anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av anaby - 13 augusti 2013 23:16

Imorse vaknade jag tidigt  Det visade sig sedan att det hade varit skyfall och åskat! Förmodligen var det det som gjorde att jag sov lite dåligt framåt morgonqvisten  

Det har varit översvämningar på vissa ställen i stan!! HELT SJUKT SÅ MYCKET VATTEN DET VAR PÅ VISSA STÄLLEN  



Är glad att vår källare INTE såg ut då där!!!


Jag åt frukost och har dolat på lite här hemma. Sedan kom T upp till huset så han fick sin mat   Idag var det vila för oss bägge 2. Passade på att tvätta mer kläder också.

Gjorde sedan en tidig middag i form av tomatsoppa som fick puttra medans jag tog mig en dusch. Efter middagen åkte jag iväg till Granngården för att köpa 2 balar med spån och 1 stor saltsten till T.

Sedan in på ÖB för att köpa krokar till kompostgallet jag köpte...till Projektet i stallet.

Vidare till stan för att hämta upp A och iväg till "Starta-upp-Distrikt-möte" hos Y!!
Vi blev en himla massa folk och kunde välja ut Ordförande, Sekreterare och Kassör. Vilket innebär att vi i dagsläget är ett Distrikt  Nu blir det att värva medlemmar så att vi får ihop lite folk!!

Det var minsann inte fel på ideérna och aktivitetera som tjejerna ville göra. Vissa ska göras under hösten och andra kommer vi att vänta med tills våren och sommaren. Blir fina fisken det där!!

Ingen ville vara Ordförande så Y sa att jag skulle vara det?? Hmm!! Ok, det ska väljas en ny styrelse på årsmötet i februari så det känns helt att sitta fram till dess. Sedan får vi se hur det blir  

Nu ska föreningen reggas hos Skatteverket och ett bankkonto måste upprättas inför framtiden.

Uppgifterna att kolla runt om vissa saker och hos vissa personer är uppdelade på alla som var på mötet. Jag kände att jag och de övriga 2 kan INTE ta på oss att göra det!! Så det kändes skönt när alla ville vara med och hjälpa till   

Innan jag landade hemma åkte jag förbi stallet för att lasta ur spån och kompostgaller. Skönt att ha det på plats!! Väl hemma på gården fick jag hjälp av Fredrik och hans kompisar att bära upp madrasserna från husvagnen. Måste städa den imorgon eller på torsdag då vi åker bort på fredag! Det är ju snart!!

Nu ska jag hämta in katten och sedan chilla lite framför TV innan jag hoppar i bädden!!

Ha de bra så länge och sov gott!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards