anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 16 oktober 2014

Av anaby - 16 oktober 2014 20:00

Nu har jag ridit en sväng på T på åkern idag. Han var lika lugn och snäll som han var i söndags trots att han vilat en massa dagar  Pigg och glad och stutsade i sidled och på tå när jag ledde honom ner till åkern men så fort jag satt i sadeln lugn som en filbunke  HÄRLIGA HÄST!!!

Idag har jag utökat varven så det blev 4 + 4 varv runt hela åkern och det tog nog ca 30-35 min.


     

Det blir ju lite tråkigt för oss bägge 2 att gå runt på åkern men jag vill gärna att han SKA vara lugn innan jag börjar rida ut igen pga folk, fä och fordon som är på vägen. Då är det bättre att rida någon dag extra på åkern istället för att vara på den säkra sidan  På måndag räknar jag med att vi ska kunna rida ut igen och att allt ska vara som vanligt igen  Gissar att T kommer att gilla att få börja trava igen  

Även idag var vi ROSA....ett annat schabrak och ett av de absoluta favoriterna köpt på Ge-kås  

 


Gillar att det är flera olika rosa färger på schabrak och kantband  


 

Måttligt road häst men han står stilla så att  jag kan fota allafall  


Avslutar med 2 selfies från idag  

   


Inte det lättaste att få med så mycket som möjligt av bägge 2  


 


T får maten efter ridturen och blev väldigt glad   Superbra med krubba både uppe vid huset och nere i stallet. Fredrik hade gett honom mat uppe vid huset igår när jag var borta   


 

När ridningen var avklarad gick jag ner till stallet för att fylla på höhäckarna och nya hösäckar. Det blev 2 hösäckar i stora höhäcken och sedan "städade" jag ihop höet nedanför stora höhäcke och det som T dragit ut inne i vindskyddet. Så det blev fullt i bägge höhäckarna. Fyllde på 4 hösäckar och nästa höpåfyllning blir på söndag 

Gillar dessa stora gröna 240 liters hösäckar som jag köpte på Biltema  


 


 

De flesta använder IKEA-kassar men jag som har en häst som äter mycket och måste fylla på höhäckarna passar dessa STORA säcker hur bra om helst  Pris: 28 kr och håller en halv evighet  

När allt var klart var det bara att gå hem och duscha och sedan äta middag. Fredrik och pappa har varit snäll och bytt till vinterdäck på Taron så nu behöver jag inte oroa mig för halka och is när jag åker hem från jobbet i helgen  

Det känns jättebra!!!

Imorgon ska jag åka iväg och handla spån och sedan installera Termobaren nere i stallet på em när jag vaknar. Om jag hinner och orkar ska jag brodda på 2 broddar på varje hov i trakten. Annars blir det att göra det på lördag innan jag ska rida. På lördag blir det att rida när jag vaknar på em. Och på söndag ska vi lägga in lite mer jord/grus vid ingången till vindkskyddet så att vi bygger upp lite mer. Det har runnit in vatten när det har regnat nu senaste tiden och om vi inte fyller på med mer jord/grus kommer det att bli översvämmning under vårkanten....och det vill jag INTE!! Sedan ska vi fixa till järngrinden med hjälp av traktorn......då den har blivit lite sned i och med att marken blir lös på vår och höst och järnstolparna flyttar sig lite. Och sist men inte minst ska vi rulla in en halmbal. Då blir det att packa halmbalar hela söndag em. Men sedan är det gjort och det kommer att räcka i ca 2 månader  

Så ser min helgplanering ut och jag hoppas att jag kan hålla den!! Det återstår att se!! Men jag lever som sagt på hoppet 

Nej, nu måste jag göra mig iordning inför nattjobbet!!
Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll och chilla lugnt gott folk!!
Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards