anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 16 januari 2019

Av anaby - 16 januari 2019 19:16

Fick några fina bilder när jag åkte hem från jobbet o stallet i början på veckan  Måste bege mig ut o fota med systemkameran snart     

 

Corinne är riden 3 ggr i veckan. I måndags var hon mer eller mindre galen    Blåste o snöade så det var nog en bidragande orsak.


Tänkte till lite o kom på att jag har ett magnet schabrak i källaren. Det funkade lugnande på Tabasco när han var som vildast.


Provade det på Fröken igår o fick en helt ny häst att rida    

 

Idag var hon också rätt lugn o fin❤️Dock - 18 så det blev en kortare ridtur. Sedan kom min veterinär på besök o vaccinerade henne  Så nu blir det vila tills på måndag för henne.


Igår hade vi lite terapi i form av att modifiera om en kylbox till en vattenbalja      Tog ett liggunderlag som vi först limmade dit o sedan tejpade så att det skulle sitta ordentligt. Hoppas att det ska funka bättre än nuvarande vattenbalja som man får slå ur isen på varje dag... Är lite less på det     Är van att ha en Termobar som är eluppvärmd så man slipper isen. Men det går tyvärr inte att använda en sån i det hör stallet då det inte finns någon el ut till hagarna.


- 23 grader imorse när jag åkte från pojkvännen  Och - 18 grader i stallet     Liiiite varmare  


Jag har fortsatt med lastning-simulatorn o det har funkat riktigt bra  Blir att fortsätta på fredag  

Nu väntar 2 nätter av nattjobb o sedan är jag ledig i nästan 1 vecka    

 

Ha en fortsatt fin dag o kram på er  

 

             

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards