anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 3 juli 2013

Av anaby - 3 juli 2013 16:17

Har sovit så där inatt...men tillräckligt för att orka jobba. Hade rejält ont i höften idag med så jag startade dagen med värktabletter och magnetplattan


 

efter ett besök ner till T för att ge honom maten och ta av flugskydden  


 

Det tog ca 2 timmar innan jag kände skillad i höften och då kändes det rätt ok  Pust!!

Efter några avsnitt av Fringe var det dags att svida om och gå ut för att rida på T. Idag var det storm!!!! Himmel vad det blåser!!! Jag bestämde mig för att rida på åkern istället för att rida ut. Känns mer "säkert" att vara på ett inhägnat område och sedan slipper man överaskningar med folk som kommer bakifrån när man rider på åkern  

Idag var vi turkosa  


     

Gamla bilder men samma utrusning och färg som idag  

Sedan begav vi oss ner till åkern för att rida. Började skritta fram på hela åkern och när det var klart blev det trav x 3 i varje varv på 4-kanten. Sedan gick jag in på den större volten och tränade avsaktningar och ingångsättningar.

Jag har för första gången på evigheter ridit med sporrar idag!!! Det blev rullsporrarna som T gillar bäst. Han gillar INTE sporrar alls men med de här funkar det allafall någorlunda bra  


 

Enda gången T protesterade var i första igångsättningen i trav...då knorrade han lite men sedan "gillade han läget" och lyssnade väldigt bra  Det är nog den absolut bästa ridturen med sporrar hittills  

Traven kändes otroligt stor och luftig idag  Det är rena rama nöjet och glädjen att sitta på hästryggen en sån här dag!!! LIFE IS GOOD!!!

När jag var nöjd med ridturen blev det att skritta av efter hela åkern innan vi slutligen hamnade inne i paddocken igen. Tog av all utrusning och gick och hämtade vatten och annat för att kunna tvätta muggen. Kan säga att det ser lika fint ut idag som igår....INGA svarta krustor idag heller  Ska tvätta och smörja och låta honom ha flugskydden på nattetid fram tills på söndag. Sedan får han gå naken och förhoppningsvis UTAN salva. Bara att hålla tummarna att det här funkar!!!

Pga blåsten ute eller stormen tog jag på T ett träns när jag tvättade muggen i paddocken. Både exet gick och klippte gräset en liten bit bort och pappa körde med traktorn alldelens bredvid paddocken och T STOG SOM ETT LJUS OCH VÄNTADE TILLS JAG VAR KLAR MED ALLT  Jag har en otroligt snäll häst  

Tog på nya rena flugskydd och sedan öppnade jag paddockingången och släppte T som bara gick en bit och började beta. Sitter just nu i soffan och dricker lite jos. Ska snart hoppa in i duschen och sedan ska jag och Henrik iväg och handla på ÖB och Willys. Det blir ett stopp på ICA och hämta ut Höökspaketet också innan vi landar hemma igen 

Innan jag åker till jobbet ska T ha sin kvällsmat också. Tja, det var nog allt för idag!!!

Nu måste jag lägga på en rem om jag ska hinna med allt innan jobbet!!
Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards