anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 18 september 2013

Dagen börjar riktigt bra!! HÄRLIGT!!!

Av anaby - 18 september 2013 11:52

Jag har sovit gott inatt också!! Har de senaste 3 nätterna sovit kring 8 timmar per natt. Helt perfekt!!!

Lite tjock i halsen....lite hosta och lite snor men det får jag nog leva med veckan ut skulle jag kunna tänka mig  

Jag hade räknat med regn när jag steg upp men det regnade inte alls??? WHATA??? Tänk att man ska bli så glad över att väderleksrapporten är fel  Åt frukost och sedan svidade jag om för en ridtur INNAN det skulle börja regna!!!

Det blåser halvstorm idag med...verkar vara ett vanligt fenomen här just nu....inget regn men rejäl blåst istället  Tja, man kan inte få allt....bara att inse!! Är väldigt glad att det INTE regnar idag   

T stog även idag "giv akt" och helt stilla när jag gjorde iordning honom trots att det blåste rejält och lät överallt. Han är verkligen en klippa just nu  Skulle verkligen inte byta ut honom mot någon häst alls i nuläget utan har uppfyller verkligen alla krav jag har på en häst i nuläget  Det känns fantastiskt bra!!!

Upp och iväg!!!

Idag stog islänningarna i hagen vid vägen och tittade på oss när vi gick förbi. T skrittade förbi och konstaterade att de stog där  Vidare till växthusbacken och travsträckan!!!

Det blev "bara" en tvärnit idag och det var där en fd buske stog...den var nämligen borta...det gillade inte "han-med-fotografiska-minnet"....busken fanns INTE där igår!!! Hi hi!! Vi fortsatt att trava och mötte ett stort gäng med gångare som INTE hade någon större lust att visa någon hänsyn och gick i princip på HELA VÄGEN....usch vad jag blir less på vissa!! Dessutom VUXNA människor   Vi tog oss allafall förbi utan problem.. vilket jag var otroligt tacksam över!! Det märks som sagt att det har hänt en hel del med T mentalt under sommaren. Han är mycket lugnare och tryggare i sig själv nu. Han reagerar ju på saker och ting men är MYCKET lugnare och stabilare än tidigare. Det gillar jag!!!

Då jag inte hade någon större lust att ta mig förbi folkhopen igen fortsatte jag att rida ner för backen nedanför kyrkan och travade på den vägen uppför backen till bron. Det blåste en hel del och T var en aning spänd MEN han sköter sig och det enda han gör är att han "står emot" lite och blir en aning stum i handen. Men annars sköter hans sig jättebra  Jag räknar INTE med att han ska vara avslappnad när det blåser halvstorm ute men att han ska lyssna KRÄVER jag däremot även om han är en aning spänd. Funkar det så är jag nöjd  

Vi travade uppför backen och skrittade ner igen. Sedan ville T trava på en gång och jag ville vänta. Det är väldigt nyttigt för honom att "vänta" på mig. Det gick inte många meter så insåg han att ok...jag måste vänta och då lugnade han ner sig betydligt. När jag sedan bad om trav var han riktigt lugn  Inga problem att sitta ner och få ihop honom. För att underlätta för honom red jag mitt på vägen då det inte kom någon annan trafik  Lite skritt innan vi travade hemåt!!! Där blev det lite "spanande" efter löv, barr, buskar och träd som ev. INTE låg på samma ställe som i förrgår  Ingen tvätnit utan den kom vid samma busken som han stannade för på ditvägen  När vi tagit oss förbi den var hans å där klockrent duktig igen!! Hi hi!! Vi gjorde halt så att en cyklist som mötte oss fick köra förbi. När det blåser så här mycket ute har T en tendens att "hoppa åt sidan" när det kommer en cyklist...så för allas bästa brukar jag då göra halt och stanna medans de cyklar förbi. Blir ju lite träning det också  

Lite mer trav och då blev det nersittning igen!! KALASFIN  Skritt förbi parkbänken där det satt ett gäng äldre kvinnor och vilade. Det var mindre läskigt att gå förbi än när det "bara" är parkbänken  

Och nu var det dags för sista traven!!! Lättridning fram till bäcken och sedan nedsittning fram till grannen i det röda huset. Han kändes otroligt fin och samarbetsvillig   

Konstaterade snabbt att ridturen varit riktigt, riktigt bra idag  Och att man nog kan kalla T "trafiksäker" i ordets rätta bemärkelse nu för tiden  

Mycket beröm till T och hästgodis!!!

Vi skrittade hemåt!!

När vi nästan skrittade förbi stallets infart såg jag att det var en kille som hade en hund lös som han fångade in när han såg att jag kom ridande. Passade på att tacka honom för att han kopplade hunden när han såg mig komma med hästen!! Självklart så gör jag det sa han. Det är många som INTE har en tanke på det sa jag då. Han blev väldigt glad när jag berömde honom. Jag tycker att man verkligen ska passa på att beröma folk som gör bra saker i trafiken och tar hänsyn...det har man igen sedan!! Många som jag möter sedan både går bakom varandra istället för i bredd när de ser att jag kommer och kopplar sina hundar i god tid  Det uppskattar jag väldigt mycket!!! Man får helt enkelt "ge och ta" för att få någonting tillbaka så att säga  


Till slut landade vi på åkern nedanför hagen!!! SNART HEMMA IGEN  



Lilla hjärtat   


 


Hmmm!! TItta åt vänster....


   


..och höger!!!


 

Nu går vi hemåt matte!! Det är grönt rakt fram  

T fick magneter och mat när vi landade hemma och jag gick in för att chilla en stund. Nu ska jag snart hoppa in i duschen och sedan gå ut och ta av magneterna. Då väntar möte på Umåker med Chefen!! Jag hoppas att vi kan ha ett samarbete med varandra!! Det skulle lösa mycket för oss!! FORTSÄTTNING FÖLJER!!!

Ha en fortsatt jättebra onsdag...det tänker jag ha!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards