anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 22 mars 2019

Ännu en vecka har gått :D

Av anaby - 22 mars 2019 05:44

Så har det gått ytterligare en vecka.


Jag har jobbat 3 nätter den här veckan. Tisdag, onsdag och torsdag. Går av nattjobbet om ca 1,5 timmar. Ska bli skönt att få komma hem och sova i sängen  Hovis kommer vid 13.00-tiden för att sko Corinne. Så jag måste piggna till innan dess och vara på plats. Är nu ledig fram till måndag och tänker ha en trevlig helg och ladda batterierna    


Här kommer några bilder från veckan som varit  


 


Vi åt middag på Max under helgen. Det blev Halloumiburgare för min del. Äter gärna vegetariskt om det finns     


Vi åt pizza med svärmor och svärfar under helgen  Kunde inte låta bli att ta min favoritpizza  Igen  


     


Corinne har skött sig skapligt vid ridning. Provade ett nytt 3-delat bett som hon inte var helt nöjd med. Ska prova igen och se om det blir bättre. Är alltid bra att ha några bett att altinera mellan och inte rida på samma bett hela tiden. Har 2 st raka bett som hon accepterar och gillar  


Vi har börjat äta gröt till frukost. Och jag måste säga att jag känner mig betydligt mättare och längre tid nu. Brukar bli havregrynsgröt på vardagen och grahams eller mannagryn på helgen  


   

Längtar tills vi kan börja rida utomhus i solen!! Tyvärr bara is och hårt på uteridbanan än...men snart så  


 

Jag var på Tapas och åt middag med en vän från Självmordslinjen innan jobbet på onsdag  God mat och trevligt sällskap  Vi tänkte att vi skulle träffas någon gång utan att vara volontärer och ha jobbiga samtal...så man kan slappna av och prata om annat  


 


Bläckfisk är ingen favorit hos mig. Men den här friterade bläckfisken var fantastiskt god    



 

Har nu joggat 2-3 ggr per vecka i 3 veckor. Börjar äntligen kännas lätt att springa  Dock väldigt blött just nu när det är slask och vattenpölar överallt  



 

Jag skippade "Rocka sockor" utan körde en egen variant med "melerade sockor" istället  Ska inte ens tala om hur blöta skorna var efter joggingturen...men ja, rejält blöta  


 

Hann träffa pojkvännen igår morse och åt frukost med honom innan jag gick och la mig för att sova inför nästa natt  När jag vaknade blev det en joggingtur direkt innan jag åkte itll stallet. Sedan en dusch och linsgryta med en massa goda rotsaker  Pojkvännen hade köpt en semla till mig så jag varvade nyttigt med onyttigt till middag igår.


Ha en fortsatt fin helg!!


Mvh A 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards