anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Ridit busig häst och nu chilla framför TV:D

Av anaby - 26 februari 2012 18:40

Tog sparken ner till stallet vid 17.00-tiden och då var det lämpligt att rida...minimalt med folk på vägen   De flesta höll väl på att laga middag 

T var lite skeptisk idag...vi rider så gott som alltid på dagen i dagsljus och nu blev det skymning så allt såg nog annorlunda ut för honom  Efter 2 mindre utbrott i form av "bocka-stegra-kasta sig" lugnade han ner sig och sedan gick det fina fisken  Red nästan hela "långa rundan" idag med mycket trav. Det kommer vi att "ha igen" imorgon!! Han kommer att vara relativit lugn att rida då  Vi mötte endast 3 st joggare på hela vägen så det var ju perfekt!!! Ibland har man tur  T skötte sig bra vid alla möten.

Skrittade sedan hem på lång tygel på en lite skeptisk häst...det var ännu mer skymning när vi skrittade hem 

Det är jättebra miljöträning för honom att få komma ut på ridturer när det är lite mörkare ute emellanåt. 

Sedan väntade lunch och magnetbehandling för T och jag fyllde på hö, mockade och fixade med vattnet. La ½ hösäcken vid stora höhäcken och den andra halvan i höhäcken inne i vindskyddet. Orken fanns inte till att fylla på höhäckarna idag...får bli imorgon istället 

Är jätteglad att jag orkade med att rida och trava mycket idag 

Det ska bli lite kallare även inatt så T får på sig det fleecefodrade regntäcket igen. Får se hur det blir med täcke imorgon...   

Sedan var det bara att lasta på sparken med allt som skulle hem och åka ner för lilla backen i stallet...PÅ VÄG HEM!!!

Det är rätt så mörkt på vägen ner till stallet. Vi har ett gatlyse uppe vid oss...sedan är nästan nere vid stallet där man går uppför backen till gårdsplanen...allt emellan är helsvart  Sedan har jag för mig att det är 3 eller 4 st gatlysen till innan det blir helt svart resten av vägen vi brukar rida....


Så här svart är det precis i svängen på väg hem!!!



 


Här är jag ca 100 meter hemifrån...det här är gatlyset bredvid vårt hus!!!



Här är jag nog 50 meter hemifrån..


Inte långt kvar nu uppför backen och snart hemma!!! Ska bara gå och låsa fast sparken i carporten   


Nu ska jag duscha och sedan äta middag!! Efter det väntar i första hand Dexter på canal + och sedan löser serierna av sig på löpande band ikväll  Hästhoppningen och Ponnyakuten får vänta tills imorgon när jag är ensam hemma...så resten av familjen slipper sitta och titta på det 

Nej, gott folk nu ska jag hoppa in i duschen och det ska bli så otroligt härligt 

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby       

 
 
Kerstin

Kerstin

26 februari 2012 20:45

Tänk förr red jag jämt i mörker och nu skulle jag inte komma på tanken! ;)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

27 februari 2012 22:25

Det gjorde jag med när jag jobbade dagtid!!! Och inte tänkte man på att det var mörkt...man bara red;) Hi hi!! Då var det lyx att kunna rida på dagen:) Idag är det tvärtom...vill helst bara rida på dagen när det är ljust:D Tänk hur man förändras...

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards