anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 20 december 2013

Mamma och pappa har gått i pension "på riktigt" idag:D

Av anaby - 20 december 2013 21:10

Mina föräldrar har eget företag och har haft i 33 år. De tog över Potatisodligen efter farfar och farmor när de dog. Mamma är i år 73 år och pappa 72 år vilket innebär att det har jobbat 8 respektive 7 år över pension och dessutom med ett eget företag. Det är ju inga 07.00-16.00-tider som gäller där kan jag säga!!

Så idag har det stängt försäljningen till privatpersoner för gott!! Däremot kommer de att fortsätta att odla potatis och sälja till Potatisbolaget. Men det blir mindre jobb för pappa med sortering och packetering framöver  Det blir också lättare för oss att hjälpa till OM och NÄR det krävs  Pappa har ju både högt blodtryck och värk i kroppen...så vi har sagt till honom att han MÅSTE dra ner på jobbet INNAN det händer någonting i form av hjärtattack eller liknande...som dotter blir man ju helt klart orolig över sina föräldrar!! Nu har han ÄNTLIGEN tänkt och bestämt sig för att göra det  Jag och resten av släkten vill ju ha kvar både mamma och pappa i många år till  Så nu känns det jättebra 

Om man kan ändra om lite i sitt liv för att få det bättre så är det ju värt det i slutändan!!

Vi passade på att fira med att äta kebabtallrik  Otroligt gott och skönt att slippa laga mat  

Sedan har jag betalat en massa räkningar till T...veterinärbesök, Maskkontroll, Gröngröt, Nypon mm. Skönt att kunna göra alla betalningar via internet  

Nu sitter jag och ser på Svenska Hjältar-galan och torkar tårarna och blir rejält berörd!! När man ser något sånt här blir man ju berörd och tänker till både på ett och annat sätt. Speciellt när man själv har gått igenom lite tunga grejer. Man är tacksam att man lever och orkar med livet  Framför allt UPPSKATTAR jag min familj OTROLIGT mycket...utan dem skulle jag INTE sitta här och skriva det här....tyvärr!!

Man omvärderar livet rejält och prioriterar om väldigt väldigt mycket efter något sånt. Sedan ser man VILKA som är vänner och inte också!! Jag har flera nära vänner som var med om min "tråkiga resa" som jag än idag är väldigt nära och de är jag väldigt tacksamma över idag  

Nu har min kära man kommit hem så jag ska umgås med honom tills det blir dags att hoppa i bädden  

Ha en superduperjättebra fredagkväll och sköt om er!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Nina Liljedahl

Nina Liljedahl

21 december 2013 00:21

Vad kul det var att höra av dig igen! Jag har haft en lång period där mitt bloggande, bloggläsande och kommenterande har varit lite si och så, så jag har inte varit här inne hos dig på evigheter....det är ju dumt!

Åh vad jag blir avundsjuk på dig som har båda dina föräldrar kvar i livet! Jag saknar min pappa så jag kan bli galen, periodvis....

Jag hoppas att ni får fira en riktigt fin jul tillsammans, allihopa!

http://stallskogalund.se

anaby

6 januari 2014 19:12

Detsamma!! Roligt att höra från dig!! Ibland har man perioder då man inte varken orkar eller har tid att kommentera utan "bara" att läsa allas bloggar.

Jag är väldigt tacksam att både mamma och pappa fortfarande är kvar i livet!! Och bor så pass nära som de gör:) Just nu känns det som om varje år de är friska och mår bra är en bonus!!! Förstår att du saknar din pappa!!

Vi har haft en jättebra både Jul och Nyår:D Hade tur att jag var ledig bägge dagarna även om jag jobbade 5 nätter under själva julveckan...ibland har man tur;)

Hoppas att ni fick en jättebra Jul och Nyår själv!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards