anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 6 september 2013

Det blev en ganska lugn dag igår!!

Av anaby - 6 september 2013 11:09

Har sovit så där på nätterna  Halsontet känns bättre MEN nu har jag börjat hosta rejält och får ont i halsen av det  Shit säger jag bara!! Är också ganska tät i näsan och tjock i halsen. Men, men det går väl över så smånigom  Fm blev lugn. Skulle skjutsa Henrik till skolan innan jag åkte till min barndomskompis Monica   

Vi har känt varandra sedan vi gick i 1:an så det är ju ett tag. Nu har vi inte haft kontakt på några år men tog upp kontakten igen i majmånad. Vi har en sån där fantastisk kontakt med varandra och kan prata och vad som helst!! Hon är den människan som helt klart vet mest och mig och mitt liv!! Man har ju oftast 1 människa som man pratar om ALLT med...och som man litar på. Monica är "den människan" för mig och jag för henne  

Det känns otroligt bra att vi tagit upp kontakten igen!!!

Efter fika och mycket trevlig pratstund åkte jag in till stan för att hämta upp Henrik och sedan åkte vi till Granngården för att handla spån och vitaminer. Vi tog Taron så vi kunde lasta in de 8 spånbalarna bak på flaket. Jag gillar den här bilen skarpt kan jag säga  Men kör den inte så ofta numera. Den tar sig fram över stock och sten och när det är mycket snö ute!! En klar fördel  Vi åkte ner till stallet och lastade av spånbalarna så att de är på plats nu. Skönt att göra bort allt sånt på en gång!!

Sedan hem för att ge T hans mat och fixa iordning kraftfoder och vitamindoserna. Nu klarar jag mig ett tag och behöver bara ta en "burk" så är allt doserat och klart  

När allt kring T var klart blev det middag och sedan såg vi på en film...min kära man och jag  

Var otroligt seg igårkväll.....men det var också skönt att få "en lugnare dag" någon gång!!

Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

6 september 2013 14:48

Nu har jag inte hängt med här hos dej på ett tag och du ligger ju inte på latsidan haha..
Trist med förkylning men skönt att det börjar ge med sej, för hostan betyder väl att det börjar lossna? hehe

Vårtor är väl en virus? Som ligger kvar och blossar upp lite då och då....eller? Det har jag för mej, men kan förstås ha fel ;)
Hoppas de håller sej borta länge nu i alla fall.

Jag har knappt använt det rosa fina schbraket, jag ville ju ha de plommonfärgade ridbyxorna till, men dom fanns inte i min storlek :(
De rosa du har är ju snygga, men jag har VÄLDIGT svårt att se mej i rosa ridbyxor haha jag får väl använda vita eller beiga till.

http://marresmams.blogg.se

anaby

10 september 2013 13:58

Hi hi!! Nja, så aktiv har jag nog inte varit...har försökt köra "varannan-dag-aktivitet" för att få lite gjort och samtidigt vila lite;) Jag hoppas att hostan är det sista jobbiga och att det ger med sig nu...3 veckor är ganska jobbigt och vara sjuk:(

Jo, vårtor räknas som virus. Är de så gör man ingenting men blir det stora försöker man behandla. Är nog ungefär som vårtor på människor. Har dock köpt ett specialmedel för vårtor så nu har jag i förebyggande framöver...OM det kommer tillbaka;) Hoppas dock att det håller sig borta ett bra tag nu!!

Men så tråkigt att de plommonfärgade ridbyxorna inte fanns i din storlek:O Är det någonting som går att ta hem eller var det bara fel storlek för dig??

Hi hi!! Visst är de snygga mina rosarutiga ridbyxor;) Du ska ju snart till Ullared och shoppa om jag inte minns helt fel. Då får du passa på att köpa ett par själv;) Klart att du ska ha ett par rosa ridbyxor:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards