anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 29 maj 2013

Av anaby - 29 maj 2013 19:06
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av anaby - 29 maj 2013 18:45

Jag tog sovmorgon imorse. Otroligt skönt!!! Jag kände mig betydligt piggare idag när jag vaknade motför när jag gick och la mig igår  Tog det dock ganska lugnt på fm då jag var en aning seg....men det hör till så att säga  

Sedan blev det att byta till ridkläder och gå ner till stallet och rida. Idag hade jag bestämt mig för att rida barbacka med bettlöst alterntiv. Planen var att jobba med att "få fram T för skänkeln" och mindre röst.

På med barbackapad och sidepull och upp på ryggen  Jag har en helt fantastisk häst som ställer upp sig bredvid mig när jag klättrat upp på staketet så att jag ska kunna ta mig upp på hästryggen  

Skrittade fram i bägge varv innan jag började lite "hjärngympa" i form av halter....ryggning...fram och bakdelsvändning. Sedan var det dags för trav....5 + 5 varv blev det och jag jobbade stenhårt med att få fram T för skänkeln. Det gick över förväntan kan jag nog ärligt säga!! Trots värmen så svarade han riktigt bra  

Sedan blev det trav på en volt 3 + 3 varv. Det kändes riktigt bra och han var otroligt duktig  

Lite skritt och sedan blev det igångsättningar och avsaktningar...halter...ryggning...fram och bakdelsvändningar. T skötte sig verkligen jättebra med tanke på värmen!! Är väldigt nöjd med dagens ridtur  

Skrittade av honom och sedan fick han sin mat. När den var uppäten blev det att släppa in honom i sommarhagen för att beta i 3 timmar  


 


Innan han släpptes in i sommarhagen passade jag på att prova den nya flughuvan med "flugmotiv"  Den var lite för kort i kardborren så jag ska förlänga den men annars tycker jag att den satt väldigt bra  


 

T däremot tyckte nog att jag höll på att fota för länge idag  


Medans T betade i godan ro passade jag på att kratta nedanför stora höhäcken och fylla på med 1 hösäck så att den blev full igen. Nu behöver jag förhoppningsvis inte fylla på med mer hö under helgen när jag jobbar  

Mockade hage + vindskydd och sedan gick jag bara in med utrustningen och sedan blev det att gå runt hela hagen och sätta buntband i hörnen. Det gick fort att göra  

När jag kom upp till huset gick T där och betade. Han springer i princip ALLTID upp till huset och paddocken när jag släpper ut honom i hagen. Klart man ska ha koll på läget  



T betandes i paddocken och vårt hus röda i bakrunden  


 


T i den delen som är ut mot vägen. Min kära man tycker att jag har gjort stolparna alldelens för höga och har för många elband. Men jag anser att jag har stolparna höga och många elband för att hålla folket UTANFÖR hagen istället för hästen innanför. Han stannar inne i hagen oavsett då han har sån respekt för elbanden. Nu ska bara skyltarna upp med varning för el och varning för bitande häst. Sedan är det bara att sätta igång elen och börja ha T ute i sommarhagen nattetid  


   


Tog med mig den lilla vattentunnan hem och ställde den i paddocken och gjorde sommarens första vattenpåfyllnad idag  


 

Har förlängt vattenslangen så att den räcker ända in i paddocken. Tror att det var en snutt på 5 meter som jag skarvade med. Skönt när alla funkar tillfredställande  


Sedan var jag mer än nöjd när jag landade hemma. Gjorde iordning för kaninens återkomst hemma och sedan var Henrik snäll och följde med ner till stallet och hämtade hem henne. Vi har transportburen på utlåning så han fick sitta och hålla i henne i bilen. Mat och annat följde med hem så nu blir hon hemma tills slutet på september. Jag brukar ta ner henne till stallet igen när det börjar regna mycket....känns inte så roligt att ha henne ute då. Men det blir ganska många månader hon kommer att vara helt ute nu  Gissa vem som sitter ute och myser i sol och blåst?? Japp!! Lurvis  Ska se om jag hinner ta några kort på henne imorgon!!

Efter middagen tog jag en prommis ner till stallet för att byta tillbaka till vinterhagen. T stog där nere så han ville nog in till sitt vindskydd  Imorgon blir det 4 timmars betande och då är jag rätt glad att jag har fyllt på med vatten i paddocken redan. I den här värmen lär det behövas när han betar i sommarhagen!!

Jag har just kommit från duschen och nu ska vi bara skriva handlingslista och sedan iväg till Willys och handla mat. Sedan blir det att chilla framför TV en stund  Blir nog 1 vinglas om jag känner mig själv rätt  

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards