anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

Lugn dag:)

Av anaby - 29 augusti 2012 19:58

Jag hade en riktigt bra natt på jobbet och börjar nu komma in i nattjobbet igen  Åkte ner till T direkt efter jag kom hem från jobbet...han låg och sov  en riktigt sömntuta!! Men blev så klart glad när han fick mat  

Hem för att sova och har sovit riktigt bra idag  Ingen regn när jag vaknade men kroppen var grymt seg...så efter lite betänketid bestämde jag mig för att T får vila tills på söndag. Jobbar nämligen resten av veckan...torsdag, fredag och lördagnatt. Går av på söndagmorgon så är vädret ok kan jag rida på em  

Har istället sett på TV och vilat idag. Jag började bla se på "Buck" som gick på svt1 igår och hann med att spela in reprisen idag  

Måste säga att jag upplever Buck som en otroligt ödmjuk och snäll människa!! Jag har träffat Monty Roberts för några år sedan på en clinic i stan där T var med  Och jag kan säga att Buck verkar MYCKET bättre än Monty...i mina ögon ska jag säga. Det är ju fritt för folk att bilda sig en egen uppfattning!!

Sedan jag har varit ute och pysslat med T ikväll   Borstat, kratsat hovar, myst och jobba lite "för hand" med grimma och grimskaft och han sköter sig väldigt bra min häst  Avslutade med att ge honom kraftfoder och fylla på nytt vatten i hagarna. Känns som ett lagom pyssel för mig idag  

Just nu sitter jag och ser på Robinson och äter frukt....kiwi, päron och nekatiner...och 1 vinglas  Lär sova som en stock inatt   Blir nog att hoppa i bädden efter Dallas och försöka sova lite tidigt idag....har möte på jobbet mellan 13.00-15.00 imorgon. Så jag tänkte passa på och åka förbi Tygaffären och se om det finns några sidenband till pannbanden jag har tänkt göra. Har lite annat som jag ska titta på också. Blir nog fina fisken det där  

Nej, gott folk!! Nu blir det planläge och Robinson och sedan Dallas!!
Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 
 
Liza

Liza

29 augusti 2012 21:10

Jag håller med dig om Buck. Jag såg programmet på svtplay idag och jag kan säga att hela hans historia berörde mig, jag fällde även en och annan tår.

http://starshe.blogg.se

anaby

3 september 2012 20:31

Jag blev också otroligt berörd av Bucks levnadshistoria! Tänk att förlora sin mamma och ha en pappa som är så otroligt hemsk:S Usch!! Tur att han och hans bror fick bra fosterföräldrar!! Jag fällde också en och annan tår under programmets gång. Upplever honom som otroligt sympatisk och duktig.

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards