anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Inlägg publicerade under kategorin Mugg 2012

Av anaby - 11 augusti 2012 10:37

Har sovit gott inatt efter värktabletter och magnetbehandling igår ikväll Jag är rätt så stel i nacken idag vilket var helt väntat med tanke på att jag krattat så mycket igår  Och självklart var det helt och hållet mitt eget fel  Har varit ner till stallet för att fixa med T  Muggen ser riktigt bra ut nu!! Fick Hibitanekräm och flybootsen på sig och sedan sitt kraftfoder med medikament. Mockade och fyllde på nytt vatten. Dock inget hö...inget regn i sikte och då får T nöja sig med gräs  Han har nämligen fått en rejäl "hö-mage" nu när han vilat och dessutom fått kraftfoder  Räknar dock med att den ska försvinna nu när vi sätter igång med ridningen igen  

När T var klar satte jag igång och kratta på åkern. Gjorde en kompromiss med mig själv idag  Jag krattade klart ALLT som skulle krattas och mockar hagen imorgon....kändes skönt när allt var klart kan jag säga  



Sista långsidan krattad och klar  Spåret är det gröna till vänster. Sedan har jag krattat bort ganska mycket på innersidan så att jag kan lägga ut några kavalettibommar där. Tror att det blir jättebra  


 


I svängen mot kortsidan. Här ser man verkligen väldigt bra VART spåret är  


När själva spåret efter 4-kanten var klar tog jag tag i volten. Den är ganska stor men känns helt perfekt storlek för oss  


 


Det är lätt att kratta när man ser det "gröna spåret"....bara att följa den gröna färgen så att säga  


 


Nu är krattningen på åkern klar för i sommar!! Och det är bara att börja rida där   TJJJOOOHHOOO!!!!


Idag har jag också betalt de sista fakturorna på utrustning som jag har fått hem. Känns bra att göra sig "skuldfri"  Tycker att det är perfekt med faktura från Klarna då man har 2 veckor på sig att betala. Blir dessutom billigare motför att ta via postförskott konstigt nog!!! Det enda som jag väntar på att få hem nu är de bruna fluffiga framskydden. Annars har jag betalt allt som ska betalas och det känns fantastiskt bra  

Det enda som jag planerat att beställa nu är från Börjes i september. Det blir i princip "bara" sånt som behövs sk. nyttosaker...inget schabrak, grimma, träns, täcke eller dylikt. Känns skönt att få en liten beställning därifrån för en gångs skull  



Nej, nu måste jag försöka chilla lite och sedan sätta igång och städa på altanen   

Ha en fortsatt jättebra lördag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 10 augusti 2012 21:30






 
  








 
 




  





 

T stog uppe vid huset vid 21.00-tiden och väntade på mig  Då han har haft på sig flybootsen


 


idag gick det fort att tvätta då det endast var karleden som behövde lite uppfräschning. Sedan smorde jag på några få ställen. Det är lite kvar i karlederna och på några andra små ställen. Det verkar fungera väldigt bra att smörja med Hibitanekrämen på dagen och sedan muggsalva till natten   Snart är detta över!!! Känns fantastiskt bra  

Nu ska jag ta mig 1 glas vin och lägga mig i planläge igen. Denna gång med magnetplattan på ryggen 


 

Måste säga att den fungerar fantastiskt bra mot min värk  

Sov gott och ha de jättebra så länge!!
Mvh anaby  



Av anaby - 10 augusti 2012 16:00

Sov riktigt bra även inatt!! Gillar när man får en bra nattsömn...då orkar man med nästa dag så mycket bättre  

Såg klart på OS-hoppningarna idag. Hann inte med att se på omhoppningen mellan Cian och Gerco igår. Måste säga att jag gillar Gercos häst London MER OCH MER!! Mycket trevlig häst  Den kommer vi att få se mer av!!!

Sedan blev det Ernst och Hawaii Five-O innan jag gick ut för att rida på T. Började med att tvätta muggen och smörja in med Hibitane. Sedan hämtade jag resten av utrustningen. Då hann Hibitanekrämen dra in lite i huden  

På med all utrustning och sedan var vi iväg!! Idag provade jag att rida till kyrkan. Jag har INTE gjort det tidigare när det går hästar i hagarna på bägge sidor av vägen  T är nämligen lite si och så när det kommer en häst galopperande eller om de går i hagen bredvid oss när vi skrittar på vägen. Han har både stegrat och lekt rodeo tidigare  Dock har han ju lugnat ner sig rejält det senaste året så det kändes väl som om det var dags att "prova & se" vad som händer   2 av hästarna i sommarhagen gick precis bredvid staketet och betade...och de andra ponnyerna var en bit bort. Härligt INTE hästar nära på bägge sidor!! Kändes som om "uppdraget" förmodligen skulle kunna lyckas  En av hästarna började gå efter oss och då blev T lite "taktig"...löste det med att gå över till andra sida....då stannade hästen och T skrittade igen  Tänk så enkel lösning!!! Resten av ridturen gick fina fisken  Jag fick gå på honom rejält då han ska titta på så mycket efter vägen   Det var ett tag sedan vi red där nu. Dock var det MÅNGA cyklister ute idag....de kom både bakom och mot oss men T skötte sig fina fisken  Han lyssnar med öronen när han hör att de kommer och sedan skrittar han lugnt vidare...UNDERBARA HÄST!!

När vi nästan var framme vid kyrkan blev det tvärstopp?? Det var nämligen STORA blåklockor vid vägkanten istället för VITA blommor som T är van vid  Han tyckte nog att de hade fel färg  

Det kom 2 kvinnor och gick från andra hållet och när de hade gått förbi oss...tittade T bakåt på mig och sedan "tassade" han förbi blåklockorna på sneden....och fortsatte att skritta helt lugnt när vi var förbi  



Enligt T var det HÖG läskighetsfaktor på blåklockor  


   


Men jag fick honom att stå stilla en stund bredvid dem så att jag kunde ta kort  Så helt omöjlig är han inte!!


Skrittade sedan hem igen.



Vad säger du matte???


   

Ok, ska vi gå hem...det gör vi!!!



Inga hästar betade bredvid vägen så T skrittade på helt lugnt ända hem  

När vi kom hem blev det mer Hibitanekräm och flybootsen. Flugmask och Ultra Shield. Det var ganska mycket flugor och andra flygfän ute idag  Medans T åt sitt kraftfoder passade jag på att byta vatten i både paddock och hage. Sedan svidade jag om och gick ner på åkern för att kratta bort det klippta gräset från spåret.

Planen var att kratta så länge jag orkade idag.....max 1 timme pga mina axlar. Men det blev 1,5 timmar!! Jag krattade runt HELA åkern idag!! Känns skönt att ha det värsta gjort nu  Ska se hur kroppen känns imorgon om jag krattar upp resten av 4-kantspåret då. Och sedan tar volten på söndag. Tror att det blir lagom mycket för min krassliga kropp att göra i "kratt-form" under helgen  

Så här blev det i allafall idag:


 


Det som är bra med "spåret" som även syns här är att det är GRÖNT och lätt att hitta igen när man krattar  Har även krattat ca 1 meter på insidan OM jag skulle vilja göra ett "spår" till innanför. Man vet ju aldrig  


 


Syns lite bättre här på en av långsidorna  Gräset får ligga kvar då vi inte tar bort det. Det är pga det som jag vill kratta bort allt gräs från spåret och där jag rider...känns vanskligt att rida på gräs som blivit blött av regn. Hög halkfaktor enligt mig  Det görs bara 1 gång per så det känns helt ok  Jag vill ju gärna ha någon stans att rida också  

Nu ska jag inta värktabletter och chilla i soffan tills det blir middag...resterna från älgköttsoppan  Det kan nog inte bli så mycket bättre idag!!!

Ikväll hade jag tänkt att unna mig själv en spa-kväll. Det blev ju liksom aldrig av i tisdags när Hovis kom  Jag fick ju skynda mig iväg efter "bara" en halvtimme  Ska inte klaga alls då jag var glad och tacksam att Hovis kom men jag vill gärna ha min "spa-kväll" också!!!

Så ikväll ska jag ta mig en lång varm dusch....hårinpackning....fotbad....måla naglarna..ÄNTLIGEN!!! Dricka lite vin och äta tunnbrödsmörgås med rökt gädda   Och se på TV!!! WOW....vad jag kommer att må bra  

Nej, gott folk!! Nu är det planläge som gäller för mig och min kropp ett tag  

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  



Av anaby - 9 augusti 2012 21:17

Jag åkte iväg till Coop under em för att hämta ut 1 eller 2 paket. Jag VET att jag har hämtat ut 1 paket och trodde att jag hade hämtat ut det sista. Men så fick jag en påminnelse via SMS och blev då osäker?? Kom dit och sa som det var att 1 paket var jag säker på att jag redan hämtat ut och att jag fått en påminnelse på det andra. Mycket riktigt hade jag hämtat ut 1 av dem. Det andra stog det i datorn att det FANNS i butiken men de hittade det INTE?? Tjejen var snäll och ringde till Supporten och där kunde de se VEM paketet var ifrån. Den infon får nämligen INTE jag via SMS....då inser jag att jag redan hämtat ut det paket också!!! Frågade VARFÖR man får ett SMS (bara för någon dag sedan) om man redan hämtat ut paketet för flera dagar sedan?? Då har personalen inte gjort klart allt kring paketet och då "tror" datorn att det finns kvar i butiken. Har nämligen hänt flera ggr tidigare  Nu tänker jag "radera" SMS när jag hämtat ut paketet. Så får jag en påminnelse VET jag att jag redan har hämtat ut RÄTT paket!! Vilket öde och tjafs för att hämta ut ett paket  

Köpte allafall det jag skulle ha i matväg på Coop och sedan åkte jag hem och hann se klart det sista av dressyren på OS!!! Måste säga att det är många ekipage som är otroligt duktiga!!! Men jag fastnade nog lite extra för Charlotte och Valegro  Dels pga att hon rider så otroligt mjukt och hästen verkligen lyder minsta vink  Stor WOW-faktor på det!! Sedan gillar jag verkligen att hon rider med hjälm  Kanske hon som yngre förebild kan få andra dressyrryttare att använda hjälm...allafall de yngre  

Sedan var det dags för älgköttsoppa till middag....himmel så gott det var  

Jag har också varit och hämtat ut ett annat paket....sedan har jag bara 1 paket kvar att hämta ut innan "köpstoppet" har slagit till  Och hämtat en Tupp-produkt som jag beställt sedan tidigare under sommaren...pasta-maker....man kokar pasta i micron med den.  Ska bli intressant att prova den  Köpte tidigare under sommaren en "omelett-maker" ...superenkelt att göra omelett i micron nu  Jag har använt det väldigt mycket sedan jag köpte den i mitten juni  

När jag kom hem igen stog T uppe vid huset. Så jag passade på att göra klart allt med T på en gång. Så fort jag tände lampan i garaget kom han till ytterdörren  Stog helt stilla tills jag är klar och väntar bara på att få kraftfoder. Det blir mindre och mindre att smörja för varje dag...ME LIKE!!!

Nu chillar jag framför TV och ser på CSI. Ska snart hämta 1 tekopp och 1 vinglas  Sedan blir det att se inspelningen på Ernst från tidigare ikväll  

Ha en jättebra fortsatt torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 9 augusti 2012 13:33

Jag sov verkligen som en stock inatt  Har nog sovit 10 timmar!!!! Var lite seg på morgonen men började se på hästthoppningen och OS från igår. Tyvärr rev "min" favorit Nick Skelton 1 hinder och blev 5:a. En jättefin och trevlig ritt som vanligt men en aning för mycket gas mot ett räcke....I mitt tycke är han i allafall en av de bästa  

Sedan var det dags att rida T   Underbart snäll häst att hantera...står som ett ljus tills jag är klar med ALLT  

Idag var det mycket trevligt att gå på åkern...då pappa har betesputsat där jag brukar gå ner och sitta upp på hinken  Både T och jag slapp bli blöta och full i gräsfrön för första gången på evigheter  

Det märktes att T har skor på sig nu. Han går på i skritten på ett helt annat sätt och det är knappt någon snubbel alls  Om jag inte minns helt fel blev det 2 snubblingar i början sedan skrittade han på bra. Det går ju att gå på honom på ett helt annat sätt nu när han inte behöver känna stenarna på vägen. Så för vår del var det ett stort + med skor igen  

Var så klart tvungen att "prova" trava lite  Kunde INTE hålla mig!! Och vilken skillnad det var  Ingen spänning och han var inte heller låg i bakdelen som han var innan skoning. KÄNNS OTROLIGT SKÖNT!!!

Vi skrittade än en gång ner till älven.


   

Jag tänkte jag ska filma dessa 2 åkrar framöver så att ni får se hur OTROLIGT stora de verkligen är!!!

"Mamma Mu" kom ju på besök igår kväll och då visade jag de här korten för honom. Han sa att det kommer mycket sån här "rödklöver" när man INTE gödslar åkern. Just den här klövern är INTE bra för korna heller!!! Och att slå den och göra balar är visst ett rent he.vete  Det är så grovt att det känns som om man kör på taggtråd enligt honom. Undrar vad de har tänkt göra med de här 2 åkrarna?? Går ju knappast att sälja som djurfoder i allafall  

Strax innan vi svängde in på sista åkern på väg kom en cyklist och skulle köra om oss. Jag hörde lite harkel och host bakom oss och T uppmärksammade cykeln direkt!! Då hör jag hur hon ropar om hon kan cykla förbi oss?? Jo, sa jag det är inga problem han uppmärksammade dig när du hostade. Då berättade hon att hon är JÄTTERÄDD för hästar och vill gärna INTE att de ska bli rädda när hon cyklar förbi. T var lugn som en filbunke när hon åkte förbi  Tänk om fler tänkte till lite mer när de kommer cyklande bakifrån!! Hon tänkte mest på sig själv men så klart även på hästen. Jag brukar göra så att när jag "hör" att det kommer en cyklist bakom oss tar jag i innetygeln för att få ut T:s huvud lite så att han SER cykeln. Då ser jag direkt på hans öron om han har uppmärksammat cyklisten eller inte. Då är det helt lugnt och han bryr sig inte ett dugg!! Hinner han INTE med att höra eller se och de kör fort förbi kan han faktiskt "hoppa till" lite...Men annars brukar han sköt sig väldigt bra  

När vi sedan svängde in på pappas åker ringde mobilen och T stannar direkt!!! HELT OTROLIGT!!! Zimé min förra häst var helt suverän...så fort mobilen ringde stannade hon och stog stilla tills jag pratat klart  Nu har T börjat göra precis likadant  Han stog lugn som en filbunke tills jag pratat klart Det är såna här små detaljer som man uppskattar så otroligt mycket...UNDERBARA HÄST  

När vi landat hemma står T så klart helt stilla tills jag är klar med allt. Tja, vad ska jag säga....jag har en mycket trevlig häst  

När vi gick från åkern passade jag på att öppna upp ordentligt till ingången då pappa skulle betesputsa lite mer där inne...för att jag ska kunna rida där inne.  Ställde också bort uppsittningshinken under tråden så att den inte var ivägen. När vi kommit upp till paddocken visade det sig att han som "arrenderar" åkern och får "bidrag" för den... hade tänkt betesputsa själv där inne. Smart drag av mig att underlätta så att han kom in dit  Kändes även bra för mig att pappa slipper "göra jobbet" någon annan SKA göra  

Smorde in muggen med Hibitane innan ridturen och efter. Sedan fick T på sig flybootsen för att förhoppningsvis hålla dammet och jorden borta ett tag i allafall. Tror att det sista av muggen kommer att försvinna när "röten" är slut om några veckor. Det är svårt när det är rötmånad att få någonting att läka....Är glad att det ser så här pass bra ut som det gör idag!! Är inte mycket kvar som ska bort nu. På det "andra" benet är det i princip ingenting kvar...några små krustor som håller på att försvinna. Och på det "värre" benet är det i karleden och lite, lite upp mot kotan och lite, lite ner mot kronranden. Imorse var det väldigt lite men jag vet också att OM jag INTE fortsätter att tvätta, smörja och hålla rent kommer det att sprida sig  Så det gäller att hålla ut nu tills rötmånaden är slut!! Då kommer det att läka ihop  Så jag biter ihop och kämpar vidare!!!

När jag landade inne här hemma visade det sig att jag hade hela 10 min tillgodo innan Patrik skulle rida sin dressyrritt  Helt otippat men väldigt trevligt!! Så nu har jag sett dem live  

Snart ska jag åka iväg och hämta ut ett paket på Coop och sedan köpa grönsaker till älgköttsoppan som vi ska äta till middag idag  

Det känns som om det blir en riktigt bra dag idag!!!

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 8 augusti 2012 21:53

Jag sov ju inte så många timmar inatt...kring 4 timmar....så jag somnade faktiskt 3 ggr i bussen på väg till Nolia  

Jag har mest handlat korvar idag....det blev älgkorv, renkorv, vildsvinskorv och vitlökskorv. Sedan 3 medwurstar...2 peppar och 1 med örter. Jag hittade även väldigt MYCKET lakrits till L-O  Några kokböcker....3 för 100 kr!!! Bla "Halv 8 hos mig"!!! Sedan köpte jag "mockarhandskar" till mig själv. Jag är så otroligt dålig på att använda handskar när jag mockar även om det är -15-20 grader ute på vintern  Det är INTE så nyttigt för händerna kan jag säga....de blir otroligt torra=INTE ALLS BRA!!! Nu hittade jag jättefina handskar till bra pris. Ett par tunnare handskar för 10 kr och ett par tunna vinterhandskar för 20 kr   Träffade en trevlig karl från Svealands försäkringsbolag som ville kolla om de har bättre försäkring än Agria för T. De ska ringa upp så ska vi se vad den försäkringen landar på. Har INGA planer på att byta i nuläget men det kan vara bra att höra sig för lite om PRIS och lite villkor  Antigen inser man att man faktiskt har en BRA försäkring eller så inser man att man kanske ska byta  

Var hemma ca 19.30 och var rätt så sliten. Blev lite ledsen när jag var så trött annars hade det varit perfekt att ta en ridtur men orken fanns bara inte....kändes som om jag skulle ha kunnat gå och lägga mig direkt jag kom innanför dörren  Piggnade dock till när min man hade köpt godis till mig  Härligt när man "tänker på varandra" och köper till varandra utan att man vet om det  Vi känner varandra väldigt bra efter "snart" 22 år tillsammans  

Jag behövde lite tid att chilla innan jag gick ut och fixade med T. Hann med att läsa om hur det gått för Roffe och gänget i OS. Verkligen jättetråkigt med Casall men samtidigt så tycker jag att det är viktigt att påpeka att MAN MÅSTE TÄNKA PÅ HÄSTEN I FÖRSTA HAND!!!

Roffe gjorde helt rätt i mina ögon och jag tycker att han ska ha MYCKET heder för det. Så tråkigt att missa ett OS som man jobbat senaste året för att kunna ställa upp i och sedan trampar hästen sig där han aldrig brukar trampa sig  Men suck!!! Nu håller vi tummarna för ett snabbt tillfrisknande!! Jag har sett både Henriks och Jens ritter och tycker att det var helt ok  Svår och stor bana...några missförstånd men i det stora hela MYCKET bra ritter!! Nu gäller det bara att "ladda om" och satsa på EM nästa år istället  

Sedan ut till T som stog "giv akt" och väntade utanför garaget  Har inte sett honom på hela dagen förutom när jag väckte upp "Herr´n" tidigt imorse  Han är lika nöjd och glad att se mig ändå  Stog som ett ljus tills jag var klar...sedan blev det kraftfoder och medikament som belöning  

Imorgon blir det en ridtur med skor för första gången sedan majmånad  Under em ska pappa betesputsa på åkern DÄR jag brukar rida. Han har redan betesputsat runt spåret som är efter hela åkern. Men för att jag ska kunna rida på ett någorlunda vettigt sätt...vill jag gärna ha putsat efter 4-kantsspåret och på volten där jag brukar trava också. Det ska vi fixa imorgon efter jag har ridit. Sedan måste gräset torka i några dagar innan jag kan kratta bort det från spåret. Blir fina fisken i slutändan 

Nu sitter vi och väntar på att "Mamma Mu" ska komma på besök. Grabbarna ska fiska och basta och röka kött och fisk i några dagar nu  Ska bli intressant att smaka på egenhändigt rökt fisk sedan!! Det är så otroligt gott på en tunnbrödsmörgås  

Jag svarar på era trevliga kommentarer imorgon   Är lite för trött just nu  

Nej, gott folk!! Nu ska jag chilla i soffan tills mina ögon vill titta på insidan av ögonlocken  

Sov gott och chilla lugnt!!
Mvh anaby  

Av anaby - 8 augusti 2012 06:19

Jag har sovit som en sten inatt...vaknade 5 min innan väckarklockan ringde kl.05.00  Snoozade 1 gång och sedan steg jag upp. För att spara lite tid tog jag bilen ner till stallet. När jag svängde in vid hagen låg T ner och tittade på mig precis som om han sa:


 


Du måste skämta!! Tror du att jag tänker stiga upp NU qvinna?????


 


T.o.m hans hagkompis låg och sov i godan ro  Och så kommer jag och stör...Hi hi!! Både jag och T är VÄLDIGT trötta på morgonen  ....sådan matte sådan häst  När han väl kom på benen gick det snabbt att bli färdig 

Nu är jag duschad och klar att åka iväg till Noliamässan i Piteå...och ska strax gå över till "taxin" så att vi får åka iväg till bussen!!

Ha en fortsatt jättebra onsdag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 7 augusti 2012 21:02

Jag hade satt mig "färdig & klar" framför datorn för att se våra svenska dressyrryttare. Nyduschad...med hårinpackning i håret...fotbad....rökt älgkött på en tallrik....sura remmar....ett gäng nektariner på ett fat....och en stor mugg med te och hemgjort gransirap till  Hann se Minna sedan ringde Hovis för att höra om han kunde komma och sko vid 14.00-tiden?? Klockan var ca 12.30 Ringde till Anna för att höra om hon hade möjlighet att komma till stallet?? Japp!! Det gick bra. Ringde till Hovis för att meddela honom att allt var ok. SMS sedan skostorleken på Annas hästar så att han kunde köpa skor med sig. Pust!! Hann se Tinne emellan och sedan var det bara att skölja bort hårinpackningen och svida om till hästkläder  Ska tillägga säga att det var VERKLIGEN JÄTTEBRA att vi fick hästarna skodda idag Är otroligt tacksam att Hovis hade både tid och ork att komma idag   Jag trodde aldrig att Hovis skulle vara i sånt skick att han kunde sko idag då han var rejält risig i söndags när jag pratade med honom i telefonen...

Tog in T ca 45 min innan så han fick torka upp lite innan skoningen. Idag skötte han sig riktigt bra!!! Hovis provade en NY variant....han verkade alla hovar innan han började sätta på skorna. Det visade sig vara riktigt lyckat!! T stog mer eller mindre som ett ljus idag  På sista framhoven var han lite less men endast lite  Både jag och Hovis var mer än nöjda!!! Blir att köra samma sak nästa gång så får vi se om det funkar lika bra då  

Det visade sig även att jag har haft rätt i att han har spänt sig lite bak...han var väldigt tunn i sulan så att sätta på skor var välbehövligt!! Det är ju både en stor och tung häst...som nöter sina hovar mer än normal hästen så att säga. Är både nöjd och glad att jag tog beslutet att sko honom igen  

Sedan var det bara att ta sig hem igen!! När jag kom hem var svärmor och svärfar på besök och på väg att åka hem. Det gick ju inte för sig  Så jag bjöd in dem på middag istället. De stannade kvar ända till 20.00 så nu har vi umgåts en hel del under em och kväll Gick ner till stallet direkt de hade åkt för att fixa klart med T. Har lindat benen nu ikväll. Jag ska nämligen åka på en bussresa till Nolia imorgon. Vi åker till bussen kl.06.30 så jag får nog stiga upp strax efter 05.00 för att hinna med T, äta frukost och ta en dusch innan det är dags att åka. Tänkte vara lite smart och göra det lätt för mig så att jag inte behöver tvätta och dola på så mycket på morgonkvisten  

Har sedan förberett allt för morgonen.....satt igång en tvättmaskin...diskmaskinen....gjort iordning kläder för imorgon så att jag inte behöver "tänka" så mycket efter jag har duschat  Är nog en fördel då jag är så trött på morgonqvisten  

Jag har ju tyvärr inte alls hunnit med det jag har tänkt idag  ...men trevligt har jag haft och tacksam är jag över att T är skodd  Imorgon är en ny dag!!!

Just nu sitter jag och tittar igenom hästhoppningen som jag spelat in igår. Måste nämligen spela in hästhoppning imorgon när jag är borta!!! Blir spännande att komma hem och få höra hur det har gått för våra svenskar  

Nu ska jag chilla lite framför TV innan det blir bädden för mig i rimlig tid ikväll...hade jag tänkt...får se hur det blir med det...  

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards