anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 5 september 2013

Av anaby - 5 september 2013 18:58

Japp!! Imorgon ska jag plocka Nypon hos stallägaren. Jag ska prova att både torka och att frysa ner nypon och använda till T. Det verkar som om det funkar med både ock då en del torkar och en del fryser ner dem. Jag ska riva nyponen innan jag både torkar och fryser så att det blir mindre bitar och då går det bla lättare att torka dem.

Blir ett litet expriment nu under hösten!!

Fortsättning följer!!

Mvh anaby  

Av anaby - 5 september 2013 18:50

Idag har jag ringt och bokat halmbalar till vindskyddet i vinter!! Förra hösten fanns det inga över då den hösten regnade bort  Nu har vädret istället varit hur bra som helst och då fanns det balar över till mig  

Det känns jättebra att kunna lägga in halm i vindskyddet vintertid. Blir lite varmare och mjukare för T att ligga och stå  Jag och Henrik hjälptes åt att åka och köpa spånbalar idag. Det blev 8 st som köptes idag och sedan har jag 1 spånbal sedan tidigare så just nu har jag 9 st spånbalar hemma  De hade 10 % på allt strömedel och sedan hade jag min rabattcheck från Postkodlotteriet på 500 kr!! Passade på att köpa pellterad Multivitamin också. Nu klarar vi oss ett tag igen. Har bara B-vitamin och magnesium att köpa nästa månad sedan ska vi nog klara oss till nästa år med vitaminerna  Lusern finns det fortfarande kvar av. Är perfekt att köpa 2 säckar då det räcker i nästan 6 månader!! Då slipper jag åka och köpa foder i tid och otid  

Nu har jag snart fått hem "lagret" av hö också!!! Bara 4 höbalar kvar och 4 halmbalar...det blir 4 vändor till stugan. Och jag har sån tur att det blir exakt 4 ggr vi ska köra dit under hösten inkl. när L-O jagar älg  

Ibland har man tur!! Just nu känns det jättebra och som om jag har koll på fodret  

Mvh anaby  

Av anaby - 5 september 2013 12:11

Igår kväll hade Svenska Ridtravarföreningen Distrikt Västerbotten möte igen. Det känns fantastiskt bra med så många bra medhjälpare!! Alla är grymt taggade  Som Ordförande känns det helt underbart  

Jag, Kassören och Sekteteraren ska träffa Chefen för Umåker under vecka 38 för att kolla upp om vi kan få börja använda deras lokaler vid tex möten, föreläsningar och annat. Hade varit guld!!

Sedan laddar vi för ett medlemsmöte under oktober/november när vi ska bjuda in både medlemmar och icke medlemmar och informera om aktiviteter och annat i vårt Distrikt!! Tror att det kan bli riktigt bra!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards