anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 13 december 2014

Fredag

Av anaby - 13 december 2014 20:23


När jag kom ner till stallet blev det inte så roligt...tyvärr...  

Bägge T:s bakben var rejält svullna!! WHATA???? Innan jag tänkte ringa min veterinär för att rådfråga var min plan att rida T först. Ev. kan ju svullna ben bero på att hästen har stått stilla för mycket och det har ju T helt klart gjort i och med regnet de sista dagarna. Han har mest stått inne i vindskyddet och ruggat trots att han har haft på sig regntäcke!!

Underlaget är ju under all kritik när det regnat mycket och T gillar inte att i leran  

På med utrustning och ut och rida och himmel så konstigt underlag det var!! IS ovanpå gruset på vägen och på vissa ställen GLASHALT!!! USCH OCH FY!! Jag travade där det gick och där jag upplevde att det var för isigt skrittade vi istället. T har ju en benägenhet att kasta sig åt sidan ibland om det dyker upp någonting läskigt vid vägkanten. Det känns INTE så säkert när det är blankis på vägen!! Han skötte sig dock bra idag som tur var  

   

Regnig och isigväg  

När jag sedan kom hem till stallet igen var det med skräckblandad förtjusning som jag hoppade av hästryggen....för att titta på bakbenen!! Och jo, svullnaden hade gått ner nästan helt  SÅ OTROLIGT SKÖNT  

Passade på att hjälpa T lite  mer på traven genom att linda bägge bakbenen med magnetpaddar som han fick ha på sig i några timmar under dagen  Mockade och fyllde på vatten och sedan gick jag hem då jag väntade besök av en barndomskompis  Alltid lika trevligt att träffas och fika och prata   

När hon åkte hem några timmar senare gick jag ut för att sanera bort snö från bron och badtunnan. Sedan hämtade jag några brädor som jag kapade till och kompletterade till lockat på badtunnan. Det har varit lite glest och i och med det så har det blivit vattensamlingar som har frysit och legat på presenningen och tyngt ner. Nu tog jag bort isen och la dit fler brädor och spände om presenningen och förhoppningsvis ska det funka  

Efter det hann jag chilla lite innan det blev dags att åka iväg och handla lite med mamma. Jag har handlat julklappar till T, mig själv och sedan lite annat smått och gott. Vi köper INTE julklappar till varandra utan det är bättre att köpa lite till sig själv...det man vill ha istället  Sist men inte minst handlade vi mat på Willys!!

Sedan hem och packa upp och iväg ner till stallet för att ta av T regntäcke och magnetpaddar. Benen såg jättebra ut och det kändes otroligt bra i hjärtat på mig  

Sedan har jag umgåts med ungdomarna under kvällen. Både Henrik och en kompis till honom och Fredrik och några av hans kompisar....tills det blev dags att hoppa i bädden och sova!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards