anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

Röjt och rensat i garaget bland mina hästgrejer;)

Av anaby - 31 juli 2013 19:21

Här kommer några bilder på "skrubben hemma" i garaget  



Här är mina schabrak som jag ska ha kvar....23 st här och 2 st som är på tork efter tvättning=25 st  Hur kan det bli så många?? KÖPSTOPP GÄLLER NU KAN JAG SÄGA!!!!


   

11 st....



..+13 st =24 st + 2= 26 st?? Ännu flera??? Suck!! Hur är det möjligt  


 

Nästan en full lövkorg med huvor...blir nog full när jag lägger ner de jag har uppe i garderoben  KÖPSTOPP!! Ja, då...på hög nivå!!


   

Benskydd i olika färger.....


 


...i 2 korgar....inte fulla men blir nog när alla benskydd är på plats  KÖPSTOPP?? Ja, då!!


Nu har jag äntligen fått undan alla vintertäcken!! De gröna täckena är 2 st Rambo Turnout. Ovanför där IKEA-kassarna ligger hänger det 2 st vintertäcken med hals och 1 vintertäcke med halvhals bakom. Väl gömt  Sedan några fleecetäcken, svettäcke, flugtäcke, regntäcke mm. I IKEA-kassarna som står på golvet ligger 1 st ofodrat regntäcke och flugtäcket med magneter. I den rosa tunnan är det lite av varje....och 2 par shortchaps. De jag för tillfället använder mest  2 paddar i leopardfärg längst upp till vänster. Och 2 sadelgjordar till hoppsadeln längst upp till höger. Det var nog allt på den här bilden  


 

Foderhörnan. Jag gör iordning lusern för ca 10 dagar i hinkarna. I de gröna Tupperwareburkarna ovanför tunnan göra jag iordning alla tillskott och mag-tarmkurer så att det bara är att hälla på maten och röra om. De räcker också i 10 dagar. Allt går så mycket fortare om man lägger lite tid på att ha allt klart i flera dagar än att stå varje dag och fixa..är så otroligt tråkigt  Det här systemet funkar väldigt bra för mig  


 


Tävlingsskåpet som jag har haft sedan 1990  Trots att jag inte tävlar längre så kommer jag aldrig att kunna göra mig av med det. Utan det får fungera som förvaring under sommarhalvåret istället  


 


Några jackor som hänger på hängarna på sidan och de NYA grimmorna från Ge-kås väntar på att provas för att se så att de passar  


   

Ett antal bettlösa alternativ hänger på den andra sidan och väntar på användning  


 

Dåligt bild pga solen men jag har en täckeshängare på garagedörren till de regntäcken som jag använder mest.

Det var lite bilder på hur jag har det nere i garaget med min utrustning under sommaren  

Fortsättning följer!!

Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards