anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Gjort lite av varje idag;)

Av anaby - 5 augusti 2011 18:44

Det har regnat en hel del idag...så jag beslutade mig för att T fick vila 

Jag har istället varit och handlat kardborre till benskydden. Ska sätta mig imorgon och se OM det går att sy fast dem på ett vettigt sätt...så att de passar 

Hämtade även ut ett paket från Tradera med ett par otroligt snygga mörkbruna shortchaps  Riktigt höga var de också!! ME LIKE 

Märket heter Sarm Hippique och kommer från Italien Kostar mycket pengar men jag ropade in dem på Tradera så jag betalade endast en bråkdel av det egentliga priset 

          Ska provrida i dem så fort vi får en "regnfri" dag framöver 

Jag har även fått hem säkerhetsstigbyglarna med magnetöppning som jag köpte av Camilla. De verkar jättebra!! Min tanke är att jag ska använda dem på hoppsadeln...Min T6:a....känns säkrare att använda dem när jag ska hoppa då T kan tvärvända rätt som det är  Har ju hänt 2 ggr nu att jag har åkt av när han har vägrat...satt ner huvudet och kastat runt  Lite ponnystuk på honom emellanåt 

          Stigbyglarna är jättefina och verkar inte vara använda mycket alls 

Tack för ett jättebra köp Camilla  

 Sedan har jag också varit förbi på Willys och handlat mat inför helgen. När jag kom hem var L-O på väg till stugan. Han blir borta tills på söndag...men när han kommer hem tar han med sig 2 höbalar hem till T   Det innebär att jag kommer att ha 8 st höbalar hemma. Vi ska hämta 2 st till så att vi har 10 st hemma under vintern. Jag har räknat med att det kommer att gå åt mellan 11-12 st fram till juni 2012. Men det är ingen stress att hämta hem de andra 2 på en gång. Vi har några halmbalar som också ska hem....bättre att ta hem dem under hösten och vänta med höbalarna tills vårkanten 

Jag och barnen är nu "soloqvist" hela helgen!!  Jag ska försöka städa nere i källaren under helgen...bla i tvättstugan och där jag har mina hästgrejer...hela källaren ska dammsugas och blöttorkas...Men att "röja" ordentligt blir bara på några utvalda ställen  

Nej, gott folk!!! Nu ska jag göra mig en stor cappucinomugg och sätta mig framför TV och bara njuta!!!

Ha en jättebra fortsatt fredag!!

Chilla lugnt 

Mvh anaby    

 
 
Pernilla

Pernilla

5 augusti 2011 23:00

Ja köpte mina på rea också ;). Men ett annat par benskydd som ja har köpte ja på gekås billigt och har hittils hållt snart 5 år ;) Menja fick väl måndagsexemplar !

http://www.woodymille.blogg.se

anaby

5 augusti 2011 23:07

Jag håller dig uppdaterad om hur pass hållbara min är!!! Kan ju vara så att alla är lite dåliga i hållbarheten;) Det lär ju visa sig i så fall!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards