anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 3 september 2013

Av anaby - 3 september 2013 19:49

Jag har sovit riktigt dåligt inatt  Haft väldigt ont i halsen...varit tjock i halsen...hostat och kraxat  När jag äntligen orkade stiga upp kändes det tungt...riktigt tungt...usch!! Trodde ärligt talat att jag skulle vara tvungen att ringa och säga att jag inte kunde jobba!! Men tänkte att jag skulle avvakta till lunchtid och se om det lättade. Ibland är det absolut värst på morgonen  Efter frukost, te och medicin så kändes det faktiskt bättre!! Pust!! Dock var orken INTE alls på topp men oftast så brukar jag bli piggare efter en ridtur  

Idag hade jag mina rosa rutiga ridbyxor som jag köpte på Ge-kås   


 

 

Efter ridturen imorgon ska jag byta till det rosa schabraket  Då blir det att tvätta det bruna setet!!

Eftersom jag är rätt så förkyld så kände jag att jag INTE kunde rida i bara T-shirt idag. Det var varmt men jag vill INTE bli sjukare än jag redan är...så det kändes som att välja mellan pest eller kolera?? Men det blev en jacka på och det blev varmt och svettigt men jag känner mig i slutändan INTE sjukare...så blev nog ett + trots allt!!

Jag red mot kyrkan idag. Förbi grannen i det röda huset och när vi kom till växthusbacken blev det trav och T hade en lagom framåtbjudning. Jag kunde bara sitta och ha ett mjukt stöd i handen och hålla om med skänkeln  Han tittade runt på buskar, löv och träd  Och en till parkbänk stog vid sidan av vägen...men den gick han förbi utan att tveka  

Jag gillar verkligen min häst en sån här dag när man har minialt med ork men han bara "göra det han ska" utan att krångla  Helt underbart!! Vände vid bänken vid kyrkan och travade sedan fram till lilla backen när vi skrittade ner och sedan blev det trav till växthusbacken. Sedan skrittade vi hemåt. Ganska mycket trav och jag tror att T blev nöjd...jag orkade inget mer än detta idag!! När vi kom hem fick T mat och magneter.

Jag gick in för att äta en tidigt middag. Och sedan ringde L-O och berättade att det var på väg hem med älgköttet och skulle ställa in det i kylrummet. Se separat inlägg om detta!!

Jag hoppade in i duschen och följde sedan med mamma på ICA för att handla lite smågrejer till Styrelsemötet imorgon. När jag kom hem bakade jag morotskakan!! Så nu är allt bak klart  Ska bara göra iordning och smeta på Philadelfia smeten innan gästerna kommer och vispa grädden...sedan är allt klart  

Tanken är att stiga upp senast 13.00-tiden imorgon och gå ut och rida på T på en gång....det blir en uteritt igen då orken nog kommer att vara relativit minimal. Sedan blir det vila på torsdag då jag har lite annat jag ska göra då..och förhoppningsvis är jag någorlunda normal, pigg och iordning på fredag så att jag antigen kan hoppa eller rida på den "bättre" åkern och göra lite galoppjobb. Jag hoppas att någon kan filma oss igen!! Tänker försöka bli filmad så mycket som möjligt nu när underlaget är så bra...vid regn kan man tyvärr inte göra så mycket på gräsunderlag så jag tränar lite extra mycket med galoppen nu när underlaget "håller" så att säga. Är otroligt nöjd att det varit så bra väder hittills i höst  

Tja, det här är planen med ridningen så långt. Jag hoppas att det kommer att funka för oss!!

Nu ska jag snart åka till jobbet! Det känns helt ok då det bara är 1 natt jag ska jobba. Hade aldrig orkat med att jobba 3 nätter i rad i det skicket jag är nu  

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards