anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2013

Jättefin dag och sjuk igen...suck!!

Av anaby - 30 oktober 2013 23:45

Sov dåligt inatt också mycket pga allt snor som envisades med att samlas i näsan  Det gäller bara att gilla läget och hoppas att det är VÄRSTA dagen idag!!!


Efter frukost och chill gick jag ner till stallet för att rida en kort sväng idag....hade jag tänkt!!

Det blev skritt fram till växthusbacken och sedan trav till kyrkan och bänken och där vände vi och travade hemåt. Kände att orken inte var riktigt på topp idag i och med min eländiga förkylning  Ibland får man helt enkelt göra en kompromiss och rida en kortare tur så att hästen får röra på sig lite ändå....även om man känner sig risig. Bättre med en kort ridtur än ingen alls  T kändes jättefin på hemvägen!!! Och idag travade vi faktiskt förbi hönorna som stog och pickade i sig gräs alldelens bredvid vägen  T tittade på dem och konstaterade att....japp!! De var där och fick lite stora ögon men när vi var förbi blev han sitt "vanliga lugna jag"   Älskar verkligen hans temperament  Även idag fick han sån där fantastiskt fin, trevlig och scwung i traven med WOW-känsla  

Svårt att förklara utan måste upplevas men det känns i kroppen och man blir otroligt glad av att sitta till häst....kan jag säga  Skrittade av och T fick mycket beröm och jag kände mig väldigt nöjd med ridturen!!! Vi fortsatte mot älvutsikten och det var dessutom SOL ute....kan det blir bättre?? Det känns helt fantastiskt att vi fortfarande har så här fina dagar och det är 1 november imorgon  


     

Ser ni solen?? Det gör jag  

När vi landat i vindskyddet igen blev det som vanligt mat, hö och magnetbehandlig för T. Jag började med att mocka vindskyddet...det är för tillfället lite halvbökigt med allt halm men T är väldigt nöjd med att stå där inne och äta och bara mysa så det är värt att det tar lite längre tid med mockningen just nu  Sånt man får ta helt enkelt!!

Sedan blev det att flytta över halmsäckarna från höförrådet till T:s box. Det ska rullas in en höbal på måndag och då kommer jag att behöva allt utrymme i förrådet till höet. Så tills vidare får halmen stå i boxen. Kaninen har fått flytta in i boxen tills vidare och hon gillar att springa bakom säckarna så jag tror att hon blir nöjd av säckarna  Känns skönt att hon får större område att vara på nu ett tag. Hon kommer att flytta in i kaninburen sedan när det blir kallare. Då vill jag gärna att hon ska ha en halmbonand bodel och inte frysa. Hon är ju ändå ca 10 gammal!! Jag är nöjd och glad att hon är frisk än så länge och för varje dag hon lever  Så länge hon är frisk och mår bra får hon vara kvar. Men ser jag att hon blir sjuk eller krasslig kommer hon att få somna in. Jag tar allt dag för dag!!! Huvudsaken att hon mår bra och får ha "sina vanliga trygga rutiner" som hon känner till. Då är jag nöjd!!!

Ikväll blev det Bio...Gravity. Den var ok konstaterade vi allihopa....lite annorlunda men ingen WOW-känsla där heller  

Tur att jag fick min WOW-känsla när jag var ute och red istället  

Nu har vi landat hemma och jag är mer än trött  Blir att inta hostmedicin och försöka snyta och rensa bort snoret ur näsan så att jag förhoppningsvis kan sova inatt...jag ska då göra ett tappert försök allafall  

Det har varit så otroligt hektiskt att jag har tyvärr inte hunnit med kommentarerna!! Tar dem imorgon efter frukost istället!! Vet inte varför det har varit så mycket sedan jag gick av?? Ibland blir det bara mycket på en och samma dag och gång så att säga  Men helgen blir desto lugnare som tur är  

Imorgon åker vi till stugan och blir borta till söndagkväll. Jag har bestämt att jag INTE kommer att blogga någonting under helgen. Utan istället ta en massa kort och njuta av helgen i stugan  Förhoppningsvis har jag massor av bilder och roligt att berätta på måndag  Vi ska försöka att bara ta det lugnt och chilla och må bra  Man behöver det också ibland  Kommer att skriva ett inlägg imorgon innan jag åker!!

Ha en fortsatt väldigt sen onsdagkväll/natt!!
Chilla lugnt och sov gott!!
Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards