anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 5 december 2018

Av anaby - 5 december 2018 14:20

Det var väldigt skönt att "gå av" nattjobbet i måndagsmorse efter att ha jobbat 5 av 7 nätter förra veckan  

När jag vaknade vid lunchtid åkte jag iväg för att spå mig. Både intressant och rolig MEN man får ta det med en nypa salt...det som har hänt redan vet man ju att det stämmer men framtiden får man ju se OM något stämmer....det lär ju visa sig framöver  


Åkte sedan och hämtade upp pojkvännen på jobbet och vidare mot IKEA och deras julbord. Mycket vegetariskt och det gillar jag. Försöker att äta en hel del vegetariskt när jag kan och det finns möjlighet  Grönkål i olika valörer är en stor favorit och det är också väldigt nyttigt  


 


Sedan var det dags att handla julklappar till pojkvännens 9 barnbarn    Vi hade en lista till hjälp och till slut var allt handlat och klart så att säga  


Förbi hos Corinne och fixa henne och sedan hem till pojkvännen och "själv-dö" med en film i soffan och mysa  Sov som en sten den natten  


På tisdagmorgon hade det snöat!! Tjjjjooohhoooo!! Ska man säga äntligen.....eller vad heter det  

Förbi Corinne på hemvägen och sedan tillbaka på kvällen och kvällfodra. Sedan isäng och upp tidigt på onsdag och ta utsläppet.


Jag har som standard att ta en nutrilett med mig till stallet och äta upp när alla hästarna är ute.


 

Dryckeshållaren i bilen går att använda till annat är Cola   


 

Mockade och fixade allt kring foder och spån innan jag red.


Kan tillägga att jag har broddar på mig när jag går ut och in med hästarna.....för att slippa ramla eller bli släpad på snön/isen. Funkar jättebra  En billig livförsäkring eller ska jag säga "förhoppningsvis-slippa-bryta-arm eller ben-försäkring"  


 


Corinne har ju vilat i 3 veckor pga min eländiga förkylning så jag hade inga stora förhoppningar om att hon skulle gå att rida idag. Planen var mer att "rasta av" henne lite och sitta kvar i sadeln   Hon var helgalen till och från ridbanan men superfin och trevlig när vi hade travat i något varv  Så jag är nöjd med ridturen.


 


Idag var första gången...i nya stallet.... som hon stått stilla på gången så jag har kunnat borsta, rykta, ta på och av utrustning, borsta svansen och tränsa och ta på grimma.....utan att hon har stutsat från sida till sida. Känns skönt att hon lugnat ner sig och blivit mer "som vanligt"  


Då var det bara att skura boxen kvar!! Den ska vara skurad innan jul så jag tänkte passa på medans det är någon + grad ute så att det torkar snabbare inomhus. Har nyligen skurat väggen som Corinne backar emot och skiter mot. Det gjorde dagens skurning otroligt mycket lättare. Skönt när det är gjort  


 

CHECK PÅ DEN  


Bjuder på en liten film på renoveringen av sovrummet. Tapeterna är på plats och taket är målat. Bara golvet och listerna kvar och sedan kan vi flytta in     



 

Nu ska jag ta en dusch och sedan blir det middag. Sedan blir det att ladda för mer nattjobb. Har 2 nätter framför mig och är sedan nästan ledig i 1 vecka...som tur är......gillar INTE att inte vara långledig efter man jag har jobbat 5 nätter. Tungt att INTE få vettig återhämtning  


Ha en fortsatt fin kväll!!


Mvh A

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards