anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 13 mars 2019

Ännu en vecka har gått :D Nu har min långledighet börjat :D

Av anaby - 13 mars 2019 20:00


Här kommer några bilder från veckan som gått. I fredags förra veckan började jag min långledighet   Välbehövligt då kroppen har varit tröt och sliten  Nu är vi på sluttampen med Samtalsterapeututbildningen!! Vi har bara 1 Skypemöte kvar och handledning med lärarna. Sedan har jag några möten kvar med min provklient. När jag har lämnat in utvärderingen av provklientsamtalen får jag mitt certifikat!! Tänk att det snart var 1 år sedan jag påbörjade utbildningen!! Jag är så tacksam att jag hoppade på och gick den  Jag har lärt mig otroligt mycket om mig själv och om andra. Något som jag kommer att ha med mig under resten av mitt liv    Om jag tänker på hur dåligt jag mådde när jag påbörjade utbildningen i slutet på maj och hur bra jag mår nu ....kan jag bara känna tacksamhet mot mina kurskamrater  Vi har avhandlat en hel del ämnen tillsammans och det har både blivit skratt och gråt och andra känslor. Det kommer att kännas tomt och konstigt att inte träffas 2 ggr i månaden.

Vi kommer att fortsätta hålla kontakt med varandra men inte lika ofta som vi gjort under det här året   


Här kommer några bilder från veckan som varit  


 


De små livsnjutarna hemma kan det här med att njuta av livet   


 


Corinne har skött sig väldigt bra vid ridning och numera kan jag nog säga att hon börjar bli ridbar igen    


 


Det tar sig med vinstället. Bara 20 flaskor kvar att köpa  


 


Middag med en vän på en ny restaurang i stan. God mat och trevligt sällskap  



Jag provade att göra nyttig glass   Frysta bananer och kakao. SUPERGOTT   


 


Hittade ett par jättefina ridstövlar på Hööks halva reapriset rea otroligt billigt   


   


Vi åt 3-rättersmiddag på Hotellet med 4 st vänner på lördagen   Både otroligt god mat och trevligt sällskap  

Förrätten: Laxcarpaccio. Osäker på stavningen  

 


Varmrätt: Oxfile medium och perfekt stekt så där lagom rosa   


 


Efterrätten hette: Smått och gott  



Söndag: Middag på IKEA i samband med handling   


   


Någon blev väldigt glad när jag fyllde på byttan med kattmat  Jo, de har fri tillgång på kulor   


 


Jag startade måndagen med att göra årets första joggning   



Bor endast 200 meter från strandpromenaden. Så det är dags att börja utnyttja den   


 

Vi har börjat äta gröt till frukost. Oftast havregrynsgröt på veckan och mannagryn på helgen  


   


Corinne fick manen friserad   Japp! Pallen är rosa  


 

Ser så där lagom glad ut när jag gör iordning henne men är lugn och sansad numera och står lugnt  


 

Provar lite olika förbyglar med martingaler för att se vad som funkar bäst. Har nog 5-6 st.....det kommer att räcka med 2. Så resten ska säljas  



Jag har en häst som bara älskar att rulla sig....efter varje gång man ridit och hon kommer ut till hagen igen  Oavsett väder eller hur kallt det är ute....det ska rullas  


       

Lite hagmys eller kvalitetstids-klining med bästa vännen efter ridturen mellan hagarna  


Ha en fortsatt fin dag!!


Mvh A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards