anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 28 mars 2013

Av anaby - 28 mars 2013 16:13

Har sovit gott inatt och steg upp innan väckarklockan ringde. Skönt då fick jag tid att äta frukost och sitta och ta det lite lugnt innan jag gick ner till stallet för att rida.

Det hade hunnit tina och blir skapligt mjukt på vägen innan det var dags för ridtur  

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Just som jag ska tränsa T hör jag hur mobilen ringer....tar upp den för att svara och ser att det är min veterinär!! Hinner tänka skit också han kan inte komma idag så jag måste rida och sedan har möte på jobbet hela em  

Hör sedan hur han ber om ursäkt!! Och förklarar att min lapp hade hamnat under en annan lapp så han hade hittat den idag. Jag sa att det var ingen fara då T:s öra INTE är akut och kan vänta. Självklart ska ha ta sånt som är mer akut före oss!! Jo, förvisso säger han då...men jag hade verkligen hunnit med er i veckan om jag bara hade hittat lappen  VILKEN VETERINÄR RINGER UPP FÖR ATT SÄGA DET?? Kan bara vara min trevliga som gör det  Vi bestämde allafall att han ska komma ut på tisdag istället. Han tror att det ska finnas tid till oss då...annars får vi ta det veckan därpå. Det löser sig!! Kan säga att jag har haft samma veterinär i 31 år nu och det är nog därför som vi känner varandra och respekterar varandra så pass väl som vi gör  Fortsättningen med örat kommer under nästa vecka när han varit på besök   Ska tillägga att "finnen" i örat är oförändrat i storlek.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så begav vi oss ut på ridtur T och jag och vilket väder  Sol och + grader!!!! IGEN!!! Hi hi!!

Började med att trava mot älvutsikten och där var faktiskt underlaget rätt ok!! Jag trodde att det skulle vara värre eller sämre om jag ska vara ärlig. Var helt inställd på att ev. få skritta minst halva sträckan istället för att trava. T kändes supertrevlig och var lugn och fin bägge vägarna  Lite skritt och sedan trav på "stora" vägen och där var underlaget riktigt mjukt och fint  Skritt till växthusbacken och där var det lite sämre underlag....men om jag red där alla andra har gått  och varvar med där vägen tinat fram blev det riktigt bra  Vände och skrittade tillbaka och kunde även trava på hemvägen  T kändes riktigt fin när jag satte mig ner och jobbade ihop honom....VILKEN HÄRLIG DAG OCH VILKEN HÄRLIG AVSLUTNING PÅ VECKAN FÖR OSS!!!

Mycket beröm och skritt hemåt!!!


 

Vägen hemåt börjar ser riktigt fin ut nu!! På några veckor till kommer alla vägar att se ut så här  

Nu blir det vila för oss tills på söndag...då jag jobbar 3 nätter under Påsk. Känns helt ok då jag är ledig hela nästa vecka  

Väl hemma i stallet fick T mat och magneter medans jag trampade ner hö. Måste säga att det såg helt ok ut i ingången till vindskyddet. Mina vallar har gjort lite verkan trots allt  Behövde bara skotta ut lite vatten idag!!!

T är ju helt fantastisk....som jag skriver var och varannan dag och jag vet att ni är döless på det  Men bästa hästen har nästan bara bajsat precis bredvid dyngstacken idag  Helt fantastiskt!!! Hi hi!!

Bara några få högar inne i vindskyddet...klart man vill bajsa ut och det går  

Hämtade helt nytt vatten till Termobaren och fyllde på med. Känns skönt att göra det idag och sedan bara fylla på med hink under helgen när jag jobbar. Dock kommer jag att behöva fylla på höhäckarna på lördag. Men det känns helt ok  

Skyndade mig hemåt och hoppade in i duschen och sedan iväg på möte med jobbet i 2 timmar. På vägen hem var jag och hämtade ut ett paket och köpte gravlaxsås till en gravlax som vi har hemma. Går ju inte att äta gravlaxmacka utan gravlaxsås  

Nu väntar middag och sedan ska jag ner till stallet och tvätta och smörja balltrampet. Tycker att det ser MYCKET bättre ut och börjar ta ihop nu  Ska åka ner imorgon direkt jag slutar jobbet och tvätta och smörja också...och då är det lika bra att mocka och fixa allt annat också. Och sedan åka ner under em när jag vaknar för nästa tvätt och smörjning av balltrampet. Hoppas att jag ska slippa "tvätt & smörjning" under nästa vecka  om jag är duktig nu under helgen  Håll tummarna!!


Jag svarar på era trevliga kommentarer under kvällen!! Ni är som vanligt guld värda tjejer    Har varit otroligt seg och trött under veckan pga jobb och annat runt omkring  


Nej, gott folk!! Nu väntar middagen på att bli gjord!!
Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!



 GLAD PÅSK OCH TREVLIG HELG PÅ ER

 

ALLIHOPA!!



Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards