anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg under september 2011

Av anaby - 30 september 2011 20:51

Nu är det snart dags för Rosa bandet och Bröstcancermånaden oktober!!! Jag ska iväg på måndag till både Apoteket och ICA för att köpa diverse grejer för att stödja Rosa bandet  

Sedan ska mitt "stora" Rosa band på schabraket sättas fast på det bruna dressyrschabraket....

 

.....och även det nyfärgade rosa schabraket ska sättas på hoppsadeln tills på måndag 


 

Den rosa hjälmen är inprovad och redo att användas också  


 

Men på måndag blir det i första hand att prova min nya Uvex hjälm   


 

Under resten av månaden är det den rosa som gäller   när jag inte använder den mörkrosa utrustningen  

Min Börjes beställning har kommit och ska hämtas ut på söndag eller måndag. Beror lite på min ork...men senast på måndag  Jag har lite rosa utrustning där som också ska användas framöver  Sedan väntar jag "bara" på mina rosa ridbyxor och det rosa dressyrschabraket  Har dock "bara" 1 rosa huva så jag hoppas att den håller sig skapligt ren ett tag i allafall  MYCKET ROSA BLIR DET!!! Fniss!!! Men pga av att det är en hel del olika rosafärger kan jag inte använda allt samtidigt  Utan måste försöka tajma ljust rosa för sig och mörkare rosa för sig    Bilder kommer på allt framöver  

Mvh anaby   

Av anaby - 30 september 2011 09:30

Nu har jag fått sova bra i 2 nätter och känner mig någorlunda iordning   Har tidigare under veckan varit så grymt trött och bara velat ligga i soffan..blir väl lätt det när sömnen är minimal Förhoppningsvis har det börjat vända f.r.o.m idag!!! Snuvan, hostan och nysningarna är bättre idag!! Lite av det tjocka i halsen är kvar  Teet med honung har gjort lite verkan trots allt 

Det blir en lugn dag idag. T står inne i paddocken och betar. Jag ska snart gå ut och tvätta och smörja muggen för idag och ge honom lunch   Jag både ser framemot och längtar tills på måndag när jag ska rida T igen  Kommer att bli riktigt bra för oss bägge 2  Det är en sån här gång jag är tacksam att jag INTE har en tävlingshäst som kräver motion varje dag  För T är det ingen katastrof att vila en vecka och sedan sättas igång och ridas igen  Men för en tävlingshäst är det inget vidare  

Nu väntar te och Heroes på DVD 

När L-O kommer från jobbet ska vi åka iväg och handla mat. Det blir det mest ansträngade jag gör idag...sedan blir det att chilla framför TV igen.

En ganska händeselös dag med andra ord  Jag hoppas att ni andra har en bättre och roligare dag!! Men framför allt att ni är friska!!!

Ha en jättesuperduperbra fredag!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

Av anaby - 29 september 2011 22:23

Fick just ett mail av otroligt snälla Jeanette att de 2 sista värmekuddarna jag beställt är på G   Perfekt!! Då kan jag sätta igång och sy fast fickorna på fleecetäcket under nästa vecka  Blir spännande att prova på T sedan 

  Det är de "ensamma" värmekuddarna mitt på ryggen som jag tyckte blev så små. Jag beställde 2 till för att få 1 "kudde" på varsin sida. T är ju en ganska stor häst Tror och hoppas att det ska bli jättebra  

Själv "svarar" jag otroligt bra på värme med min värk i nacke & axlar Tanken är att T endast ska använda "värmetäcket" vid lite mer ansträngande jobb  

Bilder kommer när allt är sytt och klart 

Ha de så länge!!

Mvh anaby  

Av anaby - 29 september 2011 16:07

Efter en kort sejour på Apoteket där det inköptes hostmedicin, nässpray och salicylsyrevaselin. Åkte jag hemåt...och stannade till på Coop för att hämta upp min nya Uvex hjälm. Det var med skräckblandad förtjusning jag öppnade paketet och provade hjälmen   Man vet ju aldrig hur saker och ting passar när man köper via internet. Det enda man kan göra är att "hoppas" och beställa "rätt" storlek...sedan får man se när utrustningen kommer hem...hur det går  Ska tillägga att jag köpte hjälmen på REA, den är helt ny och modellen heter Uvex active fp3.

Så här ser den ut:

          Det jag tycker är bra med den är:

  • att det är en lättvikts och ventilationshjälm
  • att den är justerbar i storleken
  • att fodret är avtagbart så att man kan tvätta det  
  • sist men inte minst..att den är brun  

När jag skulle prova den....passade den väldigt bra  Tack och lov!!

Den är riktigt behaglig att ha på sig. Till saken här att jag INTE kan ha vilken hjälm som helst...utan den del passar bara inte 

Det här visade sig var en ren lyckträff  Det är bara att tacka och ta emot!!!


I brevlådan idag landade nyaste Ridsport och Heroes säsong 1 & 2 som jag köpt på Tradera billigt  Jag har även säsong 3 & 4 men det var så länge sedan jag såg 1:an & 2:an så det enklaste är att "se om" det så att man får rätt sammanhang från början och kan hänga med...

    Jag ska börja se på första skivan av säsong 1. Förhoppningsvis hinner jag se en liten stund innan L-O kommer från jobbet. Den här gången blev det rött te i tekoppen  Nu är det "ruggning" under min mysfilt i soffan som gäller  

Ha de gott så länge!!

Mvh anaby  

Av anaby - 29 september 2011 12:19

Jag kan säga ärligt att inatt var första natten på nästan 1 vecka som jag har sovit gott och länge och INTE vaknat någon gång   Det känns riktigt, riktigt bra!!! Har dock fortfarande ont i halsen, huvudvärk, nyser, hostar....och snorar  Men idag känns trots allt det skapligt!! Förhoppningsvis vänder det f.r.o.m idag!!!!

Har ringt och sjukskrivit mig i helgen. Det finns varken ork eller vilja till att jobba 2 nätter för mig just nu  ....suck!!! Men f.r.o.m söndag går jag på långledighet och har då 9 dagar "på mig" att "komma igen" och bli piggare igen tills det blir dags att jobba nästa gång Fortsätter jag att ta det lugnt under helgen kommer jag förhoppningsvis att "piggna till" snabbare under nästa vecka 

Jag är sällan så här sjuk men när jag är det...blir jag i princip sängliggande 


Jag har hunnit med att fixa med T:s mugg. Det ser bättre och bättre ut nu!!! Men fortfarande är det lite kvar  Händer det inte något radikalt med läkningen under helgen blir det att ringa min vet. på måndag och höra om han har några tips för fortsatt behandling.


Ska snart hoppa in i duschen och sedan åka till Apoteket en sväng....och hämta ut Uvex hjälmen på vägen hem. Det var 1 veckan sedan jag överhuvudtaget körde bil nu...är svårt och inte så smart att sätta sig bakom ratten när man är så pass krasslig   Dock ligger Apoteket endast någon km bort så det blir en "kort" bilresa idag...och hjälmen ska hämtas på halva vägen  Jiiiippiiieeeee!!!


Dags att dricka det sista ur temuggen och sedan hoppa in i duschen!!! Och åka iväg så att jag kommer hem igen och kan fortsätta kurera mig    

Ha en jättebra fortsatt torsdag!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 29 september 2011 10:30

Jag har en Blogglista på Bloglovin som jag kollar runt i varje dag.

En del bloggar läser jag bara för att jag känner personen...en del för att jag både känner personen och att de är bra....en del för att de helt enkelt är bra En del som jag följer skriver väldigt sällan...en del väldigt ofta  en salig blandning av olika människor  

Den ena bloggen är inte den andra lik utan det är ofta roligt att läsa dem just för att de är så olika skrivna Det är inte så många ridtravarbloggar utan faktiskt mest "vanliga" hästtjejer med sina hästar, familj och annat

Precis som alla andra "rensar" jag bort bloggar emellanåt och lägger till nya som jag tycker är intressanta för mig att följa. Rensade nyligen bort 10 st...så nu är det "bara" kring 20 st jag följer. Men rätt som det är tillkommer det 10 st igen  Internet är fantastiskt!! Man får nya trevliga vänner också som man håller kontakt med Några få "nära" och många mer flyktiga...precis som det ska vara  och är i livet för övrigt!!

Ha en fortsatt jättebra dag kära vänner via internet!!

Mvh anaby  


   

Av anaby - 29 september 2011 10:15

Nu var det länge sedan jag kom med ett Bra tips!!!

Självklart blir det först Magic Brush!!!

      För mig och T funkar det jättebra  Han rullar sig ofta i leran och är då MYCKET lerinpackad. Vanligtvis brukar jag då använda piggborsten...men sedan jag köpt M.B använder jag dem istället. Jag tycker de funkar jättebra!! Nu står jag alltid ute och borstar honom...året runt  Jag vet att det finns de som INTE tycker om M.B men man får helt enkelt prova sig fram VAD som passar för just mig och min häst  


Vi fortsätter med:

    T:s röda pilatesboll!!! Den funkar jättebra att använda till "hästboll" pga att den är stor och kraftigare än en vanlig boll. Finns att köpa på både Jula och Rusta för kring 100-lappen och över beroende på storlek 


Sist men inte minst:

    Mina nyinköpta säkerhetstigbyglar med magnetlås  De känns säkra då magnetlåset öppnar sig lätt. Jag har hittills inte ramlat av men T har ju ganska stort steg i traven  Då "klapprar" magnetlåset och jag vet att "det funkar" 

Finns att köpa på diverse ställen för kring 1200 kr. Jag köpte mina begagnade i mycket bra skick för en bråkdel  

Mvh anaby    

Av anaby - 28 september 2011 15:31

Jag fick tag på min nya Hovis idag och han har ev. tid att komma onsdagkväll nästa vecka. Det blir i allafall i början på nästa vecka     Får ett SMS lite senare när han kollat upp ordentligt vilken kväll som passar honom bäst    Det känns jättebra!!! Nu kan jag andas ut!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards