anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 1 juni 2013

Sådan matte sådan häst;) Bara 1 natt kvar att jobba nu!!!

Av anaby - 1 juni 2013 14:34

Natten på jobbet var bra!! Förutom att jag INTE fick upp luckan till tvättmaskinen och kunde tvätta någonting på hela natten  När dagpersonalen kom för att byta av mig provade vi bägge 2 utan framgång att få upp luckan. Kändes samtidigt skönt att det faktiskt var något fel på luckan....så att det inte var jag som var klantig och inte fick upp den  Återstår att se om de får ut någon som kan komma och laga den idag!! Är ju helg och allt!! Annars blir det MYCKET tvätt på måndag för de som inte jobbat i helgen  

Åkte direkt ner till stallet imorse efter jobbet. T var trött...rejält trött...han låg och sov nämligen  Man kan nog säga att T och jag är lika trötta....morgontrötta....sådan matte sådan häst  



 

Gillar att han är helt utsträckt och avslappnad när han sover  



 

Det var nog lite blandade känslor när han upptäckte att jag dök upp. Inte roligt att stiga upp men härligt att få beta gräs i sommarhagen  

Han har nu betat 6 timmar idag och det blir samma sak imorgon. Jag åker ner direkt efter jobbet och byter hage så får han beta i 7 timmar innan jag rider en sväng på åkern. Blir fina fisken!!!

Nu ska jag inta lite föda och vätska och försöka komma igång och göra någonting här hemma innan jag åker iväg och jobbar min sista natt den här veckan. Nu väntar ledighet hela nästa vecka  LIFE IS GOOD!!!

Ha en fortsatt jättebra fredag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 
 
Kerstin

Kerstin

2 juni 2013 18:28

En natt kvar här med... :) Men här blev det hagbygge ist för ridning. :)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

5 juni 2013 11:27

Visst är det konstigt att man oftast är piggast sista natten man jobbar?? Måste vara så att man väntar på långledigheten;) Hi hi!!

Hagen måste också byggas!! Då får man ta ridningen sedan...även om det inte känns så roligt:(

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

2 juni 2013 19:49

Ava ligger oxå så där ganska ofta :)

http://marremams.blogg.se

anaby

5 juni 2013 11:10

Skönt att höra att fler hästar chillar helt utsträckta;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards