnade på en gång och låg kvar. Det är perfekt när jag kan öka i uppförsbackarna och sedan bara ta en liten förhållning så lyssnar han direkt  Vände och skrittade hemåt innan det blev dags för sista traven för dagen. Lika lugn och fin här!!!

Passade nu på att sitta ner och korta in honom rejält. Han var otroligt lyhörd och fin och lätt i handen. Känns riktigt bra att han blivit så lätt i handen igen och inte ligger på som han gjort en period nu.

Halt och beröm  DUKTIG HÄST!! Skrittade hemåt!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Min plan den här veckan och nästa vecka är att rida lite kortare ridturer och skippa den sista långa traven. Dels pga att underlaget börjar vara en aning för hårt men också för att han ska få en längre vila på 4-5 dagar när vi åker till stugan efter påsk. Kan vara bra om han inte är på högvarv när jag är borta  Sedan kommer jag att öka på ridturerna igen när underlaget blir bättre och vägen börjar tina upp. Just nu känns det bättre om han blir riden "skapligt" med den traven som går att få in i ett ridpass än att han vilar helt och blir "ett ostimulerat monster"    Jag får helt enkelt göra det bästa av ridningen här hemma  Han rids 4-5 ggr per vecka så planen är att rida 1 längre pass och sedan de kortare passen för att hålla igång honom på ett vettigt sätt tills underlaget blir bra igen. Jag hoppas att det ska funkar för oss!! Han känns otroligt lugn och fin nu så jag tror inte att det ska vara något problem  Och snart kommer jag att kunna börja rida i hagen igen! Barbacka och med westernsadeln  

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

När vi landat hemma fick T mat och magneter medas jag började trampa ner hö och sedan mocka hage + vindskydd. Idag var det också dags att lägga in 1 spånbal i vindskyddet. Fyllde på vatten innan jag gick för att packa hösäckar.

Jag packade iordning 10 hösäckar så att det räcker för nästa vecka när jag jobbar mina 5 nätter. Är så otroligt skönt att allt redan finns klart och det bara är att fylla på höhäckarna vid behov när man har sin "jobbiga" vecka  

Sedan hem för att äta middag och sedan har jag hunnit med att titta i Börjeskatalogen som kom idag med posten!! Kan säga att jag hittade INGENTING i den som jag INTE redan hade bestämt mig för att köpa!! DET KÄNNS JÄTTEBRA OM JAG SKA VARA ÄRLIG  Jag har också sett på första avsnittet av Mästarnas mästare!! Mina favoriter Torgny Mogren och Magdalena Forsberg har börjat bra  Torgny har jag ALLTID gillat...vilken man  Blir roligt och spännande att se fortsättningen...mycket kan som sagt hända och alla är väldigt duktiga!!!

Nu ska jag fixa lite här hemma innan jag åker iväg och hämta upp L-O på flyget. Känns skönt att han kommer hem igen  Tur att han bara är borta i några dagar nu förtiden när han reser i jobbet  

Nej, dags att lägga på en rem!! Snart börjar "Halv 8 hos mig"  

Jag tackar och bockar för alla trevliga kommentarer!! Ni är guld värda tjejer  Jag svara på dem under kvällen!!

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt   

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards