anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg under juli 2013

Av anaby - 19 juli 2013 11:22

När jag ringde till pappa igårkväll för att få uppdatering om T fick jag tråkiga nyheter om katten!! T mår som sagt bra och är som vanligt...vilket känns väldigt bra   Men katten är krasslig på något sätt. Pappa hade hållit henne inne igår då hon inte verkade riktigt kry. Dock hade hon ätit som vanligt men sedan igår morse har han INTE sett till henne inne?? Både mamma, pappa och Fredrik har letat ÖVERALLT efter henne...i alla rum...under varje säng och vrå utan resultat!! Fredrik letade sent igår kväll vid midnatt utan resultat. Nu ska mamma och pappa göra ett nytt försök och gå med ficklampa idag under em för att se OM de hittar igen henne. Hon gick för egen maskin när pappa tog in henne men verkade slö på något sätt. Har hon blivit påkörd så syntes INGENTING på henne allafall. Det jag känner rent spontant är att hon kanske har fått en stroke, hjärnblödning eller liknande och gått och gömt sig för att hon är krasslig!! Hon är 13 år gammal och har ALDRIG varit sjuk tidigare i hela sitt liv så hon har varit väldigt frisk måste jag säga. Det känns så typiskt att det här ska hända när vi är borta just nu  Både mamma och pappa är ju gråtfärdiga pga att de är oroliga över vad som har hänt henne och är sitte jag 100 mil bort....suck!!

Även om hon är sjuk och måste tas bort så vill vi hitta henne så att hon får somna in och slippa plågas...man vill ju det bästa för sina djur!! Förhoppningsvis piggnar hon till och kommer fram senast på söndag.

Hittar de inte igen henne ska de fylla på ny mat varje dag så får vi se OM hon har varit och ätit någonting. Det går inte att göra så mycket annat förrän vi har kommit hem. Jag hoppas verkligen att de hittar igen henne under em!! Vi får se vad som händer!!

Är tacksam att det INTE är T som är sjuk då hade jag varit tvungen att åka hem direkt!!

Känner mig lite låg just nu även om jag inte än tror det värsta...även om det "bara" gäller en katt!!

Jag och L-O ska åka in till Alingsås och besöka en Jaktaffär och en Ridsportaffär  Japp!! Det blev så ändå!! Hi hi!! Just nu känns det skönt att tänka på någonting annat. Vi ska även hälsa på en Bloggkompis till L-O och fika med honom. Det ska bli väldigt trevligt!!

Nej, nu ska jag surfa runt lite och titta vad ni andra har gjort och ska göra idag  

Ha en fortsatt jättebra fredag!!
Chilla lugnt   

Mvh anaby  

Av anaby - 17 juli 2013 20:00

Vi har verkligen sovit som stockar inatt!!! Tog även sovmorgon....det kändes otroligt onödigt att hänga på låset vi öppningsdags....riktigt så galen är jag inte än  Klockan var inte förrän 11.15 när jag steg in på Ge-kås  Och jag gick så klart raka spåret ner till hästavdelningen  Det här köpte jag idag:



Rosa rutiga ridbyxor för endast 219 kr!!!


 


Supersnyggt (enligt mig) rosa schabrak för 129 kr!!!


 

2 st grepar för endast 29 kr st!! Har en kvar i aluminium som är trasig och det är så svårt att laga den. Nu fick jag 2 st så att jag har 1 extra om de andra går sönder. Jag använder den att mocka i paddocken på sommaren och även i vinterhagen på vintern. Funkar superbra i både höggräs och när det är mycket snö  


 


Ett fodrat regntäcke i storlek 165 cm. En av de få som fanns för 249 kr.


 

Tyvärr fanns inte Ultra Shield som jag egentligen ville ha. Så jag köpte dessa istället. No fly kostade 139 kr. Refillen på Renons kostade 89.95 och den "vanliga" sprayflaska kostade 69.95 kr.


 

2 st flugmasker till i x-full för endast 49 kr st. Nu SKA vi klara oss ett tag med flugmasker!!!



Orange strykkappor. De såg väldigt stora ut så det blev COB fram och FULL bak!! Endast 99 kr per par  


 


Hackamore för endast 49 kr!!!

Ryktsten 9.95 kr

Termometer för 49.95 kr. Som visar tempen efter endast 10 sekunder!! Superbra när man har en otålig häst  


   

Orange grimma i x-full för 79.95 kr.


Det var allt från hästavdelningen idag  

Jag hittade även lite till mig själv...underkläder i form av hipstertrosor, B-H och några svarta toppar.


 


Sedan sammanstrålade jag och L-O vid 14.30 för att äta en sen lunch. Vi hittade en Thailänsk restaurang i huset bredvid Hotellet (igen) som serverade buffé för 79 kr  Supergott var det!!


Efter det gick vi in på Martin...en erorik shop  Har fått några beställningar från de yngre grabbarna hemma. Så vi gick in för att "kolla läget" dvs priser och fotade utbudet och imorgon ska vi shoppa till dem  Klart att man är snäll och ställer upp och shoppar när vi ändå är här  

 Barnen fick 2 fina skjortor var och ett gäng med kalsonger. Syrran hade beställt "Pippi-filtar" och "Pippi-kuddar" som jag hittade!!! Har tyvärr inga bilder på det då vi lastade in det i bilen direkt men de är jättefina    


Jag hittade så klart även en ROSA onepice för endast 179 kr!!!


 


Ny jobbarkläder till mig själv...joggingbyxor för endast 79.95 och huvtröja för 99 kr  




Det vi köpte efter lunchen hamnade i bilen direkt. Supersmidigt att gå direkt ner till garaget med kundvagnen och lasta in bilen  


Det känns tryggt att veta att bilen är inlåst och att man behöver ett kort för att ta sig in i garaget   

Vi är jättenöjda med Hotellet och hotellrummet. Idag fick vi en fråga om vi ville ha städat?? Men vi kom ju inte dit förrän sent på kvällen så vi tyckte att det var onödigt och bad bara om fler handdukar och mer kaffe. Det fick vi utan problem!!! Det finns en vattenkokare på rummet så man kan koka eget kaffe och te  Lite porslin finns också i form av vinglas, vanligt glas och tallrikar  Vi bara tackar och bockar så att säga!!

Nu har vi landat på Hotellrummet och surfar och chillar lite innan det är dags för middagen!! Det blir en sen middag då vi åt lunch så sent idag  Ska snart byta kläder och rugga upp mig så att man ser någorlunda representabel ut  Inte lätt för en "gamm-kärring" att piggna till efter en shoppingdag på Ge-kås  


Lite uppdatering från hästavdelningen:

På schabrakfronten är det fortfarande torka så att säga  


Har tittat lite mer på träns idag och utbudet ser bra ut i de flesta storlekar.


Benskydd och boots ser det också utbudet bra på. Lika så på bettsidan.


Täcken finns det massor upp till 145 cm...mindre i 155 cm och knappt någonting i 165 cm. Såg även att de har JÄTTEFINA små täcken med roliga färger för de små  


Ridbyxor finns det MASSOR av i olika färger!! Ganska mycket tröjor och jackor också. Regnkläder finns också!!


Linimet och tillskott är det bra utbud av. Likaså flugmedel och flughuvor.


Grimmor finns det bra utbud i ALLA storlekar och massor av färger och bra priser  Gillas av mig som har svårt att hitta fina grimmor i x-full...


Jodphurs har jag inte tittat på så mycket men det verkar finns i både svart och brunt.


Hittade även fleecelindor, andra lindor och paddar.


Borstar, hovkratsar och sånt finns det MYCKET av!! Gängtappar och gräsbrodd finns också!! Lite hästskor...


Flugtäcken och eksemtäcken finns det bra utbud av.


En del foder, vitaminer och mineraler finns också.


Det var nog allt jag kan komma på just nu  




Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt gott folk  
Mvh anaby  


Av anaby - 16 juli 2013 22:00

Jag måste säga att det var väldigt skönt att stanna till i Gävle och sova där inatt  Är tacksam att vi hade möjlighet att bo hos min faster  Vi åt frukost hos faster och sedan var vi på väg mot Ullared vid 09.30 Gissa om vi blev förvånade när det visade sig att skyltarna visade 120 km på väg från Gävle till Stockholm!! Vi "norrlänningar" får ju "bara" köra 110 km uppe hos oss    


 


Det kändes lite märkligt att åka 4-filigt i utkanten på Stockholm!!!
 


 


Restaurangen vi var och åt på ikväll...ligger på andra sidan vägen  GOD MAT!!



  Det är NÄRA till restaurangen och Hotellet  


  

Det blev kycklingkebaktallrik för mig och "vanlig" kebaktallrik för exet Jag ska tillägga att jag orkade INTE äta upp min portion!!!


 

Och Ge-kås är endast 1 stenkast bort!! Den stora gula byggnaden längt bak är Ge-kås. Uppskattningsvis ca 300 meter bort  


 

Bättre sent än aldrig! Vi köpte godis på Dollarstore i Sundsvall igår. Det fanns 3 olika storlekar...smal...medium och large....vi tog large och den kostade 40 kr!! Uppskattar att det är närmare 1 kg godis  Jag är inte så där jätteförtjust i godis men kolaflaskor går alltid ner  Hi hi!!


Nu till shoppingen av hästutrustning  

Igår köpte jag en vit flugmask i storlek x-full på Hööks för 99 kr. Gillade att nätet nästan var klart eller genomskinligt.


 

Om ni vill se en bättre bild på flugmasken heter den:
Flughuva Kentucky II Horsepower
Artikelnr 430001
Bara att gå in på www.hooks.se och titta närmare  
 
Det här köpte jag till T inne på Ge-kås idag:
 
 
En hel flugmask i storlek x-full. Man måste trä den över huvudet så jag vet inte vad T kommer att tycka om det...men det lär ju visa sig  
 
   
 
Pris: 59.90 kr
 
 
2 st vita "vanliga" flugmasker i storlek x-full för 49.90 kr styck.
 
 
1 par bruna 3-finger vinterhandskar till mig med bra grepp i handen för 59.90 kr.
 
 
4 st grimmor i storlek x-full.
 
1 röd Catago för 19.90
1 turkos Catago för 19.90
1 röd med ludd för 39.90
1 gul reflexgrimma för 49.90
Helt fantastiskt att köpte 4 st grimmor i x-full för 130 kr  Det kallar jag för bra köp!!!
   
 
När jag var på Ge-kås förra gången ville jag så gärna köpa körpisken men jag kunde inte ta den med på flyget  Så idag blev det köp!! Den kostade 59.90  Tänkte använda den när jag tömkör  
 
Hur ser utbudet ut annars på hästavdelningen??
 
Tja, jag hittade ett par rosa rutiga ridbyxor som var jättesnyggatill... bra pris som jag tänkte köpa imorgon.
Det finns en mängd fina ridbyxor i en massa olika färger och modeller till bra pris. De har både jodphursridbyxor och softshellridbyxor.
 
Jag har hittat orangea strykkappor till bra pris och jag tycker nog att utbudet av benskydd och boots ser ut att vara skapligt bra den här gången.
 
Vad gäller schabrak så är det väldigt torftigt tycker jag  Hittade att jättefint rosa schabrak som jag ska köpa!! Måste ju uppdatera inför oktober månad och Rosa bandet!!! Men annars fanns det ingenting som föll mig i smaken...tyvärr...
 
Det finns massor av regntäcken både med och utan foder men tyvärr inte många i 165 cm. Men upp till 155 cm är utbudet riktigt bra.
 
Samma sak med fleecetäcken och sommartäcken. Utbudet är bra upp till 155 cm.
 
De har många fina träns mest svarta....
 
Idag var det påfyllning av bett och jag tycker nog att det finns en hel del INTE bara pessoabett den här gången.
 
Det finns en massa olika tillskott, tillbehör till hagar och sadel och tränshängare och en massa annat. Ska kolla mer ingående imorgon då jag ska stanna längre på hästavdelningen. Idag blev det bara en snabbsväng ner och köpa det "viktigaste" som jag hade bestämt mig för att köpa. De som jag funderar på får vänta tills imorgon!!
 
Det ser ut som om det blir fler flugmasker av den modellen som kostar 49.90 kr. Det är så pass svårt att få tag på en flugmask i storlek x-full så det är lika bra att hamstra när de är billiga och framför allt finns att köpa  
 
 Kan säga att det blir sovmorgon imorgon!! Ska ta mig en dusch och äta frukost och räknar inte med att gå in på Ge-kås förrän vid 10.00-tiden Men sedan blir det många timmar där inne med ett avbrott för lunch tillsammans med min man  
 
Imorgon blir en ny dag med nya möjligheter till shopping på Ge-kås  
Ni lär få se bilderna på kvällen!! Hi hi!!
Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  
Mvh anaby  
Av anaby - 12 juli 2013 18:46

Jag åkte ner till stallet direkt efter jobbet imorse och pudrade på med talk på karlederna och gav T hans mat. Sedan hem för att sova. Har sovit riktigt bra idag och ganska tungt  Var dock en aning seg när jag vaknade så jag såg på 1 avsnitt av Fringe innan jag steg upp. Gick ut på en gång och började rensa i smultronlandet och kryddhyllan. Sedan vidare till rabatterna och passade på att sätta upp lite "klätterhjälp" för humlen och lite "växtstöd" till vissa av blommorna som blivit både tunga och höga  Sedan var det tyvärr dags att kapa ner ormbunkarna  De blir bruna ganska snabbt och istället för att ta det direkt jag kommer hem sedan kändes det bättre att ta det idag. Då är allt klart!!! Avslutade med att sätta upp "växtstöd" runt björnbärsbusken som är HUR STOR SOM HELST i år!! Den har vuxit ännu mer nu!! Hur det är möjligt  Hittade 2 jordgubbar som var färdiga! Året första  Och sedan gick jag för att plocka året första skörd av smultron  Det blir ju inga stora mängder men det är gott att äta lite för "eget bruk" så att säga  

När allt kring rabatter och land var klart var det dags att gå och hämta T för att tvätta karleder och smörja med "Hudhela" och idag såg det jättebra ut!!! Sedan får "Hudhelan" torka in och så blir det att pudra på med talk. Ska fortsätta så tills vi åker på söndag. Sedan blir det att talka ordentligt på måndagmorgon och hoppas att karlederna håller sig fina medans vi är borta!! Förutsättningen är allafall god med tanke på att muggen nu är obefintlig  

Jag har hunnit med att äta middag och smultronen jag plockade. Ska snart gå ut och talka T:s karleder och sedan byta om till jobbet. Jag har nu "bara" 2 nätter kvar att jobba!! HIMMEL VAD DET HAR GÅTT FORT SENASTE DAGARNA!!! Kan knappt förstå att jag snart blir ledig i 5 veckor!! Det känns fantastiskt bra även om jag kommer att sakna Brukarna  

Nej, nu ska jag lägga på en rem så att jag blir klar med allt innan jag ska åka iväg och jobba!!
Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 11 juli 2013 20:30

Det blev sovmorgon imorse också!! Behövdes då jag ska jobba inatt  Nu börjar nedräkningen lite smått....bara 3 nätter kvar att jobba!! Kommer att kännas otroligt skönt imorgon när jag bara har 2 nätter kvar  

Jag tog en prommis ner till stallet för att ge T mat och inspektera muggen. Som jag la på lite mer talk på. Passade på att mocka i vindskyddet också....T verkar pinka där inne  


 

En skaplig bild på flugmasken  


 

Påfyllning av vatten  


 

Väluppfostrad häst som bajsar på fd dyngstacken  

Sedan gick jag hem för att äta frunch och fixa med lite annat här hemma. På em var det dags att rida en tur på T på åkern. Idag var det sporrar på schemat!!! T har ju börjat accptera min rullsporrar mer och mer  Jag har bestämt mig för att 1 gång i veckan ska jag rida och träna med dem för att kunna "få fram" honom bättre för skänkeln. Förra gången tyckte jag att han gick helt ok. Så idag var det lite spännande...då det brukar ta ca 3 ggr innan det "klickar" för min häst när jag börjar kräva nya grejer av honom 

Kan säga att det var GRYMT mycket flugor ute idag  Trots flughuva var T rejält irriterad av dem  Men man måste ju både skritta fram och av så det var bara att "bita ihop" för oss bägge 2 och "gilla läget"  

Han kändes mycket trevlig redan på framridningen i trav efter 4-kanten. När jag upplevde att "soppan tog slut" gick jag på lite med innerskänkeln och då fortsatte T i samma tempo som tidigare. Inget bråk eller liknande!! SUPERBRA!!! Bytte varv och samma sak där...när jag upplevde att "soppan tog slut" och han ville sakta av...gick jag bara på lite med innerskänkeln och då fortsatte han utan bråk  Skrittade 1 varv och sedan gick vi in på stora volten. Jag tränade samma sak där....när T saktade av och jag ville fortsätta gick jag på med innerskänkel och han fortsatte att trava utan problem  GILLAS SKARPT!!!!

Sedan var det dags för avsaktningar och igångsättningar. Avsaktningar är egentligen inget problem...snarare åt andra hållet...han stannar för fort....typ slidestop  Lite ryggning och sedan igångsättning och visst lyssnade han riktigt bra idag  Det går fortare och fortare för honom med igångsättningen...och jag är jättenöjd!!!! Lika fin i bägge varv  Nu får han vila fram tills på söndag då det blir en barbackatur och sedan får han vila i 10 dagar!!! Han har skött sig så otroligt bra nu senaste 2 veckorna så det är nog behövligt med en liten vila igen  

Vi skrittade av och det var mycket joggigt för T med flugorna...men suck det var typ en babiljon flugor vid hans huvud  In i paddocken och på med flugmedel på en gång och flugmasken!!!

Hämtade sedan magneterna och allt som behövdes till att tvätta muggen eller karlederna är det nog nu. På med magnetttäcket ( som är ett flugtäcke med magneter) och då blev det lugnt för T  Karlederna ser jättebra ut nu!! Jag tvättade rent med såpa och sedan smörjde jag in med "Hudhela" från www.alyose.se som bla Innehåller lösning av Rabarber,Vallört och Kärleksört. Vallört ska enligt uppgift vara effektivt på det mesta. Medans "Hudhelan" fick torka in gick jag och mockade sommarhagen och paddocken. Det blev 3 skottkärror i sommarhagen och 1 i paddocken. Tyckte att det var lika bra att mocka idag så blir det mindre att mocka bort på söndagkväll innan vi åker. Nu är allt kring T och hagen klart så nu ska jag koncentera mig på hemmet resten av helgen. Imorgon blir det att ta rabatterna!!! Sedan det sista av städningen på lördag  

När jag var klar med mockningen tog jag av magneter och då hade "Hudhelan" torkat in så då passade jag på att talka karlederna så att de håller sig torra och rena tills imorgon. Öppnade upp till sommarhagen och T skrittade ner till vindskyddet medans jag fyllde på vatten här uppe vid huset. Idag är bägge vattentunnorna fyllda. Blir fina fisken att fylla nytt vatten igen på söndag  Har även 1 spånbal som ska in i vindskyddet på söndag. Då har jag gjort vad jag kan för att T ska ha det bra när jag åker bort under nästa vecka. Blir att fylla på hösäckar och höhäckar också men inte förrän på söndag.

Det blev en sen middag då jag inte kom in igen förrän 19.00 Shit pommes frites  Har dock tagit det väldigt lugnt med både ridning och mockning och annat....så det känns ändå bra och helt ok  

Har ätit, packat matsäck och tagit en lång varm dusch!! Så nu är jag redo för jobbet igen  

Nej, nu ska jag snart åka iväg och jobba och önskar er en fortsatt jättebra torsdagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Av anaby - 11 juli 2013 14:17

Enligt ett forum på FB ska det här backkamerasystemet funka bra inne i en hästtransport!! Den är trådlös och priset är ju fantatsiskt bra om man jämför med andra renodlade "transportkameror"!! Får se om jag får några pengar kvar efter Ullared så blir det nog att slå till och köpa en sån här  Annars får jag önska mig en i födelsedagspresent...fyller ju år i höst och brukar ha en snäll man som köper det jag önskar mig  
Vad tror ni om den här??



http://www.jula.se/tradlost-backkamerasystem-441069


Mvh anaby  

Av anaby - 10 juli 2013 22:30

..och därför varit dålig på att svara på era kommentarer  Ikväll har jag svarat på de flesta och ska fortsätta imorgon!! Jag har varit in på era bloggar och läst och sett vad ni har för er men inte haft energin att skriva en kommentar....vet inte riktigt varför jag varit så otroligt trött och seg  Men nu verkar det allafall vända för mig!!

Jag har INTE heller haft orken att jogga...tiden finns men vad gör det när kroppen INTE orkar med  

Det kan kanske vara pga att jag har haft så mycket projekt som MÅSTE göras både i stallet och hemma och att listan nu har betats av sakta men säkert så att kroppen börjar "komma i fas" igen och stressen börjar lätta Jag hoppas det allafall!! Jag har börjat känna mig lugnare senaste dagarna  

Nu börjar jag allafall längta lite smått till semestern!! Dock ingen semesterkänsla än....tror att den kommer att uppenbara sig på fredag eller lördag  Har inte tillåtit mig att börjar känna någonting än...men det kommer!!

Har även börjat längta grymt mycket efter min man som är i stugan och har varit där i snart 2 veckor medans jag har jobbat här hemma. Han kommer hem "på riktigt" på söndag  Det är inte riktigt samma sak att prata i telefonen x flera varje dag som att träffas och få umgås...men snart så är det dags  Jag antar att det är ett friskhetstecken att man forfarande längtar efter varandra efter 23 år tillsammans  

Ha en jättebra fortsatt vecka och helg allihopa och sköt om er!!

Mvh anaby  

Av anaby - 10 juli 2013 21:26

Vaknade sent idag och gick ner till T direkt jag vaknade och åt sedan frunch. Ringde pappa för att höra vilken tid han hade tid att hjälpa mig skotta ur dyngstacken?? På en timme...blev svaret!! Perfekt då hann jag äta innan  

När jag hörde att traktorn startade gick jag ut för att gå ner till stallet. Fick i uppgift att köra pappas röda firmabil ner och skjutsa hem honom igen. Vi använder nämligen 1 traktor att skotta med och 1 annan traktor + släpvagn att köra bort allt med. Sagt och gjort!! Jag skjutsade hem pappa och körde sedan ner och började förbreda med att ta bort grinden så att vi tog oss in i dyngstacken. Stänga av vinterhagen och ta in T i sommarhagen så att han INTE skulle vara i vägen när vi jobbade  T ska ju helst in i traktorn när han ser den komma  

Vi skottade ut i själva dyngstacken först. Mest gammalt hö, lite skit från T och kaninen som tog ca 15 min att ta bort  Sedan vidare till hagen och vindskyddet och det tog kanske 20-25 min att skotta bort allt. Mesta tiden går till att köra bort släpvagnen och tömma den. Det blev sammanlagt 2 släpvagnar den här gången. Helt ok  


När allt var klart åkte jag hem för att skjutsa ner pappa och hämta sista traktorn.

UPPDRAG SLUTFÖRT för den här gången!!! Det kändes otroligt skönt att INTE behöva hjälp av någon annan utan att jag och pappa kunde sköta det själv den här gången  Jag gillar INTE att vara beroende av att be andra göra saker och ting till mig angående min häst. Det känns skönt att klara vissa saker själv  

Hann sedan umgås en stund med min kära man innan han och S åkte till stugan igen.

De lämnade 2 NYA höbalar  Och på söndag kommer 2 höbalar till  

När då hade åkt till stugan gick jag ut för att rida på T. Idag var planen att rida på kanten av den stora potatisåkern. Det blåste lite men inte så farligt ändå...utan mer åt det lagoma hållet   T var ganska pigg idag men skötte sig jättebra!! Idag travade vi nästan runt hela...blev mindre skrittställen och när jag kommer hem från Ullared är tanken att jag ska sätta igång och galoppera där. Kommer att bli fina fisken!! Det blev även lite trav på vägen. Känns bara bra att både trava där det är lite mjukare underlag och där det är lite hårdare underlag för att altinera lite. T funkar bra på vilket som  


 

Vi skrittar hem på åkern mot paddocken  

När vi kom tillbaka passade jag på att tvätta muggen...eller bakbenen rättare sagt och kolla hur muggen ser ut. Fortfarande några små märken men inte svarta krustor så det känns bra   Jag valde att smörja med Hibitanekrämen och ta på flugskydden ikväll. Får se om det blir kroppspudret imorgon på dagen och sedan Hibitanekräm på natten igen. Vill gärna att så mycket som möjligt är borta innan måndagmorgon när vi åker bort!!
T fick magnettäcke och benmagneter och fick beta i paddocken medans jag gick ner till stallet för att fylla på höhäcken som var helt tom. Fyllde på med 4 hösäckar och det ska räcka över helgen. Ska fylla på igen på söndag så att allt är klart tills vi åker iväg på måndagen. Kommer även att ha några hösäckar packade och klara så att pappa kan fylla på OM det skulle behövas när vi är borta. Bättre att det finns färdigt och bara är att fylla på än att han ska börja packa hö. Är så glad & tacksam att han kan och vill hjälpa mig när vi åker bort så då vill jag ha det ska vara så smidigt och lätt som möjligt för honom under tiden  Det blir jättebra det där  

Sedan hem för att ta av magneter och smörja in med Hibitanekräm igen och ta på flugskydden och öppna upp paddocken....hem för att äta en sen middag och sedan sätta igång och städa köket!! Blir att ta vardagsrummet imorgon och sedan golvet på fredag....sen är jag klar med städningen här hemma  Resten får jag ta när vi kommer  hem från Ullared. Kommer att ha 4 veckor av semestern kvar och jag måste ju ha någonting att göra då också  Eller hur??

Nu sitter och chillar framför TV och belönar mig med 1 glas vin och dubbel Pigall  

LIFE IS GOOD!! 

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  



Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards