anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 13 juni 2013

Mycket sömn men seg och sliten i sinnet idag:S

Av anaby - 13 juni 2013 16:26

Jag har sovit hela 10 timmar inatt!! Det var nog välbehövligt eftersom jag endast sov 1 timme när jag kom hem från nattjobbet igår. Jag har varit så där otäckt och läskigt seg idag  Det är en sån här gång man faktiskt förstår hur MYCKET sömnen faktiskt betyder!! Att det är viktigt satt sova ordentligt  Självklart är bristen på sömn helt och hållet mitt eget fel då jag gjorde "ett val" att sova lite och sedan gå på sonens avslutning. Men eftersom det handlade om Studenten så ville jag så gärna vara med. Då får man helt enkelt ta att man blir seg och sliten efteråt  Förhoppningsvis är jag iordning igen till imorgon  

Efter att ha försökt övertala kroppen ett antal ggr att vi skulle gå ner till stallet...fick jag napp efter lunch  

Väl nere i stallet kändes det mycket bättre. Men himmel vad kvavt det var ute  Känns tyvärr som om det kan vara något regn på gång...igen!! VILL INTE!!!

När jag sedan kom upp på hästryggen och satt i sadeln kändes det jättebra  T har vilat i ganska exakt 1 vecka nu då vi var till stugan förra veckan och sedan jobbade jag söndag-onsdag. Trots det kändes han otroligt lugn och fin  Han är verkligen en pärla min häst  Det blev en uteritt idag med mycket trav!! I nuläget är det bara efter den större vägen som det är lite problem att rida just nu. Detta pga att de har både hyvlat och fyllt på med grus. Så det är ganska många lite större stenar som ligger på vägen. De reagerar T på emellanåt. Har försökt rida på hjulspåren där det är minst stenar och det funkar rätt så bra. Han har endast nickat till någon gång på hela ridturen!! På de andra vägarna är det bara smågrus och det reagerar han inte alls för. Det känns otroligt skönt!! Jag kommer att rida ut 1 gång i veckan och sedan "värma" upp i trav mot älvutsikten innan jag rider honom på åkern några ggr i vecka och även tömköra 1 gång i veckan. Tror att det schemat ska funka tills det blir dags att sko igen i september  Det blir nog att hoppa lite också sedan...små hinder och mycket kavaletti  

 


Finaste hästen  


 

Hörrö matte!! Jag tror att det kommer någon där framme!!

T kändes väldigt lydig idag. Han låg inte på i handen förrän vi var på väg hem och då gick det rätt så bra att ta igenom det när jag satt ner och jobbade ihop honom  

När vi sedan kom hem blev det magneter för T MEN jag hade glömt att ta ner vitaminer och annat så T fick ingen mat nere i stallet idag. När jag var klar i stallet gick jag upp med maten och hämtade det som skulle tillsättas i maten och började mocka sommarhagen. T bajsar väldigt mycket på spåret där han galopperar upp och ner titt som tätt. Jag vill gärna att det ska vara bajsfritt där så gott det går. Om det regnar blir det VÄLDGIT halt pga bajset som ligger och då är det lätt att han går omkull i allt elände. Jag brukar mocka ca var 3-4:e dag hela sommaren. Det brukar räcka. Helt ok tidsåtgång tycker jag  När jag var klar med sommarhagen hade T inte kommit upp till huset än så då satte jag igång och mocka paddocken också. När jag var klar där inne kom T och tittade in i paddocken  Nu var det dags för mat!! Hi hi!!

Jag gick in för att vätska upp mig lite och fundera över middagen. Sedan ska jag iväg och ha ridlektion med mitt kusinbarn. Blir hur roligt som helst!!

Efter det ska vi fixa om lite i källaren så att jag kan börja ta hem utrustning under nästa vecka. Känns onödigt att gå ner och göra iordning T inför ridtur när man kan göra iordning honom här hemma i paddocken istället  

Jag har pratat med pappa om att betesputsa hagen i början på nästa vecka. Det har vuxit så otroligt mycket redan nu att det är lika bra att göra det så fort som möjligt!! Blir jättebra så fort det är gjort!!

Nej, nu ska jag klura på middagen och sedan iväg och ha ridlektion!!
Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards