anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 1 april 2013

Av anaby - 1 april 2013 21:54

Jag har sovit som en stock och tog sovmorgon imorse   HÄRLIGT VÄRRE!!! Hi hi!!

Såg på några serier som jag spelat in när jag jobbar under veckan och inte hunnit med att se. Men det heter ju...den som väntar på något gott väntar aldrig för länge .....

Sedan var det dags att gå ner till stallet och göra iordning T för fotosession  Första fotningen med vårt gula set  Nu kommer en bildbomb....med massor av bilder...både seriösa och några fail  Det är bara att scrolla ner om man inte vill se alla. Men här kommer de allafall!!!


 


Vi börja avsuttet  


 


Nöjd matte & häst  




  



 


Lite spex hann vi med också  


 


Känner mig väldigt glad när T har öronen framåt!!!


 


Mys  


   


Halvnöjd T    


 


Hmmm!! Psyckodelik????


 


Visar tänder....


 


...och "spelar" kamel!! Han är nog med i Svens fanclub....kamelen från Ponnyakuten  



Någorlunda normal  


   


Normal!!! Tack och lov!!!



Nöjd T och allvarliga matte  


 


Vad är det med tungan på den här hästen  


 


Lite annorlunda bild som till slut gick att genomföra  


   

Och slutligen en helbild på hela vårt gula set som vi kommer att använda under april månad   Måste bara säga att T:s mage äntligen börjat gå ihop sig nu!!! Blir nog bra på någon månad till då kommer han att ha en "normal" mage igen  Han lossar rejält med päls också...har invigt Furminatorn idag  

När fotograferingen var över var det dags för ridtur och vägen kändes rätt ok!! Det var forfarande is kvar mot älvutsikten men det gick att trava då det var mer slask än is på den sträckan. Travade bägge vägarna och sedan förbi stallet och mot grannen i det röda huset. En liten skrittsträcka innan jag travade igen. Men här fick jag stanna av och skritta på 2 ställen där jag vanligtvis brukar trava. Det var för mycket och tjock is för att jag ville trava igenom det. Fick bli skritt istället och sedan fortsätta i trav....vände och skrittade tillbaka och sedan fick jag sakta av 2 ggr på hemvägen och sista biten satt jag ner och kortade in honom och han kändes kalasfin  WOW-känslan infann sig och även leendet  Travade lite mer idag då jag fick skritta på vissa ställen. Så det blev trav förbi grannen i det röda huset och halva sträckan mot stallet. Vägen var väldigt bra just där så det gick fina fisken och T kändes supertrevlig  Sedan skritt och mycket beröm  


 


Så här mycket har det tinat upp på den smalare vägen...här var i princip bara snö/is i torsdags när jag red!! Så det har hänt en del över helgen  

När vi kom hem fick T mat och magneter medans jag trampade ner hö och började mocka hagen. Gick sedan över till vindskyddet och mockade först och sedan blev det att skotta undan vatten. Måste ändå säga att vallarna jag har lagt ut har tagit upp en del vatten. Det känns jättebra!!! Det räcker att skotta bort vatten 1 gång per dag. Fyllde på vatten och gick sedan för att packa hösäckar. Det blev 5 st packade idag. Då har jag så det räcker att fylla på med hö innan vi åker till stugan på onsdag  Sedan tog jag av T magneterna och packade ihop allt som skulle hem. 


Jag och pappa passade på och ta traktorn och åka ner till stallet för att ta bort lite mer snö från T:s hage. Nu när det tinar varje dag har alla snömassor börjat smälta. Mycket av snön ligger i anslutning till vindskyddet och när det tinar rinner vattnet IN i vindskyddet...suck!! Ikväll fick vi bort en hel del med traktorns hjälp Sedan åkte vi hem och fick loss lite grus som vi la in i hagen. Tanken är att det ska få tina upp och sedan kan jag ta och lasta i skottkärran och lägga in det där det fattas grus. Får se om vi kan fylla på med lite mer grus när det tinat upp mer så det går lättare att få bort. Hur som helst kan det INTE bli värre eller sämre än det redan är. Vallarna funkar så förhoppningsvis ska de och gruset göra att det blir torrare inne i vindskyddet tills vattnet försvunnit. Vi får se men förhoppningen är att det funkar allafall  


 

En ny bild på höträdet.....T kan fortfarande ta sig dit och verkar nöjd med att ha ett 3:e ställe att äta hö från  


Jag känner mig väldigt nöjd med dagen och imorgon får vi ev. besök av veterinären. Jag har redan bestämt att T ska få vila tills på söndag. Har en del grejer jag måste göra imorgon...bla handla mat och fixa med annat här hemma och sedan ett möte på jobbet på kvällen. Det blir nog bra det där!!

Nej, nu ska jag snart "göra kväll" och hoppa i bädden!!
Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards