anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg under april 2019

Av anaby - 25 april 2019 03:31

  Vilket fantastiskt väder vi har haft i Norr senaste veckorna      


Jag har ridit i T-shirt och uteridbanan ser väldigt bra ut nu   Corinne har lugnat ner sig avsevärt och är lättare att rida utomhus än inne i ridhuset. Är för mycket att titta på ute så hon släpper allt och koncentrer sig på mig istället       Kändes otroligt härligt att kunna stå i fältsits och bara rulla på i galoppen runt hela uteridbanan i tisdags   Och sedan kunna korta upp henne på en volt i både trav och galopp och att hon lyssnar  Det tar sig ...sakta men säkert och hon börjar bli väldigt ridbar  


Katterna börjar återhämta sig från kastreringen och är ute ganska många timmar varje dag. Men bara när vi är hemma. Det har funkat jättebra  


Jag har cyklat 4 ggr till stallet förra veckan ...dvs 4 mil sammanlagt och räknar med minst 4 mil den här veckan också helst lite mer  



Det har nästan torkat upp helt på uteridbanan nu  Jiiippiiiee!!!


 


Det var inte så roligt första dagen efter kasteringen...men de har återhämtat sig snabbt och bra   


 


Tur att det finns billyft och trykluft så det går snabbt och smidigt att byta däck  Blev ett oljebyte också så nu har bilen fått ganska mycket kärlek senaste veckan   



 


Fantastiskt fina dagar   



 


Alla djuren njuter ute i solen just nu   


 


Vi firade med en champagne som jag fått som heter Anna   


  


Mina fina       kl. 07.15 på lördagmorgon i samband med lite hoppträning  


 


3-rätters på IKEA   Jag älskar lax  


   


Jordgubbssorbet på IKEA som var fantastiskt god  


 


Sol, sol och sol...man blir otroligt bortskämd av solen varje dag  


Brukar cykla förbi de här rådjuren på väg till och från stallet     


Ha en fortsatt fin vecka!!


Mvh A

Av anaby - 16 april 2019 19:18

Vilket suveränt väder vi har haft idag!! Sol och 20 grader på solsidan       


Blev en cykeltur till stallet idag igen. Hoppas på att få 5 mil i kroppen den här veckan. Och ännu mer under nästa vecka då jag kommer att cykla till stallet 2 ggr vissa dagar.


Corinne kändes väldigt fin att rida på utebanan idag  Lugn och sansad och lätt att korta och länga både traven och galoppen  Vi blev svettiga bägge 2 och jag red i T-shirt   Supernöjd med dagens ridtur  


 

Hela ridbanan är upptinad och har nästan torkat upp. Bara lite på ytterkanten som är geggig men annars är det riktigt bra underlag där det är harvat och sladdat  


Åt middag på bron till huset och höll katterna sällskap ett tag i solen. Ljuvligt  


Har städat lite här hemma och nu ska jag ta hand om tvätten och sedan en dusch. Sedan ska jag faktiskt ta mig lite te och njuta av något TV-program eller något på Netflix...får se vad jag hittar   


Ha en fortsatt fin kväll!!


Mvh A

Av anaby - 15 april 2019 20:59

    

Hästhoppning från Göteborg och WC med 3 svenska ryttare med   



Svärmors tupp Willy som kommer från en äggkarton från Willys   The one and only Willy  


       


En av få hönor som får vara inomhus ibland. Tycker att färgen är så otroligt läcker   


 

Lite fredagsmys med pojkvännen   


 


Syrran och hennes man var på middag. Och hade med sig en annorlunda vinflaska till vår samling   


 


Katterna gillar att sova i sängen  


 


Favoritpizzan Catane intas oftast i sängen framför TV och en film  


 


Middag med äldsta sonen på IKEA   


       


Min fina bruna  Som håller på att tappa päls och är helt flammig  


   


Ca 1 gång i veckan blir det Catane...oftast på söndagar  



Jag fick en cykel gratis som varken hade fungerande bromsar eller växlar. Pojkvännen fixade till den så nu går den klockrent  


   

Ett pass som volontär på Självmordslinjen med fantastiska medarbetare    


 


Första cykelturen till stallet tur och retur på nästan 1 mil. Blir perfekt att cykla några ggr i veckan  


 


Fina Ernst  Katterna har fått börja vara utomhus nu  



 

Jag dammsugade och dammtorkade bilen. Och plockade ur bilen. Nu ser den jättebra ut   


   


Pojkvännen tvättade av den med högtryckstvätten och svamp  STOR SKILLNAD  


 


Efter nästan 11 månader är jag nu klar med min utbildning som Samtalsterapeut och har fått mitt Ceritifkat      Det känns jättebra  


 


Första ridturen på uteridbanan idag!! SÅ HÄRLIGT  


       

Det finns gott om bilder på katterna...sorry!!!   


Ha en fortsatt fin vecka!!


Mvh A

Av anaby - 15 april 2019 20:52

Det blev lite mer hoppning i lördags med Corinne.



 
  Galopphoppning på låga hinder för första gången på evigheter. Lite tjurig från början men när det lossnade kändes hon jättefin     


Mvh A

Av anaby - 6 april 2019 22:06

Här kommer några filmer från förra helgens hoppning.

En ridfilm i galopp och en hoppfilm. Tycker hon ser trevlig ut i galoppen   Bara att jobba vidare på den  


I hoppningen är hon pigg  Har mest travhoppat men planen är att börja galopphoppa nästa helg  



 
  Ha en fortsatt fin helg!!


Mvh A

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards