anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 26 september 2013

Halvstorm, ridtur och lite annat!!!

Av anaby - 26 september 2013 16:44

Idag har det bara blåst halvstorm...bättre än igår när det var storm!! Man får se det positivt  Jag åkte iväg en sväng till Banken och Höök på fm. De ligger bara en bit bort ifrån varandra så jag tänkte att det var lika bra att slå 2 flugor i 1 smäll  Jag tänkte handla lite från Rosa Bandet-kampanjen om Hööks har just nu. Det blev 4 hästreflexer och 1 par rosa ridstrumpor. Var även ute efter vinterskor till T med 4 broddhål....dock hade de "bara" framskorna framme de andra var i lagret och skulle packas upp under dagen. De skulle lägga undan bakskorna åt mig så jag kunde åka förbi och hämta/betala allt innan vi åker till stugan imorgon  BRA SERVICE!!!

Vidare hemåt och laddade inför ridturen. Det hann nämligen börjar regna medans jag var på Hööks....

Väntade några timmar så vägen fick torka upp och sedan var det bara att gå ut och göra iordning T.

Idag var vi beigea, bruna och blå!!! Hi hi!! Salig blandning  


 


Jag köpte ett beige/gult dressyrschabrak på Haglunds när de hade 60 % på slutrean. Tycker att det är riktigt fint  Passade på att inviga det idag  


 


Blå tunna dressyrskydd från Horze. Har även vita och bruna. Om jag inte minns helt fel så har jag betalat mellan 59-89 kr beroende på om jag köpt dem på rea eller normalt pris. T gillar dessa skydden då de både är lätt och inte stela   Han gillar INTE benskydd som är för stela och tjocka  


   

F.r.o.m nästa vecka blir det "All-in" på rosa utrustning HELA oktober månad!! Hur ska ni stå ut med alla bildbomber på oss vara och varannan dag??? Jag får väl se om jag mister några läsare eller hur det blir   

Ridturen idag var riktigt bra!!! Vi har travat från växthusbacken fram till bordet och där blev det skritt nerför backen och förbi förvaringen och sedan trav uppför backen...skritt ner och sedan trav till förvaringen...skritt uppför backen och sedan trav förbi bordet och fram till lilla backen där vi skrittade ner. Och slutligen trav till grannen i det röda huset. Hängde ni med?? Nej, förstår det men jag skriver upp det här för min egen skull så att jag har koll på HUR MYCKET vi har travat. Då blir det lättare sedan att öka på sträckan  

En utvärdering om HUR T var att rida idag?? Tja, jag kan konstatera att han har slutat med att "tvärstanna" nu men att han blir lite spänd ibland vid vissa kvistar/grenar som vi rider förbi....men gör inga större grejer än att bli spänd och få större steg så att säga. Jag upplevde att det var lättare att ta en förhållning på honom idag. Och att när jag satt ner så "stannade han kvar" i traven utan att jag fick jobba så mycket att han honom kvar i samma tempo. Så han kändes helt klart mer avslappnad idag motför förra gången jag red  

Skrittade hemåt och sedan fick T magneter och mat medans jag fyllde på nytt vatten och plockade lite gräs till honom. Nu väntar middag och sedan blir det att handla inför helgen och stugan!!

Blir fina fisken att få åker bort i några dagar  

Nej, dags att gå ut och ta av T magneterna innan jag börjar med maten!!

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

27 september 2013 08:42

Super tjusigt, trots blått inslag, det matchar ju även det så. :)
Toppen att han kommit så pass till ro att han inte tvärnitar för allt och inget längre. Är ju så skönt att kunna rida ut och slippa sitta och vänta på dessa saker. :)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

2 oktober 2013 20:46

Hi hi!! Jo, det är tur att blått och brunt matchar;)

Han blir lugnare och lugnare för varje ridtur nu när han har mer koll på "löven & barren" på vägen;) Nu har det blivit flera ridturer utan tvärnit:D Det känns jätteskönt att kunna slappna av mer och mer nu när vi rider ut.

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards