anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 9 juli 2013

Ledig 2 nätter och sedan "bara" 3 nätter kvar att jobba innan semestern börjar!!

Av anaby - 9 juli 2013 21:12

Igår kväll hade jag en inskolning som ska jobba natt under sommaren. Vi hjälptes åt att städa då måndag är "städdag". Väldigt trevligt att få lite hjälp med det  Våra vikarier går bara inskolning fram till 00.00 då det är så lugnt resten av natten. De får vara med på läggningarna och sedan går man igenom nattrutinerna och lite annat som gäller på natten. Ofta är det smågrejer som man själv göra som underlättar för vissa Brukare....lite tips och knep kanske man hellre ska säga  Natten förflöt bra och jag tog bilen ner till stallet direkt efter jobbet för att ge T sin mat.



Jiiippiiieeee!!! Matte och mat  


   


Jag är jättenöjd med krubban som jag satte in i vindskyddet förra sommaren  



Vad gillar ni flugmotivet på flughuvan?? Hi hi!!


   

Självklart måste man dricka vatten samtidigt som matte fyller på nytt  Varför vänta liksom  

Åkte hem för att sova och har sovit hårt idag!! Nästan huvudvärk när jag vaknade  Dock har kroppen varit trött och sliten så jag har tyvärr INTE orkat med det jag hade tänkt....rensa rabatterna och rida T  Det blev att vila hela em istället. Sedan åkte jag och mamma på Apoteket, Kapp-ahl, Systemet och ICA. Har hämtat ut en salva till T som det var licens på och som bara finns på ett Apotek. På Kapp-ahl hittade jag 2 JÄTTESNYGGA shorts och 4 SNYGGA toppar på REA  Helt sjukt vad jag har hittat kläder till mig själv senast tiden  

Sedan in på Systemet för att handla vin tills vi ska åka iväg till Ullared på måndag. Känner att jag inte orkar med att åka torsdag eller fredag då jag ska jobba  Sedan blev det ett besök in på ICA för att handla morötter och lite annat som behövs under helgen. Mamma var snäll och körde så jag slapp köra bil idag  

När vi kom hem hade det börjar regna lite så jag tog en prommis ner till stallet för att ge T sin mat och ta av honom flughuvan. Han brukar få slippa den vid regn.


 

T äter upp sin kvällmat  Gillar att det är torrt på insidan av vindskyddet pga regnet  

Nu har jag fått i mig en vitlöksbaguette med sallad och olivmortadella. HUR GOTT SOM HELST  1 glas smultronchampange och som "efterrätt" en pigalle  

Jag håller på att titta färdigt på Camilla Läckbergs Stenhuggaren och sedan ska jag gå och städa i badrummet innan jag hoppar i säng!! Blir att ta resten imorgon....dvs kök och vardagsrum  

Nej, bäst att titta klart på filmen så att jag kan sätta igång med det sista jobbet här hemma innan det blir sängdags!!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 
 
Kerstin

Kerstin

10 juli 2013 07:38

Usch, kände mig exakt så där trött jag med i måndags när jag gick av. Är sjukt glad att jag nu är ledig från natten i nästan 3 veckor. Skulle behöva ta mig en sväng till Birsta och se om jag hittar något till mig, var ett tag sedan jag unnade mig något. Men men, får bli efter lönen.. :)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

10 juli 2013 22:23

Det är lite läskigt när man blir så där extremt trött....kroppen "svarar" inte riktigt som man vill. Då är det dags att ta det lugnt och inte göra någonting på 1 dag så att man får "återhämta sig" igen:D Men idag känns det bättre som tur är!!

Vad härligt för dig att ÄNTLIGEN få semester och vara hemma med barnen och djuren:D

Jag har hittat väldigt mycket på REA senaste tiden!! Och mycket på Kapp-ahl:D Klart att du ska unna dig någonting när du får lön!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

10 juli 2013 09:12

Det är mycket godare vatten när det kommer ur slangen än när det legat i baljan en stund:) Så gjorde Brigade och så gör Ava...Magnus dricker gärna direkt ur slangen hahaha.....

Snygg flughuva ;)jag ahde nåt liknande förr men den gav skav och jag vill egentligen inte ha en hel huva så där....orolig att det ska komma insekter innanför :(

http://marremams.blogg.se

anaby

10 juli 2013 22:17

Måste nog vara det...att vattnet är kallare direkt under slangen;) Hi hi!! De är roliga de små liven;)

Visst är den häftig med flugmotiv på sig;) Jag kan tyvärr inte ha någon grimma på T då han tar av sig den efter bara någon timme. Fråga inte HUR han gör men på något sätt så kryper han ur dem. Hatar verkligen att ha på sig grimma. Jag vill gärna att han ska ha något flugskydd på sig och då finns det bara flugmasker/huva kvar. Upplever dock inte att det är några insekter på insidan när T använder sin. Tycker att det funkar väldigt bra och ger inte honom något skav heller:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards