anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

Fortsättning....

Av anaby - 31 juli 2013 20:39

...på skrubben hemma  


 

Så här ser det ut inuti tävlingsskåpet.



Sadelhängarna är fastskruvade i dörren. Jag föredrar att ha sadlarna hängade åt "fel" håll för då kan man dra fram schabraket när det blir svettigt och lägga det på tork framför sadeln utan att ta av det 


   


Hoppsadeln T6 Showjumper Thorowgood. Förbilagan av den som finns på Hööks nu och kallas för T8. Jag har haft min i 5 år och tycker den är riktigt bra. Gillar att man kan bytta koppjärn för att ändra bomvidden på den. Har nog 3 koppjärn till den....normal..normal/vid och vid  Om jag vill kan jag byta koppjärn och använda en fårskinnspadd under sadeln....eller så har jag den vidden som passar utan istället. Gillar att man kan välja  Sedan är den i syntet och man torkar bara av den med en trasa och lite tvål   Ska leta reda på stiglädren imorgon och sedan väntar jag bara på att de nya stigbylarna från Horze ska komma så ska jag rida i den igen  


 

Den bästa....Sensation Ride G4:a  Renodlad bomlös dressyrsadel som man får tävla med  

Med det nya snygga schabraket från Ge-kås  Mer bilder kommer imorgon på T!!!

Jag har även plockat fram huva, benskydd, ridbyxor....hmmm!! Funderar bara på vilken färg jag ska ha på tröjan...INTE rosa så mycket vet jag. Måste bryta av med en annan färg eftersom ridbyxorna är rosarutiga 

Vi säger så här!! Ni får se imorgon  

Jag har även satt ihop tränsen som jag har smörjt idag. Det blev samma bett på bägge tränsen (Rambo Micklem och Remontträns)...det rörliga westernbettet från Hööks. Jag passade på att köpa 1 till i våras när jag skickade efter lite andra grejer.


     

Det ena köpte jag på rea för 84 kr och det andra för 169 kr har jag för mig. Inga pengar alls med tanke på att T går så otroligt bra på betten  

Jag avslutar med att visa en bild av en skitig T som äter mat i paddocken  Han har rullat sig i leran idag...men får vänta tills imorgon innan borsten kommer fram  


 




  

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

1 augusti 2013 15:53

Inte svårt att förstå att du har köpstopp....himmel vad grejer du har :) Men du har superbra ordning måste jag säga.
Jag brukar ofta göra maten för ett par dagar, som du säger, det är praktiskt att bara ta burken och hälla i krubban.

sv: hoppas du får tillstånd att sätta upp skylten så ni får någon ordning på fartdårarna.

http://marremams.blogg.se

anaby

3 augusti 2013 12:04

Jo, jag har en hel del grejer;) Nu blev det 1 rött regntäcke att ha som extra och 1 rött schabrak som jag har letat...men bara för att det var på rea. Så nu inträder köpstoppet "på riktigt"!!! Som du ser så behöver jag ingenting alls i nuläget:D Jag försöker ha någorlunda ordning. Är lättare att ha bra ordning på täckena och större grejer än det som är smått;) Hi hi!!

Skönt att höra att fler gör iordning maten för flera dagar framåt. Ibland upplever jag att jag är "konstig" som planerar;) Ja, du vet hur man tänker!!

Jag ska ringa Vägverket och fråga om en traktorskylt. Det kan funka eftersom pappa fortfarande har företaget!! Vi får se vad de säger!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Anna

Anna

1 augusti 2013 17:03

Dom rörliga betten är jättebra! har hittat med mindre ringar från haglunds:)

http://annashastliv.blogg.se

anaby

3 augusti 2013 12:33

Min häst funkar väldigt bra på just dessa betten.

Tack för tipset om Haglunds!! Gick in och gjorde en beställning på ett 1 bett till, 1 regntäcke, 2 par stigbygelplattor och 1 rött schabrak!! och allt på rea:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards