anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg under september 2015

Av anaby - 30 september 2015 22:30

Idag har jag köpt det första av årets Rosa band på ICA 


 

Jag passade också på att köpa Norrmejeriers mjölk på ICA för att gynna norrländska bönder med 1 kr extra till bönderna  


HUR GÖR DU??


Mvh anaby  

Av anaby - 23 september 2015 09:00

Idag är det exakt 8 år sedan jag var till Sundsvall och hämta Tabasco och tog hem honom på prov  

Vår väg tillsammans har varit minst sagt krokig men med facit i handen är jag otroligt tacksam att jag fortsatte jobba med honom genom alla motgångar för idag är han en helt fantastisk häst  Han har även hjälpt mig genom 2 väldigt jobbiga tider i mitt liv...både 2007 och 2014/2015....utan honom hade det helt klart varit betydligt tyngre att ta sig igenom allt  

Det omöjliga är inte omöjligt det tar bara lite längre tid att genomföra !! GE INTE UPP!!



          


     



Några bilder som yngsta sonen tog förra hösten på oss   


Mvh anaby  

Av anaby - 14 september 2015 08:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av anaby - 14 september 2015 08:25

Här kommer några bilder från helgen. Vi har varit på Skuleberget än en gång. Den här gången åkte vi linbanan upp ...förra gången gick vi. Intressant att ha provat bägge!! Den här gången var vi 4 st som åkte   


 


Vi satt rätt högt upp när vi åkte linbanan!!!


 



Vi såg några konstiga granar med lila kottar !!!


 


På väg upp till Toppstugan och lite annat på Skuleberget   




Den här gången var det tyvärr inte så bra ljus så bilderna blir lite annorlunda men hel ok ändå tycker jag  



   


Den berömda grottan på Skuleberget  


      


Så här ser det ut inne i grottan  




Det är både trappor och andra steg som man går på när man går på Skuleberget. Och kedjor att hålla i sig i  


         


Lite enbär hittade jag!!!




Här är vi på väg ner igen!!


   


Japp!! 100 meter i princip mer eller mindre rätt uppåt till Grottan eller 300 meter rätt ner till Naturum.....bara att välja!! Jo, det är 100 meter uppåt till Toppstugan och linbanan också  


 


Mer enbär!!


 


"Det där trädet" på Skuleberget  


       


Fanns ett och annat blåbär kvar otroligt nog!!


   


På väg tillbaka till bilen  



 

Vissa tog med sig "utrustning" på linbanan!! Tro det eller ej men de cyklade NERFÖR BERGET   JISSEESS!!!


Vi åkte förbi och tittade lite på "Utefesten" i Friluftsbyn när vi ändå var i krokarna! Verkar hur härligt som helst. Man får "prova på" en massa olika aktivteter bla att klättra, paddla kanot, yoga mm. Är väldigt sugna på att åka nästa år!! Man kan både tälta eller bo i husvagn...vi är lite oeniga om hur vi ska bo men det löser sig nog  



                   

De hade ett ställe där man fick "prova-köra" jeepar. Vi kunde så klart inte låta bli att fota  



                                   


Det var allt för den här gången  

Jag har nyss kommit hem från nattjobbet och nu blir det att sova några timmar!!
Ha en fortsatt jättebra måndag och chilla lugnt gott folk!!

Mvh anaby  

Av anaby - 13 september 2015 20:10

Jag har laddat upp en massa bilder från helgens fotografering   Kommer att lägga ut dem senare under natten!! Hann inte riktigt med innan jag började jobba. Nu väntar 5 jobbarnätter för mig i veckan!!
Ha en fortsatt jättebra söndag och chilla lugnt gott folk!
Mvh anaby  

Av anaby - 11 september 2015 19:58

Efter frukost följde jag med mamma för att handla och hittade då 2 par jeans för 75 kr st!! HELT SJUKT BILLIGT!!! Är jättenöjd med bägge 2  När jag hade ätit lite lunch gick jag ut för att rida T en sväng. Det blev en uteritt i det fina vädret idag   Helt otroligt att man kan sitta och rida i T-shirt när det nästan i är mitten på september  Både jag och T var svettig efteråt  Jag blev stoppad av en kvinna som ville ta kort på T  Det fick hon självklart göra  Jag fick mig en pratstund om lite av varje.

Sedan fick T mat och magneter och jag åkte iväg för att tanka bilen innan jag börjar hämta hem höbalar.


 


Det går lättare och lättare att spänna fast spännbanden   


 

Han har en ganska häftig och liten traktor som han kör höbalar med min "nya" höbonde  Han erbjöd mig att köra den men det har varit så stressigt så jag får nog ta det någon annan gång istället!!


Jag har åkt 3 vändor idag och med det 2 vändorna jag gjorde i onsdags har jag nu  fått hem 10 höbalar  Jag fick ta en halvstor halmbal också  Nu är det bara 2 höbalar kvar att hämta hos min "gamla" höbonde. Det känns jättebra att allt är klart för i år  

Mamma ringde och erbjöd mig att äta middag hos dem när jag kom hem med sista höbalarna. Det erbjudandet nappade jag tacksamt på efter en varm dusch  Nu är det dags för mig att packa och sedan åka till "Kärleken" och hans barn i helgen  Vi har lite planer för helgen... som ni får höra om sedan  

Ha en fortsatt jättebra vecka och helg och sköt om er!!!
Mvh anaby  

Av anaby - 11 september 2015 08:59


 

  


Mvh anaby  

Av anaby - 10 september 2015 21:26

Här kommer några bilder från dagen:


 


Henrik har roat sig med äpplena i fruktskålen   De har förökat sig efter några dagar  


 


Dagens favoritbild:   


 


Gillar det här trots att ljuset är lite konstigt. Men motivet är bra   


 

Min första selfie med "nya klösbrädan"  Vilken skillnad när man kan "vända" kameran så man ser hur man tar!! Den gamla var ju ett öken att ta selfies med  

Ha en fortsatt jättebra torsdag och chilla lugnt gott folk!
Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards