anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 4 maj 2013

Av anaby - 4 maj 2013 13:48


Allafall så resulterade min lilla sömn inatt med att jag både hade huvudvärk och illamående och kände mig som "en påse nötter" ungefär  Tog på mig joggingkläderna och gick ner till stallet för att göra undan T först och sedan ev. jogga om jag kände att det fanns ork. Började med att trampa ner hö och fylla på vatten. Det viktigaste i T:s ögon  Mockade sedan hage + vindskydd. T hade redan varit och sparkat på bollen för att få min uppmärksamhet  

Idag fick han prova den nya mjuka skumgummibollen som jag köpte tillsammans med 4 orange koner på Coop för 10 kr.

Först funderade han på vilken boll han skulle sparka på?? Började med den gamla fotbollen men när jag visade en ny boll blev han nyfiken...så klart  Det var inga problem att sparka den nya bollen!! Han fick t.o.m sån snits på den att den stutsade vissa ggr!! Hi hi!! Vad månne bliva??



 


Och några bilder:


       


Tjjjooo!!! Jag fick iväg den!!!!


      


Nu blev det svårt!! Vilken boll ska jag ta?? Jag prova bägge    


När hästgodisarna var slut fortsatte T att sparka på bägge bollarna  Till slut insåg han att det inte blev någon mer belöning....och tittade besviket på mig....det är inte lätt att vara häst minsann  

Längtar just nu tills jag kan ta ner pilatesbollen och den stora gröna efter han fått av sig skorna som han ska få prova på!! Undrar vad han tycker om den stor gröna bollen??

När allt kring T var klart gick jag in för att fylla på fler hösäckar. Det blev 4 st fyllda hösäckar och det står nu 5 säckar och väntar på att användas till höhäckarna under nästa vecka  

Jag funderade en kort stund och bestämde mig för att jogga trots allt. Både huvudvärken och illamåendet försvann efter mockning och bollsparkande  Visst är kroppen finurlig ibland???

Det gick mycket bättre än jag trodde att jogga idag!! Det var dock grymt varmt....jag höll på att svettas ihjäl  Hade T-shirt och en tunn jacka och mötte folk med MÖSSA OCH VANTAR??? WHATA?? Om jag svettades vad gjorde då inte de?? Var glad att jag inte klätt på mig mer kan jag säga  

Sitter nu i soffan och håller på att kyla ner mig inför duschen. Sedan blir det att åka och handla på Willys och om vi hinner iväg till Boa för att köpa några cider till mig. Tänkte vara lite smart och ta med mig cider till förfesten inför klassfesten. Känns lite lättare att ta med det än vin  

Nej, nu måste jag lägga på en rem så vi hinner med det vi ska idag!! Har även tvätt som ska fixas och en massa andra måsten här hemma...blir skönt när allt är gjort sedan  

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards