anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Inlägg publicerade under kategorin Distriktsträff 2014 på Garpenbergs Herrgård

Av anaby - 7 april 2014 19:27

Söndag 30/3:

Inatt fick vi sova 1 timme kortare pga att klockan skulle ställas om till sommartid  Jag vaknade innan väckarklockan skulle ringa och passade på att ta mig en dusch innan frukost. Sedan gick vi till Herrgården för att äta kl.08.00 idag

Genvägen på plattorna istället för att gå på vägen som blev längre

Ingången till Herrgården.

Här finns t.o.m en kristallkrona i träden

Den här byggnaden står till höger om Herrgården.

Den här står till vänster om Herrgården.

Den här blomkrukan var grymt stor!! Jag mätade och den går under armhålan på mig och det innebär en maxad D-ponny i höjd!!! Den fanns 2 st ...en på varje sida av trappen.

Träden och kristallkronan. Det brukar vara populärt att gifta sig under kristallkronan under träden. Vi fick se bilder på det under helgen

En lite fors i närheten av Herrgården.

Efter frukost blev det mer diskussioner och förslag för oss.

Och sedan fika.....och mer diskussioner.

Sedan blev det 2-rätters lunch.

Nu kom jag ihåg att fota förrätten

Fisk till lunch är bra för magen

Så här såg det ut i några av de andra rummen som vi satt i när vi hade diskussionerna.

Annorlunda och speciellt inrett!!

Kl.13.00 var det dags för Årsmöte. Jag sitter kvar 1 år till i styrelsen men det blev ca hälften av alla som blev utbytta. Bla fick vi en ny ordförande!!

När årsmöte var slut var det bara för oss att ta väskorna och hoppa in i en bil och åka iväg till tågstationen på en gång för att inte missa tåget till Arlanda!! Alla som skulle åka tåg vidare eller flyg tog samma tåg.

Så var vi på väg hem med nya ideer och intryck från en hel helg med likasinnade tjejer

Helt fantastiskt!!!

När vi kom fram till Arlanda sammanstrålade vi med skåningarna och åt middag med dem på MacDonalds

Det blev en kycklingsallad för min del

Sedan packade vi in alla krämiga burkar i min väska och checkade in bagaget...tog oss genom säkerhetskontrollen utan problme.... innan vi gick vidare till Skåningarnas gate för att vänta på deras flyg som avgick först.

När vi sagt hejdå och vinkat av dem var det Tias flyg som var på tur. Och sedan gick jag vidare till min gate. Självklart var mitt flyg försenat...men slutligen landade jag hemma igen kl.00.15 och låg i sängen kl.00.40 efter nästan 3 dygn borta!

Helgen har varit väldigt bra och jag är jätteglad att jag åkte ner och träffade alla och lärde känna en hel del nya männniskor också!! Nu är det bara att jobba vidare med alla tips och ideer vi har fått med oss hem och hoppas att vår förening kommer att växa med både medlemmar och aktiviteter framöver

Med att säga: Borta bra men hemma bäst avslutar jag det här inlägget!!

Det var otroligt skönt att komma hem och lägga sig i sin egen säng och sova

Over and out!

Av anaby - 7 april 2014 19:00

Lördag 29/3:

Jag tror att varken jag eller Tia trodde att det var sant när väckarklockan ringde 06.40....kändes som man knappt fick upp ögonen  Men vi var på plats ca 07.10 för att avnjuta frukostbuffén

Jag har svårt att äta så mycket på morgonen så det blir mest flytande för mig  Det som inte kom med på bild var en stor temugg också med honung  Nu blev det lite mingel igen och lära känna de andra.

Här åt vi frukost!!!

Och sedan var vi på plats för att jobba under helgen på 3:e våningen. Vi gick igenom hemsidan, ekonomi och sedan fick vi sätta oss i grupper om 3-4 st och diskutera igenom frågor som gällde alla distrikten. Det som jag upplevde var ett genomgående problem för ALLA distrikt var att det är SVÅRT att få folk att jobba ideellt och att trots att det finns aktiviteter så anmäler sig inte folk utan man får istället ställa in aktiviterna  Vem man än frågade så fick man samma svar. Det känns VÄLDIGT tråkigt känner jag  Det kommer att vara svårt att "hålla liv i" en förening om medlemmarna INTE vill hjälpa till och jobba och driva den....det är bara att se vad som händer framöver med vår förening!! Innan lunchen blev det en fikarast också. Och sedan blev det 2-rätters middag

Lasange till lunch!! Glömde bort att ta en bild på förrätten och kommer inte ihåg vad det var

Lunchrummet!!!

Sedan iväg och fortsätta diskussionerna och strax för em fikat dök Sven Lindblom upp för att ha en föreläsning för oss i Förbundet  Han hade även med sig en del produkter till försäljning och både jag och Tia shoppade så klart!!

Jag köpte det här:

Tur att de tog kort

Jag filmade hela Svens föreläsning för att få med allt och kunna sitta och titta på det igen. Det är så mycket man glömmer bort och då kan det vara bra att bli påmind och kunna lyssna på det igen. Vi fick även några blad med info inför föreläsningen. Både jag och Tia var väldigt nöjd med föreläsningen  Jag fick överta kontakten med Sven och ringa och boka in tiden med honom. Så det var jag som "tog hand om" honom och Inger när de kom  Det är mycket trevliga människor bägge 2

När Sven och Inger åkt blev det lite tid över för att gå på en promenad i naturen. Jag och Tia slog följe med några tjejer från Skåne...så klart...att de skulle bo så långt borta från oss i Norr

Solnedgång.

En sandstrand....

...en lång väg....

....någon typ av damm från förr!!!

Det här har jag ingen aning om vad det var??

En bro över till en ö där vi hittade lite av varje

En totempåle vid en eldstad...

Gissa vad det här är??

Jo, en bowlingbana från förr!!!

Den är ganska stor och lång!!!

Bron som vi gick över...det var en del hål på den...så man fick gå på egen risk  Men det gick bra!!

Sedan var det än en gång 3-rätters middag på Herrgården!!!

Middagsrummet!!!

Har tyvärr inga bilder på någon middagsrätt...min mobil är ju "halv-antik" och kan inte ta kort i mörker  Men jag kan säga att maten var otroligt god  Man fick köpa till alkohol till maten om man ville. Men med tanke på att jag shoppade ganska mycket av Sven valde både jag och Tia att dricka loka istället

När middagen var avklarad gick vi en våning upp med Skåningarna och drack te och minglade. Det var otroligt skönt för mina öron att få lite lugn och ro ett tag. Det blir ju hel del liv och volym när man är 20 st som pratar om allt möjligt i ett litet rum  Sedan gick vi tillbaka till vårt rum för att sova och vi var än en gång väldigt trötta och somnade nästa direkt vi la oss!!

GOD NATT!!

Av anaby - 7 april 2014 18:21

Jag känner att jag nog ska dela upp det här i flera delar annars orkar ni aldrig läsa om det

Jag börjar med fredag 28/3:

Väckarklockan ringde 03.45 och det var tungt att stiga upp efter drygt 3 timmars sömn kan jag säga   Det gick ganska fort och då fick jag även tillfälle att "kolla igenom" T innan jag åkte iväg...det kändes bra  Sedan hem för att duscha och ringa pappa som skulle skjutsa mig till flyget. Han kom förbi 05.10 och jag landade på flygplatsen strax före 05.30 ca 1 timme före avgång. Jag hade redan checkat in via mail och dragit ut biljetten på skrivaren. Så det var bara bagaget som skulle checkas in den här gången. Och kors i taket så hade jag INGEN vätska eller kräm i handbagaget den här gången  Allt sånt fanns i bagaget jag checkat in!! Tur att man lär sig av sina misstag  Istället hade jag mobil, padda, laddkablar och viktiga papper i ryggsäcken. Fick ta ut all elektronik och lägga på bandet vid säkerhetskontrollen. Sedan var det bara att sitta och vänta tills det var dags att kliva ombord på planet som skulle gå 06.35 Bättre att vara i tid och kunna sitta i lugn och ro än att stressa och vara halvhysterisk vid avgång!!!

När jag landat på Arlanda och hämtat ut väska satte jag mig för att vänta på Tia mitt resesällskap. Det tog nog ca 15 min sedan dök hon upp. Jag åkte med SAS och fick frukost på planet och kunde checka in väska GRATIS!! Medans Tia som åkte med Norweigan INTE fick frukost och skulle få betala 160 kr för att checka in en väska.....dessutom var hennes resa 200 kr dyrare än min  Så visst skiljer det en hel del på flygbolagen!!

Då Tia var jättehungrig letade vi upp ett ställde där hon kunde köpa sig frukost medans jag nöjde mig med en loka.

Sedan köpte vi frosen joghurt som var otroligt god

Jag tog blåbär och aprikossmak på min joghurt. Man fick blanda fritt själv!! Sedan fick man ta på ALLT man ville ha på så jag tog lite av varje...supergott var det och välbehövligt för oss som åkt långt

Efter att ha gått och kollat in de flesta butikerna på Arlanda blev det dags för lunch.

Det blev en köttbit och potatisgratäng för mig men balsamicosås som var fantasiskt god

Sedan var det dags att gå och köpa tågbiljett och meddela de andra vilken tid vi skulle komma fram till Hedemora tågstation så de kunde hämta upp oss. Det visade sig bara finnas några få biljetter kvar!! Så det var tur att vi gick och köpte biljetten när vi gjorde!! Ibland har man tur minsann

Efter lite mer koll av butiker gick vi och köpte en macka och loka som vi tog med på tåget och en glas att äta direkt!!! Middagen skulle inte serveras förrän 20.00 så då kändes det bra med en macka på vägen för att orka med  Efter mycket om och men hittade vi fram till tågstationen...inte lätt när man är norrlänning och förvirrad

Vi satt och väntade på tåget långt innan avgång och sedan tog det ca 1,5 timmar innan vi landade på Hedemora tågstation och då var vår skjuts redan på plats  Det skulle visa sig att vi hade haft tur med tåget så att säga!! 4 st tjejer satt fast i ett tåg i 4 timmar pga elfel!!! Och kom inte fram förrän kl.22.00 på kvällen!! Gissa om vi var glada att det inte var vi med tanke på hur tidigt vi hade stigit upp på morgonen och eftersom vi hade flygit hit.

Vi installerade oss på vårt rum på Garpenbergs Herrgård. Vi bodde inte i själva Herrgården utan i en byggnad ca 200 meter bort. Rummet var jättefint och både jag och Tia var nöjda

I det gula huset bodde vi!!

Jättefint och mysigt rum fick vi

Alldelens bredvid fanns ett stall som var ombyggt från en gammal brandstation!! Där bodde en gammal dansk ridponny på 25 år och en Welsh cob(längst fram i bild). Jag och Tia pratade lite med husse

Inte alla stall som har en kristallkrona minsann

Så här såg själva Garpenbergs Herrgård ut!! Otroligt fint ställe

Jag och Tia la oss på sängarna och "själv-dog" en stund innan vi gick över till Herrgården för att äta middag. Vi  var 21 st som fick 3-rätters middag och en var jättegod!!! Sedan gick vi upp på övervåningen för att dricka lite te och mingla innan det var dags att "hoppa i bädden" en del andra satt uppe och drack lite vin men jag och Tia var mer död än levande och valde att gå och lägga oss istället. Det var nämligen frukost kl.07.00  Tidigt för en "nattskata" att stiga upp

God natt!!

Mvh anaby

Välkommen till mig! Jag bloggar mest om mig själv & vad som händer i mitt liv, hästen & fotografering som blivit en ny hobby för mig:D Kan bli lite annat också emellanåt ;) Jag är en kvinna på 40 + som börjat ett nytt liv efter min skilsmässa våren 2015.

VEM LÄNGTAR TILL VÅR & SOMMAR?
 JAG!!!
 Nej inte jag....jag gillar snö & vinter!!