anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 14 september 2014

Av anaby - 14 september 2014 16:55

Jag tog sovmorgon eftersom jag ska jobba inatt. Det gäller att sova så man blir utsövd och orkar vara vaken på natten!! Efter frunch blev det en ridtur på åkern för oss idag. Sol och varmt även idag  Helt otroligt att det fortfarande är kring 20 grader och snart i mitten på september!!!

Jag red med det raka bettet och micklem idag i och med att jag red på åkern. Han ligger in på och blir lika pigg när jag rider i inhägnat område som när vi rider ut. Har använt jaktkandaret senaste tiden vi har ridit ut för att slippa bråka med honom och det har fungerat jättebra  Har dock mina funderingar på att köpa ett 3-delat Baucherbett från Hööks och prova om det kan funka på T. Blir att köpa det nästa månad men om någon av er läsare har erfarenhet av Bauchebett från ni väldigt gärna lämna en kommentar om det!! Tas tacksamt emot!!

 

http://www.hooks.se/Assets/ProductImages/Medium/500422/500422_01.png




Bilden är kopierad från Hööks!!!



Tog en bild på T just som jag satt mig tillrätta i sadeln. Tog ett ögonblick innan jag "kopplade" varför han vände sig mot mig hela tiden? Han brukar ALLTID få en hästgodis när jag har satt mig tillrätta i sadeln....nu fotade jag istället...fy matte  Först hästgodis och sedan fota  


   


Det här är första gången vi rider på åkern sedan de betesputsades och jag har krattat rent spåret! Kan säga att det känns otroligt skönt att slippa rida i 1 meter gräs så att man SER vart man rider  

Jag skrittade först fram på hela åkern och sedan travade jag fram på 4-kanten i bägge varv innan jag gick in på volten. Jag fick jobba lite med "framåt & tillbaka" men det tog bara något varv så lyssnade han bra  På volten var han otroligt lyhörd och hade en luftig och trevlig trav  HELT UNDERBART ATT SITTA I SADELN OCH RIDA EN SÅN HÄR DAG  Mycket beröm och hästgodis och sedan skrittade vi av efter hela åkern.


T fick behandling av ögat och sin mat medans jag gick in och tog min smoothie och en dusch. 1 timme senare gick jag och Henrik ut för att fota lite "finare" kort på mig och T  Hade med mig ombyten ut för jag var osäker på VILKEN klänning som skulle passa bäst  Jag har ju så himla svårt för att bli nöjd i några kläder jag har på mig....så det kändes bäst att vara förberedd med mer kläder  

Det var inte så himla lätt att ta bilder idag...vädret var sol ibland och molnigt ibland...men Henrik gjorde ett otroligt bra jobb och jag är SUPERDUPERJÄTTENÖJD med bilderna från idag    

Sammanlagt blev det 196 bilder tagna!!! Jag har lagt in ett axplocka av dem...både såna som är bra och såna som är annorlunda och några failbilder. Det var rejält med flugor idag med när vi fotade  Och T blir ganska less på dem...jag förstår honom!!! Jag gjorde klädbytena till häst för att göra allt lite enklare. Hade T INTE varit lugn och stabil hade jag självklart INTE gjort det men han stog som "ett ljus" hela tiden och var helt obrydd. Så jag "läste" av situationen och ansåg att det gick att göra idag. Sonen var handräckning med både kläder och skor så allt avlöpte smidigt för alla inblandade  

Här kommer bilderna!! VARNING FÖR MÅNGA BILDER!!


                                                 


Japp!! Det var nog alla för idag  

Nu ska jag äta middag och ladda inför nattens jobb!! Har 3 nätter att jobba framför mig nu!!

Ha en fortsatt jättebra söndag och chilla lugnt gott folk!!
Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards