anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 30 juli 2013

Regn, regn och mera regn....inte helt otippat dock;)

Av anaby - 30 juli 2013 17:55

Idag har det regnat från imorse. Skönt samtidigt som det känns jobbigt. Man blir nog aldrig helt nöjd  

Jag har tagit det ganska lugnt idag. Funderade igår på OM jag skulle beställa ett par till stigbyglar med magnetlås. De har dem på REA på Horze för endast 595 kr vilket är halva priset! Har letat efter dem på begagnatmarknaden och på REOR men utan resultat. Så nu hittade jag dem till bra pris!! Då var bara frågan vilken storlek jag skulle ha?? På de jag redan har hemma är det 11 cm. Problemet är att när jag har handlat på andra ställen står det i princip alltid dam eller herr. Mätade de andra stigbyglarna jag har hemma och de är mellan 11,5-12 cm. Kollade på flera hemsidor och där stog det olika....en del hade 11 cm som dam och en del 12 cm som dam  Blir man förvirrad eller förvirrad??

La ut en förfrågan på FB och fick svar av en kompis som har haft hästaffär att 12 cm räknas som dam. Så då körde jag på det!! Kan vara bra att ha ett par lite större när man har vinterstövlar på vintern  

Jag tycker att de här stigbyglarna är så otroligt bra med magnetlåset och vill gärna ha dem till hoppsadeln också  


   

Sedan blev det en rosa hållare för benlindor för halv priset och en gul stor balja för halva priset. Hade INTE beställt någonting om det inte hade varit för stigbyglarna!!! Nu blir det att sälja iväg alla andra utom de i plast som jag ska färga och sätta fast tåskydd på. Men alla andra ska ut på Bloppis!!!


L-O blev omkulldragen av Atlas idag  En av grannarna där nere har sina höns fritt gående på sin tomt. Vilket inte är något att säga om...men de har inget staket runt tomten som tex vi har när hundarna är ute på baksidan. Och idag var hönsen precis vägkanten. Atlas såg dem och gjorde ett ryck innan L-O hann med så att han surrade in kopplet runt benet och drog iväg. L-O stöp i backen och tappade andan!!! När han piggnade till så hade han skrapat upp armbågen, höften och skulderbladet. Så nu är han lite konvalecent i några dagar  Han vill dock INTE ha varken värktabletter eller gel än så länge  Får se om jag kan smörja in honom med lite gel när han somnat ikväll  Ibland är karlar så otroligt tjuriga och envisa....varför inte ta lite hjälp?? Man lär nog aldrig förstå sig på dem  

Under em tog jag bilen ner till stallet med regntäcke och mat till T. Han hade hunnit rulla sig i leran så det blev att borsta av honom först och sedan på med regntäcket. Han var inte så jätteglad över det men det är bättre att han har regntäcket på sig och kan gå utanför vindskyddet. Det ska regna imorgon också!! Det positiva är att han nu har börjat äta av höet inne i vindskyddet  Hi hi!! Allt hö i stora höhäcken är slut så nu har han inget annat val om han vill äta hö  Passade på idag trots vädret att kratta ihop och ta bort det gamla höet nedanför stora höhäcken.


 

Man skulle kunna säga att T var "arbetsledare" och jag jobbade för fullt  Nu gick det helt plötsligt jättebra att börja äta av höet...som han ratat i flera dagar....hmmm!! Säger bara jag  

3 skottkärror senare var det fint igen och jag var glad att det var färdig och T var glad att få uppmärksamhet igen  Jag var betydligt blöttare än T...såg ut som en "slickad katt" när jag kom hem  

Nu blir det middag och sedan lite fix här hemma. Ska ner till källaren och städa och fixa lite mer. Imorgon blir det att ta tag i hemmet här uppe  


PS!! Det går fortfarande INTE att lägga in filmerna pga underhåll på Bloggplatsen?? Undrar hur länge det ska ta??


Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lungt  

Mvh anaby  

 
 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

30 juli 2013 22:17

Vilken tur du hade med stigbyglarna! Billigare än halva priset lär det nog aldrig bli.

Vad bra att ni har kunnat göra om säckkärran till en sadelkärra. Tänk om man kunde svetsa...vad mycket olika bra grejer man skulle kunna göra då.

http://stallskogalund. blogg.se

anaby

30 juli 2013 22:51

Jag är jätteglad att jag passade på att titta in på Horze Rea och hittade stigbyglarna!! Det var riktigt bra pris nu när jag ändå var ute efter just den modellen:D JÄTTENÖJD!!!

Det känns jättebra att min kära man kunde hjälpa mig med att svetsa på sadelhängaren på kärran:D Har en del andra projekt som kräver svetsning som ska göras under hösten;) Som kommer ut på bloggen sedan:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

31 juli 2013 09:55

Ohhh dom där stigbyglarna har jag suktat efter, men aldrig kostat på mej....blir nog ett par nu :) Kanske

http://marremams.blogg.se

anaby

31 juli 2013 10:07

Jag är väldigt nöjd med mitt första par stigbyglar. Det är därför jag varit ute efter ett par till. Jag tycker helt klart att du ska köpa dig ett par nu när priset är så pass bra!! De skickar paketet dagen efter så frakten går snabbt:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards